Gå til innhold

brudekjole 1600- 1700talls stil. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg, og har ingen peiling. Noen som kjenner til hvor jeg kan finne en kjole i 1600/ 1700- tallsstil? En sånn med korsett. Ønsker noe litt spesielt. Er det noen som har tips om hvilke merker/ designere jeg bør sjekke ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg tror jeg vet hva du ser etter, men vet ikke om det er så lett å få tak i her i landet. Det du kan gjøre, er jo å designe brudekjolen selv ut ifra bilder. Jeg har noen eksempler her som du kanskje vil like:

Kjole 1

Kjole 2

Kjole 3

Kjole 4

Kjole 5

Alle disse er i hvert fall kjempelekre! Jeg er kjolegal selv, og elsker denne stilen, så jeg kan godt forstå at du vil ha en slik stil.

Ellers så kan du jo bestille herfra.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg hadde en kjole som var inspirert av denne stilen, har ingen bilder akkurat her dessverre.

Men, det var svigermoren min som sydde den for meg!

Jeg kan beskrive den,

Overdelen var i thaisilke, ermene gikk rett under albuene, litt puff på skulderen, ganske dyp utringning, som var litt kantete mot en spiss (veldig svak).

Overdelen møtte skjørtet i en spiss foran og en litt lengre spiss bak. I overdelen fra brystet og ned til navlen var det et sløyfebond som gikk i kryss 5 ganger og en sløyfe nederst ved denne spissen, derfra hang sløyfebåndet nesten ned til bunnen av skjørtet der det var 3 glass hjerter i hver "snor".

Skjørtet var i speil fløyel, med tyll under så den sto litt ut.

Skjørtet var i gammelrosa og overdelen i en lys dus av fargen på skjørtet.

Den ble jo sydd til med og min kropp, så det var lekkert om jeg så må si det selv=)

Denne kjolen var inspirert av Tudor tiden, 1485 - 1603.

Nå sydde jo hun gratis, men alt stoffet, for, tyll og tråd... kom på ca 7-8000 kroner.

Det er veldig artig å ha en så spesiell kjole i bryllupet, det er vakkert med hvite kjoler og men jeg liker å skille meg litt ut og det gjorde jeg absolutt på en positiv måte!!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to! Ja, jeg vil gjerne ha en spesiell kjole, og synes kjolene på bildene var nydelige. I utgangspunktet var det ikke en sånn jeg hadde tenkt på, men da jeg så kjolen på bilde 1, ble jeg helt forelsket. Den var helt nydelig. Får man tak i noe slikt her tro?

Skrevet

Vet at St. Pucchi har noen sånne type kjoler i sin St. pucchi Cotoure serie... Hvis du ser på galleriet der på side 3 og 5 er det iallefall noe...

Men da må du til utenlands da...england for eksempel...

Lykke til med jakten på den perfekte kjolen iallefall :)

Skrevet
Vet at St. Pucchi har noen sånne type kjoler i sin St. pucchi Cotoure serie... Hvis du ser på galleriet der på side 3 og 5 er det iallefall noe...

Men da må du til utenlands da...england for eksempel...

Lykke til med jakten på den perfekte kjolen iallefall :)

Agape har den her :

http://www.agape-brud.no/images/fs/892.jpg

vet ikke helt om den oppfyller kravet, men kanskje det nærmeste du kommer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...