Kattugla Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Hei, Jeg lurer på, er det noen her som har brukt Husqvarna platinum E 955, søm-og broderimaskinen? Jeg har tenkt meg å kjøpe en (vanlig) ny symaskin og fikk anbefalt Bernina activa 220 (riktignok på sømsenteret som fører Bernina), men så kom jeg over denne Husqvarna maskinen som kan både sy og brodere og ble litt fristet. Er det noen som har erfaring med disse maskinene som gjør begge deler, er de like bra som de som er enten eller?
Belima Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Har ikke prøvd akkurat de modellene, for jeg har maskin som jeg er fornøyd med nå. Før jeg landa på den jeg nå har, prøvde jeg ut mange forskjellige merker. Hadde en med broderingsmuligheter, men brukte det aldri. Kanskje noen få ganger, men det var begrenset hva jeg kunne bruke det til. Den maskinen jeg har nå er en enkel maskin med knapphull og elastisk søm i tillegg til det vanlige: Et must. Har en grei Bernina og vil ikke bytte den bort. Skal du bruke den til det mest vanlige som å sy litt klær, legge opp eller sy gardiner, så kan jeg ikke skjønne at du har bruk for så mye ekstra "dill". Det ser fint ut på reklame da! Vet ikke om dette hjalp deg, men tenk over hva du skal bruke den til før du kjøper en.
Kattugla Skrevet 26. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2009 Har ikke prøvd akkurat de modellene, for jeg har maskin som jeg er fornøyd med nå. Før jeg landa på den jeg nå har, prøvde jeg ut mange forskjellige merker. Hadde en med broderingsmuligheter, men brukte det aldri. Kanskje noen få ganger, men det var begrenset hva jeg kunne bruke det til. Den maskinen jeg har nå er en enkel maskin med knapphull og elastisk søm i tillegg til det vanlige: Et must. Har en grei Bernina og vil ikke bytte den bort. Skal du bruke den til det mest vanlige som å sy litt klær, legge opp eller sy gardiner, så kan jeg ikke skjønne at du har bruk for så mye ekstra "dill". Det ser fint ut på reklame da! Vet ikke om dette hjalp deg, men tenk over hva du skal bruke den til før du kjøper en. Jeg ville sikkert klart meg uten broderidelen, men nå er det slik at broderimaskinen jeg vurderer å kjøpe er på kjempetilbud og ender dermed i samme prisklasse som den berninamaskinen jeg eventuelt ville kjøpt. Så jeg tror kanskje det blir broderimaskinen til slutt Men takk for innspillet, det er nyttig å høre om andres erfaring
Wildy Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Begge er gode merker, så du får et godt verktøy uansett hva du velger. Om du har muligheten til å få med broderi til omtrent samme pris er jo det bare en bonus? Jeg hadde tidligere en Husqvarna-maskin, var kjempefornøyd med den.Kjøpte den brukt for mange herrens år siden, og den sydde flittig og fint i før den tilslutt avgikk med en verdig død etter mange års trofast tjeneste. Nå har jeg en Bernina Avtiva 240, og er kjempefornøyd med den.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Har hatt min BERNINAmaskin i 39 år aldri noe tull, men de nye er vel annerledes enn min gamle. Den er mye brukt, "børster" vekk "støv" der undertråden er hver gang jeg setter den vekk (står ikke lenge bortsatt) og smører den går som ei klokke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå