Gå til innhold

tåfis i finsko

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min erfaring er at det hjelper veldig å bare la de stå å lufte seg i en uke.

Vet ikke helt om det går ann å sammenligne, men jeg har en støvel-blåser/varmer til alpintstøvler som fjerner nærmest all lukt fra alpintstøvlene mine og det er søren ikke dårlig! Denne blåser bare lunka luft i støvelen.

Ellers har jeg jo sett luktekuler på skoforretninger, men om de fjerner lukt vet jeg ikke.

Hva bruker de i bowlinghaller? Jeg ser de sprayer alle skoene en gang i blant der hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emigranten (ikke logget)

Siden det er "fake" skinn (også kalt: skinn double :ler: ), må du nok regne med at de kommer til å lukte litt. "Skinn double" puster ikke, og det kommer nok alltid til å oppstå klamhet og derav lukt.

Men prøv følgende: Stapp skoene fulle av fuktig (ikke vått) tørkepapir eller stoff, og la dem stå en stund, slik at papiret/stoffet absorberer litt av det som har "satt" seg i skoene. Og deretter: Sett skoene utendørs etter bruk, alltid! Hvis du ikke har balkong eller lignende; sett dem i et åpent vindu noen timer. Frisk luft dreper endel av det som skaper lukta, så lenge det er "ferskt".

Jeg husker med gru et par støvletter jeg hadde i "fake". De var superstilige, og jeg hadde dem på når jeg virkelig skulle være uimotståelig. Jeg var veldig forelsket i en gutt som hittil hadde vært uoppnåelig. Men så: Var blitt sminket av en venninne som var utdannet sminkør - så jeg var penere enn jeg noen gang har vært hverken før eller siden. Og kledd i mitt beste antrekk - inkludert "fake" støvlettene. Og etter en lang varm kveld på diskoteket med mye dansing og mye svette - kom jeg i svært god kontakt med han jeg var forelsket i. Og han inviterte meg hjem til seg på en liten night-cap :) Vi ble etterhvert ganske intime, så det var på tide å forlate støvlettene..... Resten av historien er fremdeles for pinlig - selv om det har gått 15 år. :sjenert: Men det skal jo ikke allverdens fantasi til å tenke seg hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...