Gå til innhold

Gymnastikk i 1. klasse

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ikke rart barn ikke klarer å skifte til gymtimene i dag. Det er jo null disiplin i skolen. Vi skiftet til gymtøy og dusjet fra førsteklasse, men vi var jo da riktignok et år eldre. Noe problem var det i hvertfall ikke. Dusjen besto stort sett av 10 sekunder under vann, da vannet var iskaldt, men vi rakk å skifte og dusje på 15 minutter. De som ikke rakk å bli ferdig måtte kle på seg på gangen, og tro meg jeg har skiftet på gangen noen ganger :ler:

Det burde jo ikke være noe problem for skolen å få en ekstralærer til å hjelpe til i garderoben slik at man kan være en voksen i hver garderobe.

Enig - tror dette kan ha mye med disiplin å gjøre... Ungene får jo lov til å oppføre seg som barnehageunger selv om de faktisk har begynt på skolen...

Pedo-hysteriske foreldre som saboterer det og? Hvilke andre ting er det pedo-hysteriske foreldre har sabotert? :klø:

Og hvemer det egentlig du mener er pedo-hysteriske foreldre? :roll:

"Det og" - da siktet jeg til gjesten som skrev om at hun ikke ville at ungen skulle dusje etter gym fordi hun ikke ville at lærerne skulle ta på ungen når h*n var naken. Siden jeg skrev om dusjing etter svømming også, ble det "det og". ;)

Jeg synes det virker noe hysterisk å være redd for at læreren skal se ungen naken, og å motsette seg dusjing fordi det er en mulighet for at læreren skal kunne komme til å ta på det nakne barnet. Regner med disse foreldrene er redde for dette pga frykt for pedofili. Noe jeg mener er veldig overdrevet og bidrar til å skape et unaturlig forhold til nakenhet for barna.

Jeg synes du er ganske firkantet i ditt syn på mye i denne tråden, Imli!! Barna dusjer alltid før de går i bassenget og skyller seg etterpå. På vår skole har de bading ca 3 gg i året og det har aldri i min levetid som lærer vært noe tema at barna ikke skal dusje når det er svømming. Spesielt ikke pga av noe som helst med pedofil. Må også kommentere begrepet "pedohysteri" Hvis noen har opplevd noe i sin barndom eller er grepet av media som gjør at de er skeptisk til at barna skal bli utsatt for pedofile. Da synes jeg man skal vise hensyn og prøve å forstå den enkelte. Ikke kalle de for hysteriske. Du er alt for sneversynt og ensporet!!!!

Ja vel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig - tror dette kan ha mye med disiplin å gjøre... Ungene får jo lov til å oppføre seg som barnehageunger selv om de faktisk har begynt på skolen...

"Det og" - da siktet jeg til gjesten som skrev om at hun ikke ville at ungen skulle dusje etter gym fordi hun ikke ville at lærerne skulle ta på ungen når h*n var naken.Siden jeg skrev om dusjing etter svømming også, ble det "det og". ;)

Jeg synes det virker noe hysterisk å være redd for at læreren skal se ungen naken, og å motsette seg dusjing fordi det er en mulighet for at læreren skal kunne komme til å ta på det nakne barnet.

Antar at jeg er den gjesten du sikter til, og jeg begynner nesten å gi deg helt opp. Kjære imli, hvis man vil diskutere ting på en ordentlig og voksen måte så nytter det ikke å verken påstå at folk har meninger eller tanker de ikke har eller å holde på med skitkasting. Ja, å omtale noen som en pedo-hysterisk forelder og en del av de andre komentarene du har kommet med er skitkasting.

Du er i utgangspunktet flink til å uttrykke deg så jeg forstår egentlig ikke hvorfor du fortsetter å trekke diskusjonen ned på et "fjortis" nivå. Hvis du har lyst til å prøve å snu tendensen, heller bruke ordentlige argumenter og samtidig lese motpartens (for ut ifra dette innlegget virker det ikke som om du har gjort det) så ville det vært gøy å fortsette å diskutere med deg. Som sagt det virker i utgangspunktet som om du er flink til å uttrykke deg.

Men hvis du har tenkt å fortsette med å kalle folk "navn", legge ord i munnen deres og skrive hva de tenker og mener uten å ta hensyn til hva de faktisk sier så blir det umulig å ha en seriøs diskusjon der man faktisk diskuterer sak med deg

Regner med disse foreldrene er redde for dette pga frykt for pedofili. Noe jeg mener er veldig overdrevet og bidrar til å skape et unaturlig forhold til nakenhet for barna.

Ja vel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere gidder å diskutere.

Disse damene som mener barn skal dusje etter gym i 1.klasse har bestemt seg for at deres mening er rett, dermed basta.

1.klassinger som ikke klarer å stelle seg på egen hånd innen de fastsatte minutter er bortskjemte avkom av foreldre med lav iq. Og lærere som ikke kan bidra med mer enn to hender og ett hode er lite arbeidsvillige og burde snarest fratre sin stilling.

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere gidder å diskutere.

Disse damene som mener barn skal dusje etter gym i 1.klasse har bestemt seg for at deres mening er rett, dermed basta.

1.klassinger som ikke klarer å stelle seg på egen hånd innen de fastsatte minutter er bortskjemte avkom av foreldre med lav iq. Og lærere som ikke kan bidra med mer enn to hender og ett hode er lite arbeidsvillige og burde snarest fratre sin stilling.

:lete:

Godt oppsummert! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn ca ;)

Nei, fra spøk til alvor - kan man ikke få lov til å mene at ungene i det minste bør skifte til gymtøy fra første klasse, helst dusje, i alle fall fra 2. klasse? Og at foreldre som ikke vil at lærerne skal se ungene deres nakne har et litt vel anstrengt forhold til kropp og nakenhet er vel ikke en urimelig konklusjon? Kan da de foreldrene som er i mot at lærerne skal se ungene nakne/komme til å ta på ungene under dusjing ellers komme med en forklaring på dette da, hvis det var så feil å påstå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma mø
Ja, sånn ca ;)

Nei, fra spøk til alvor - kan man ikke få lov til å mene at ungene i det minste bør skifte til gymtøy fra første klasse, helst dusje, i alle fall fra 2. klasse? Og at foreldre som ikke vil at lærerne skal se ungene deres nakne har et litt vel anstrengt forhold til kropp og nakenhet er vel ikke en urimelig konklusjon? Kan da de foreldrene som er i mot at lærerne skal se ungene nakne/komme til å ta på ungene under dusjing ellers komme med en forklaring på dette da, hvis det var så feil å påstå dette?

Jo da, Imli!

Du får lov til å mene akkurat det du vil. Eller, i alle fall nesten her på kg. ;)

Ser du skal ha småtten ut snart. Lykke til med fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo da, Imli!

Du får lov til å mene akkurat det du vil. Eller, i alle fall nesten her på kg. ;)

Ser du skal ha småtten ut snart. Lykke til med fødselen!

Hehe, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn ca ;)

Oj denne tråden tok litt av etter hvert!

Beklager Imli men jeg må bare kommentere denne. Ser du ikke i hvilken grad du kaster stein i glasshus når du argumenterer for at du må få ha dine meninger samtidig som du angriper andre for deres meninger?

Alle må få ha sine meninger og samtidig bli møtt på en respektfull måte! Men jeg synes det er like viktig å behandle andre med respekt som å selv bli møtt med det. Ikke bare går det helt fint, men man får ofte mye mer ut av å diskutere uten å måtte ty til billige triks som hersketeknikker og personangrep og i stedenfor holde seg til å diskutere den faktiske saken diskusjonen handler om.

Det er en annen tråd som handler om at det har blitt en mye dårligere stemning her inne og at folk er frekkere. Og det synes jeg dessverre denne tråden er nok eksempel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Beklager Imli men jeg må bare kommentere denne. Ser du ikke i hvilken grad du kaster stein i glasshus når du argumenterer for at du må få ha dine meninger samtidig som du angriper andre for deres meninger?

Alle må få ha sine meninger og samtidig bli møtt på en respektfull måte! Men jeg synes det er like viktig å behandle andre med respekt som å selv bli møtt med det. Ikke bare går det helt fint, men man får ofte mye mer ut av å diskutere uten å måtte ty til billige triks som hersketeknikker og personangrep og i stedenfor holde seg til å diskutere den faktiske saken diskusjonen handler om.

Det er en annen tråd som handler om at det har blitt en mye dårligere stemning her inne og at folk er frekkere. Og det synes jeg dessverre denne tråden er nok eksempel på.

Imli har vært saklig hele tiden, værre med et par av innleggene over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får selvfølgelig lov til å mene at læreren ikke skal se ungen deres naken. Jeg bare kommenterte det fordi jeg synes det høres ut som om man da har et veldig unaturlig forhold til kropp/nakenhet hos barn. Jeg synes det virker som en generell tendens at folk stadig skal seksualisere barns nakenhet. Ungene får ikke bade nakne fordi foreldrene er redde for pedofile, fedre tør ikke vaske barna sine nedentil fordi de er redde for å bli stempla som pedofile osv. Jeg synes dette er veldig synd, for nakenheten blir tidsnok seksualisert for barna.

Jeg blir trist når jeg ser 4-5 år gamle unger være flaue over å vise seg nakne. Hvor har de lært dette fra? For det er jo tillært å være flau over å være naken, når man er så liten. Da må det jo være foreldrene eller andre omsorgspersoner som har "lært" barna at nakenhet er tabu! Var liksom det jeg prøvde å få frem da, at man ikke bør oppmuntre til enda mer tabu rundt dette, men la ungene være unger. Tror ingen unger på 5-6-7 år med normalt forhold til nakenhet synes det gjør noe at læreren ser dem nakne. Det er foreldrene som synes det gjør noe.

Dette ble veldig på siden av tema, men du spurte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Wok_*
Det handler jo ikke om at de blir svette eller noe - det blir de jo ikke. Poenget er at mange barn på den alderen ikke greier å skifte og dusje selv. For ikke å snakke om å gå på do :roll: Mange må fortsatt ha hjelp til å tørke seg bak når de har begynt på skolen, noe jeg synes er ganske dårlig opplæring av foreldrene...

Ja, de dusjer sikkert ofte nok, det var ikke det som var poenget mitt. Poenget mitt var at de bør lære å dusje selv! Det tar jo ikke lange tida. Dessuten er det viktig lærdom dette med å huske gymtøy osv også.

Ja, de bør lære å dusje selv når de er modne for det, men du kan vel ikke mene at dette skal være skolens oppgave? På skolen skal de bl.a lære fag, oparbeide sosial kompetanse o.l, men litt oppdragelse bør vel heimen også være i stand til å ta seg av? Å lære ungene å dusje, altså den praktiske biten og ikke generell kunnskap om hygiene, er vel strengt tatt ikke det man bør bruke tida si på som lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...