Gjest Datanoldus Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 På Windows Market Place har jeg sett at de har to versjoner alle windowsutgavene, hvor den ene versjonen har en N på slutten. Hva betyr egentlig dette? Er det noen forskjell mellom for eksempel Windows 7 Home Premium og Windows 7 Home Premium N?
Zealuu Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Så vidt jeg kan huske er N designasjonen på EU-versjonen av de respektive Windows-pakkene - eneste forskjellen fra pakker uten N bak navnet er at EU-pakkene ikke inneholder Windows Media Player (fordi EU mener det er konkurransehemmende og bøtelegger dem for det).
Gjest Datanoldus Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Etter litt undersøkelser har jeg funnet ut at EU-versjonen har betegnelsen E. Da kan kanskje betegnelsen N være versjonen for Nord-Amerika. Men nå har jeg også sett betegnelsen H bli brukt inne på Microsoft sine sider. Dette er skikkelig forvirrende. Hvilken versjon bør jeg kjøpe? Er det noen som vet hva alle disse bokstavene egentlig betyr?
Marblecake Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 I believe E is the version for Europe that leaves out Internet Explorer, but I understand they are replacing that with a version that lets you choose a browser (including IE8). N does not include windows media player.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå