Gå til innhold

Trene alene? Noen flere som gjør det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet til Oslo, og har veldig lyst til å begynne å trene. Men jeg har ingen å trene med. Venninner har medlemsskap på universitetet o.l., mens jeg jobber.

Nå vurderer jeg å melde meg inn på et eller annet senter, men jeg vet ikke om jeg tør! Jeg er jo mutters alene, og ikke superutadvent.

Noen flere her som har "hoppet i det"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har stort sett trent alene i alle år. aldri falt meg inn at det ikke er greit. ser stort sett folk som går alene på treningsenterne. hva de gjør på aerobic ol vet jeg ikke, men der har jeg også gått alene i mange år

Skrevet
har stort sett trent alene i alle år. aldri falt meg inn at det ikke er greit. ser stort sett folk som går alene på treningsenterne. hva de gjør på aerobic ol vet jeg ikke, men der har jeg også gått alene i mange år

Jeg trener nesten alltid alene jeg og....det er veldig vanlig, enten det er på senter eller på løpe/ski/sykkeltur i marka :o)

Skrevet

Ok, takk for svar :)

Tidligere har jeg kun trent gjennom organisert idrett/foreninger, så det er helt nytt for meg det å trene "alene".

Men så bra at det ikke er noen hindring da..jeg er redd det er ingen som gjør det.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg hadde fått angst om jeg måtte trene med noen. Når jeg trener så er jeg der for å trene, ikke for å jabbe!

Skrevet

Jeg syns jeg ser flere som trener alene enn som trener sammen med noen. Men nå er jeg sjelden på timer for tiden da - syns flere kommer sammen på aeoribic enn på fritrening.

Jeg trener ofte alene selv også, og har aldri tenkt over at det skal være noe rart.

Skrevet

Trener alene ja, er der for å yte, ikke tyte ;-)

Prater jo litt hvis jeg møter noen kjente, men vil helst være alene og konsentrere meg om å gjøre unna en skikkelig treningsøkt. Deilig med litt alenetid, har små barn..

Skrevet
Trener alene ja, er der for å yte, ikke tyte ;-)

ENIG!! Ikke vær redd for å trene alene, du vil fort se at de aller fleste gjør det på sentre. Effektiviteten er mye bedre også da!!

Skrevet

Det har jeg aldri sett på som noe problem, og virkelig aldri tenkt over i forhold til verken meg selv eller andre. :) Jeg ser ikke på trening som noe sosialt, og selv om jeg ofte trener sammen med samboeren min for tida, snakker vi særdeles lite sammen mens vi er der.

Skrevet

Jeg trener på universitets treningssentre og har mange venninner og studievenner som trener på samme sted, men vi trener ca. aldri sammen. Det blir rett og slett for slitsomt å måtte tilpasse seg hverandre og avtale treningstider, vi trener når det passer oss. Vi har forelesninger og jobb til ulike tider og ulikt energinivå. Særlig når man prøver å plotte inn 3 økter i uka må vi ta det når vi kan, og ikke når vennene våre kan!

Hender en gang i blant jeg sender en melding og spør om noen blir med på en bestemt aerobictime osv., men det hører sjeldenhetene til. Jeg foretrekker å trene alene og synes de fleste rundt meg trener alene også. Gruppetimer på treningssentre er jo svært usosialt, det er jo hver mann for seg selv, eneste utbyttet av å trene med noen er å sladre før og etter timen. Før timen har jeg som oftest bare 5 minutter, og etter timen dusjer jeg, spiser og går hjem. :)

Skrevet (endret)

Jeg foretrekker å dra å trene alene,om jeg skal på studio/sal timer faktisk. Før ville jeg helst dra sammen med venner å trene. Men fant fort ut at det var best å ta utgangspunkt i at jeg skulle dra alene for å trene,for noen droppet alltid ut...så var det heller en bonus om noen ble med. Dessuten har jeg blitt kjent med andre som går på saltimer,så det er alltid noen "faste" man møter på.

Trener jeg ute,feks fjelltur så vil jeg helst ha noen med for å skravle med.

Endret av prescella
Skrevet

Jeg foretrekker også å trene..Det er min alenetid til å klarne tanker, og til å pleie kropp og helse. :)

Skrevet
Jeg foretrekker også å trene..Det er min alenetid til å klarne tanker, og til å pleie kropp og helse. :)

Samme her :)

Folk som kommer sammen på timer er bare irriterende. De står og prater når instruktøren prater. Jeg er gammal ballettdanser så jeg har lært disiplin - man prater ikke i munnen på instruktøren!! De verste er de som kommer gutt og jente sammen - de gjør ALT som irriterer meg - rydder før timen er ferdig (høylydt!!) og prater konstant når det er pauser.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg trener for det meste alene. Aldri tenkt på det som noe problem jeg heller.

Skrevet
Jeg har flyttet til Oslo, og har veldig lyst til å begynne å trene. Men jeg har ingen å trene med. Venninner har medlemsskap på universitetet o.l., mens jeg jobber.

Nå vurderer jeg å melde meg inn på et eller annet senter, men jeg vet ikke om jeg tør! Jeg er jo mutters alene, og ikke superutadvent.

Noen flere her som har "hoppet i det"?

Hvis ikke treningspartneren din er like fokusert på trening og treningsutbytte som deg så er det bedre å trene alene. Ingen vil synes det er rart at du trener alene, de aller fleste gjør det.

Når jeg trener alene har jeg også på mp3 spiller for å blokkere ute resten av folket på treningssenteret. Ikke det at det plager meg å svare på spørsmål og gi tips, men når jeg trener så trener jeg.

Skrevet

Jeg trives definitivt best med å trene sammen med noen, men det er sikkert fordi jeg føler meg litt dum og keitete på treningssentere. Er mye mer komfortabel med å f.eks sitte alene på kafé enn å dra alene på trening. Paradoksalt nok.

Skrevet

Alene, synes det er deilig sånn :)

Skrevet

Å trene styrke med venner er en stor tabbe i mine øyne... Man får aldri de pausene mellom settene man egentlig ønsker, og tid går ofte bort til å prate og alskens sosiale unødvendigheter :P Om man trenger hjelp et par repetisjoner i benken velger jeg heller å ta av noen kilo og fullføre på egen hånd.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg trener både aleine og saman med nokon, og synest det er heilt fint å vere aleine på trening. Trente aleine seinest i dag.

Gjest pastafisk
Skrevet

er jente

har funnet ut at jeg får mye mer igjen for å trene alene når jeg driver egentrening, enn sammen med veninner.

ellers er det jo bare å snakke med folk da om man ønsker det.

skjønner ikke alltid hvorforvi er så redde for andre mennesker i dette landet jeg......

ognår det gjelder styrketrening gjør det ingenting om man ser litt hjelpesløs ut....selv om man overhode ikke er det. endte opp med en bra date for mitt vedkommende.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...