Gå til innhold

Hva er Windows 7 Home Premuim N?

Anbefalte innlegg

Gjest Datanoldus
Skrevet

På Windows Market Place har jeg sett at de har to versjoner alle windowsutgavene, hvor den ene versjonen har en N på slutten. Hva betyr egentlig dette? Er det noen forskjell mellom for eksempel Windows 7 Home Premium og Windows 7 Home Premium N?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg kan huske er N designasjonen på EU-versjonen av de respektive Windows-pakkene - eneste forskjellen fra pakker uten N bak navnet er at EU-pakkene ikke inneholder Windows Media Player (fordi EU mener det er konkurransehemmende og bøtelegger dem for det).

Gjest Datanoldus
Skrevet

Etter litt undersøkelser har jeg funnet ut at EU-versjonen har betegnelsen E. Da kan kanskje betegnelsen N være versjonen for Nord-Amerika. Men nå har jeg også sett betegnelsen H bli brukt inne på Microsoft sine sider. Dette er skikkelig forvirrende. Hvilken versjon bør jeg kjøpe? Er det noen som vet hva alle disse bokstavene egentlig betyr?

Skrevet

I believe E is the version for Europe that leaves out Internet Explorer, but I understand they are replacing that with a version that lets you choose a browser (including IE8). N does not include windows media player.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...