Gå til innhold

Men er han ikke interessert mer?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg elsker ham!
Skrevet

Huff... er alt håp forbi når typen plutselig forandrer seg helt etter 1.5 mnd utrolig fantastisk forhold, til å bli kaldere og generelt mindre interessert den neste måneden? Færre og ikke søte sms lengre, kan gå 1-2 dager uten at jeg hører noe etc. Men vi treffes fortsatt, men sjeldnere, bare på helgene...dessuten vet jeg at han nylig har tatt opp kontakten igjen med en venninne som jeg vet han har vært interessert i på den måten før i hvert fall. På ukedagene vet jeg rett og slett ikke hva han gjør lengre, og det virker ikke som han bryr seg om hva jeg gjør...???

Jeg vet at det er naturlig med en slik overgang fra stormforelsket til "normal", men jeg synes dette var litt for mye.

Jeg har spurt ham forsiktig og litt spøkefullt, men han sa at alt var bra og at han var like forelsket som før.

Vente og se?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhhh... dårlige vibber. Jeg hadde fylt frysen med is sånn i tilfelle...

Gjest Jeg elsker ham!
Skrevet

Jepp, omtrent det jeg har gjort. Har fått høre så mye tidligere om hans gamle kjærester som gjorde slutt på de merkeligste og bråeste måter, men nå begynner jeg å skjønne hvorfor! Virker som han vil jeg skal droppe ham av meg selv kanskje?

Skrevet

Snufs...da var det enda en lang kveld uten et ord fra ham...og denne gangen tør jeg ikke ta kontakt i fare for å virke masete. Tok kontakt de siste to gangene...nok er nok....mulig han sender en OK email i morgen, men tror i grunnen ikke at det "er nok" med tanke at han har vært så kald gerelelt i det siste. Savner han meg ikke mer enn dette etter kun 2.5 måneders forhold får det heller være!

Det er så rart, den første tiden (1.5 måneder) fikk jeg omtrent minst 3 sms/email/oppringninger per dag om hvor fantastisk jeg var etc. Synd at han ikke kan være ærlig og si det som det er, jeg har jo faktisk surt ham rett ut, men det var 2 uker siden, han kanskje vet mer nå...hva han vil, eller ikke vil, sukk...

Skrevet

Merkelig at han plutselig omstilte seg sånn da..Stormforelskelsen pleier vel også å vare i mer enn en og en halv måned..Synes du burde ta en ordentlig prat med han slik at du vet hvor han står. Så slipper du å ikke ha peiling på hva som skjer. :)

Gjest Gjest_s_*
Skrevet

Nøyaktig samme har skjedd med meg to ganger, og ja.. forbered deg på det verste:/

Skrevet

Merkelig at han plutselig omstilte seg sånn da..Stormforelskelsen pleier vel også å vare i mer enn en og en halv måned..Synes du burde ta en ordentlig prat med han slik at du vet hvor han står. Så slipper du å ikke ha peiling på hva som skjer. :)

Enig med disse. Det virka litt... rart...

Skrevet

Har også opplevd nøyaktig det samme to ganger. Først et supre måneder med masse initiativ.. og så plutselig og uten forvarsel en mye mer lunken oppførsel, mindre kontakt, mindre alt.. etterfulgt av forklaringer om "angst" og "vet ikke hva jeg vil" ved spørsmål om noe var i gjære. De var ikke interessert i forhold med meg, og du ør forberede deg på at det er det samme som foregår her, desverre. Kjipt! Lykke til

Skrevet

Ta nå ikke alle sorger på forskudd. Det er jo noe som heter at ting blir slik man selv legger opp til ,eller noe sånt. Det kan jo være at han føler seg så trygg at han ikke trenger å varte deg opp så mye lenger..

Skrevet

Eneste sjansen du har nå er å holde hode kaldt og vente på at han skal ta initiativ. Synd men sant, gutter takler ikke mas og tar du for mye kontakt med han uten at han tar kontakt med deg oppfatter de det lett som mas. Og gir du inntrykk av at du er veldig ivrig vet han nøyaktig hvor han har deg og det blir ikke spennende nok. Vet hvor vanskelig dette er og hater det, men det er visst desverre sånn det er i følge guttekompisene.... Gir du inntrykk av at du ikke er så interessert likevel kan du håpe på at han fatter interessen igjen og tar kontakt og så er man i gang igjen.... Herregud hvorfor skal det være så forbanna komplisert???

Skrevet
Eneste sjansen du har nå er å holde hode kaldt og vente på at han skal ta initiativ. Synd men sant, gutter takler ikke mas og tar du for mye kontakt med han uten at han tar kontakt med deg oppfatter de det lett som mas. Og gir du inntrykk av at du er veldig ivrig vet han nøyaktig hvor han har deg og det blir ikke spennende nok. Vet hvor vanskelig dette er og hater det, men det er visst desverre sånn det er i følge guttekompisene.... Gir du inntrykk av at du ikke er så interessert likevel kan du håpe på at han fatter interessen igjen og tar kontakt og så er man i gang igjen.... Herregud hvorfor skal det være så forbanna komplisert???

Ville gitt langt f... i om han mente jeg maste eller ikke. Dersom det faktisk er sånn at du ts ikke har hørt fra ham på litt for lang tid til ok når man er såkalt kjærester, så ville jeg faktisk ikke funnet meg i det. Uavhengig av om man er kjærester eller ikke, så synes jeg sånt er ganske så respektløst og bedrite oppførsel. Man svarer da folk på en skikkelig måte, og sørger for å gi livstegn fra seg på et eller annet vis! Synes ikke det er mas å kreve å få vite hvor forholdet står hen når han ikke har gitt henne noen form for svar på det til nå.

Har aldri fått til det der spille uinteressert eller vente så og så lenge med å ta kontakt... Dersom jeg har vært interessert så har jeg sagt det, og har jeg ønsket kontakt så har jeg tatt kontakt. Og så er det opp til ham å si ifra dersom han ikke vil ha meg rundt seg. Skjønner ikke vitsen med å drive på fram og tilbake og analysere og lure seg ihjæl. Mannfolk er ofte ganske "enkle" i den forstand at for å få vite hva de diller med inne i hodet sitt og i hjertet sitt, så bør man stille klare og mest mulig konkrete spørsmål og svar. Hint og vink og hentydninger pakket nusselig inn fører ikke nødvendigvis dit man vil.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Her er det kun snakk om hvem som dumper først.

Gjest Gjest_tara_*
Skrevet
Ville gitt langt f... i om han mente jeg maste eller ikke. Dersom det faktisk er sånn at du ts ikke har hørt fra ham på litt for lang tid til ok når man er såkalt kjærester, så ville jeg faktisk ikke funnet meg i det. Uavhengig av om man er kjærester eller ikke, så synes jeg sånt er ganske så respektløst og bedrite oppførsel. Man svarer da folk på en skikkelig måte, og sørger for å gi livstegn fra seg på et eller annet vis! Synes ikke det er mas å kreve å få vite hvor forholdet står hen når han ikke har gitt henne noen form for svar på det til nå.

Har aldri fått til det der spille uinteressert eller vente så og så lenge med å ta kontakt... Dersom jeg har vært interessert så har jeg sagt det, og har jeg ønsket kontakt så har jeg tatt kontakt. Og så er det opp til ham å si ifra dersom han ikke vil ha meg rundt seg. Skjønner ikke vitsen med å drive på fram og tilbake og analysere og lure seg ihjæl. Mannfolk er ofte ganske "enkle" i den forstand at for å få vite hva de diller med inne i hodet sitt og i hjertet sitt, så bør man stille klare og mest mulig konkrete spørsmål og svar. Hint og vink og hentydninger pakket nusselig inn fører ikke nødvendigvis dit man vil.

Lett og si, og jeg er enig med deg til en viss grad. Eller i en høy grad faktisk, for jeg er lik deg. MEN erfaringen min er dessverre at det å trekke seg et steg tilbake er det beste i den situasjonen. Klemmer du fyren opp i et hjørne ved å stille direkte spørsmål så skyter du deg selv i foten - eller du skyter vel egentlig forholdet i hodet, rett og slett.

Det er sjelden jeg generaliserer og sier at menn er slik og slik, men.. menn er slik. Det at de kan være helt på bærtur etter deg i to måneder for så å plutselig kjølne er ikke et uvanlig fenomen. Da har kanskje forelskelsen dabbet av, de lurer på om de ser noe fremtid med deg, de har noen andre i kikkerten, de kommer på at de egentlig ikke er så klar for eller glad i forhold, de er lei av deg, de har fått byttet sitt og jakten og begjæret er over osv osv. Grunnene kan være mange, og grunnene kan være mer eller mindre alvorlige. Uansett så er det dummeste du kan gjøre å være ærlig og spørre han rett ut hva som skjer. JADA det virker som det mest rasjonelle for oss driftige damer, men det er synonymt med å pushe han over den kanten han står og vingler på.

Presser du han nå så går han med en gang, det lover jeg. Særlig om du gir ham noe som kan minne om et ultimatum på noe som helst måte. Din eneste sjanse for å beholde ham er å trekke deg unna. Om han allerede er lei deg og bare så konkfliktsky at han ikke tør å dumpe deg så kan det godt være du mister han på den måten og. Men det er i hvert fall større odds for å vinne da, enn hvis du begynner å "mase" (som konfliktsky menn kaller det når vi damer vil snakke om ting) for da er oddsen så godt som 0.

Om det blir slutt på denne måten så er det forøvrig også bare å si "ok" og gå videre så kommer han tilbake, men det er neste kapittel i boka mi :P

Skrevet
Lett og si, og jeg er enig med deg til en viss grad. Eller i en høy grad faktisk, for jeg er lik deg. MEN erfaringen min er dessverre at det å trekke seg et steg tilbake er det beste i den situasjonen. Klemmer du fyren opp i et hjørne ved å stille direkte spørsmål så skyter du deg selv i foten - eller du skyter vel egentlig forholdet i hodet, rett og slett.

Det er sjelden jeg generaliserer og sier at menn er slik og slik, men.. menn er slik. Det at de kan være helt på bærtur etter deg i to måneder for så å plutselig kjølne er ikke et uvanlig fenomen. Da har kanskje forelskelsen dabbet av, de lurer på om de ser noe fremtid med deg, de har noen andre i kikkerten, de kommer på at de egentlig ikke er så klar for eller glad i forhold, de er lei av deg, de har fått byttet sitt og jakten og begjæret er over osv osv. Grunnene kan være mange, og grunnene kan være mer eller mindre alvorlige. Uansett så er det dummeste du kan gjøre å være ærlig og spørre han rett ut hva som skjer. JADA det virker som det mest rasjonelle for oss driftige damer, men det er synonymt med å pushe han over den kanten han står og vingler på.

Presser du han nå så går han med en gang, det lover jeg. Særlig om du gir ham noe som kan minne om et ultimatum på noe som helst måte. Din eneste sjanse for å beholde ham er å trekke deg unna. Om han allerede er lei deg og bare så konkfliktsky at han ikke tør å dumpe deg så kan det godt være du mister han på den måten og. Men det er i hvert fall større odds for å vinne da, enn hvis du begynner å "mase" (som konfliktsky menn kaller det når vi damer vil snakke om ting) for da er oddsen så godt som 0.

Om det blir slutt på denne måten så er det forøvrig også bare å si "ok" og gå videre så kommer han tilbake, men det er neste kapittel i boka mi :P

Hmm, jeg har nå heeelt motsatt erfaringer enn deg på området virker det som. Men altså, en ting er å kreve ærlighet gjennom å være direkte: da må man også takle direkte ærlighet tilbake. Sier ikke at alllllle jenter er sånn, men jeg har venninner som analyserer og graver uansett, og det er jo dømt til å mislykkes såklart.

Og alle uansett kjønn kan miste interessen etter en stund og la forholdet kjølne. Men menn kan lett bli litt forvirret, matte og lei av enkelte jenters tendens til tåkeprat og usikkerhet, og selvsagt forsvinner de da dersom den stormende forelskelsen ikke er der lenger. Og man kan sikkert redde seg inn ved å spille kortene riktig og alt det der, men jeg har ikke helt trua på det i lengden. For meg har det funket langt bedre å egentlig ikke spille særlig i det hele tatt, men være ærlig både overfor meg selv og karen. Er det noe jeg har lurt på så har jeg spurt, man er to forskjellige mennesker og ingen normale folk går rundt og leser hverandres tanker, ei heller kjærestefolk. Meeen; alle er ikke like enkle å prate med nei, og de har altså ikke passet for meg....

Jeg vil tro at for ts sin del så er nok forholdet over uansett, men jeg tror det hadde vært best for henne om de hadde kunnet avklare det hele. Hun har jo tydeligvis vandret rundt med masser av spørsmål i det siste, og jeg synes det er rett og rimelig at hun får noenlunde svar på de spørsmålene. Og da tror jeg det beste er å spørre. Ikke stille til veggs, men åpent og ærlig spørre.

Ellers så kan man selvfølgelig drite lang beng i hele ham og forholdet, erklære det som forbigått stadium og ta fatt på et nytt kapittel! Har med hell fulgt den oppskriften også ;)

Skrevet

Og jeg er helt enig med Disturbia! Menn kan fanden meg være like fjottete som kvinner når det kommer til slike ting. Spille spill og gjøre seg kostbare. Enten er man interessert eller så er man det ikke. Helsike heller.

Skrevet

det kan jo være at han bare har mista den første store forelskelsen og er for øyeblikket fornøyd med hvordan ting er.. du nevnte at eksene hans dumpet han brått o.l. kanskje de gjennomgikk akkurat det samme, mens han ante fred og ingen fare, og endte opp med å bli overraska over å bli dumpa.. kanskje han bare er en selvstendig person som liker å være for seg selv i perioder og antar at andre er forholdsvis like.. har han mye å gjøre for tida? tidkrevende hobby han er oppslukt i? kanskje han er periodevis litt deprimert, og derfor er litt mutt for tida.. det kan være mange grunner. det viktige er å snakke med han om det..

" Skjønner ikke vitsen med å drive på fram og tilbake og analysere og lure seg ihjæl. Mannfolk er ofte ganske "enkle" i den forstand at for å få vite hva de diller med inne i hodet sitt og i hjertet sitt, så bør man stille klare og mest mulig konkrete spørsmål og svar. Hint og vink og hentydninger pakket nusselig inn fører ikke nødvendigvis dit man vil."

Skriver under på denne jeg.. hvis ikke blir du kanskje en av de eksene som dumpa han uten at han aner hvorfor, og når du tydeligvis er interessert i å ha et forhold med han, er vel ikke det noe poeng? SPØR HVIS DU ER USIKKER PÅ HVORFOR FOLK GJØR SOM DE GJØR! dette gjelder spesielt kjærester og venner folkens!!!! misforståelser er årsaken til veldig mye unødvendig smerte!

Skrevet
Huff... er alt håp forbi når typen plutselig forandrer seg helt etter 1.5 mnd utrolig fantastisk forhold, til å bli kaldere og generelt mindre interessert den neste måneden? Færre og ikke søte sms lengre, kan gå 1-2 dager uten at jeg hører noe etc. Men vi treffes fortsatt, men sjeldnere, bare på helgene...dessuten vet jeg at han nylig har tatt opp kontakten igjen med en venninne som jeg vet han har vært interessert i på den måten før i hvert fall. På ukedagene vet jeg rett og slett ikke hva han gjør lengre, og det virker ikke som han bryr seg om hva jeg gjør...???

Jeg vet at det er naturlig med en slik overgang fra stormforelsket til "normal", men jeg synes dette var litt for mye.

Jeg har spurt ham forsiktig og litt spøkefullt, men han sa at alt var bra og at han var like forelsket som før.

Vente og se?

det treeenger ikke bety noe, men det er uansett ikke slik du ønsker å ha det så jeg ville sagt noe..

kjæresten min ble plutselig skikkelig dårlig til å ta kontakt og jeg følte meg masete og at han var lei.. så jeg lot være å ta kontakt og det gikk en UKE og jeg hadde ikke hørt en dritt! så jeg tok kontakt og sa vi måtte snakke.. ga han et ultimatum om at hvis han ikke ville være i lag med meg så fikk han gjøre det slutt, men å ikke gi noen lyd fra seg på en uke var helt uaktuelt for meg.. han ville tydeligvis ha meg for alt endret seg..

Nå skal det sies at vi hadde vært sammen mer enn 1,5mnd da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...