Gjest I tvil.. Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Hei Kloke damer! Mye flott lesning her, har mye og lære skjønner jeg Men jeg har et spm, som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Er det vanlig å begynne spraye og sette igang prøverørsbehandling før man har foretatt en laparoskopie (kikkhullsundersøkelse) ? Sliter som så mange andre å bli gravid på egenhånd, og legen nevnte noe om at jeg kunne ha tette eggledere feks. siden vi ikke ble gravide på egenhånd. Om jeg hadde foretatt en røntgen? Nei, svarte jeg. Bare ultralyd. Så foretok han en ny ultralyd for å sjekke poser og diverse. Var visst fint der Så blir jeg satt på prøverørs oppskriften og ikke mere snakk om den kikkhullsundersøkelsen. Glemte nevne mer om det selv, men sitter nå og lurer på om jeg skal spørre selv etter den eller er jeg bare dum? For om jeg kunne blitt gravid selv, og sluppet prøverør så hadde jo det vært det klart beste!
Gjest Gjest_trulte_* Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Hei Kloke damer! Mye flott lesning her, har mye og lære skjønner jeg Men jeg har et spm, som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Er det vanlig å begynne spraye og sette igang prøverørsbehandling før man har foretatt en laparoskopie (kikkhullsundersøkelse) ? Sliter som så mange andre å bli gravid på egenhånd, og legen nevnte noe om at jeg kunne ha tette eggledere feks. siden vi ikke ble gravide på egenhånd. Om jeg hadde foretatt en røntgen? Nei, svarte jeg. Bare ultralyd. Så foretok han en ny ultralyd for å sjekke poser og diverse. Var visst fint der Så blir jeg satt på prøverørs oppskriften og ikke mere snakk om den kikkhullsundersøkelsen. Glemte nevne mer om det selv, men sitter nå og lurer på om jeg skal spørre selv etter den eller er jeg bare dum? For om jeg kunne blitt gravid selv, og sluppet prøverør så hadde jo det vært det klart beste! Hei, det virker som det er mange ulike praksiser rundt omkring.. Jeg har vært gjennom alle mulige tester av hormoner, stoffskifte, og blitt undersøkt opp og ned + at mannen har testa sæden.. På første time på sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg måtte inn for laparoskopi (slik at absolutt alt var undersøkt) før jeg ble sendt videre til ivf-legene for evt vurdering.. Nå er kanskje mitt problem annerledes en ditt, men jeg er forsåvidt enig med deg likevel at hvis en laparoskopi og en evt opprydning i systemet kan hjelpe slik at du blir gravid på egenhånd så er jo ingenting bedre enn det.. Du kan ikke ringe sykehuset og spørre da??
IrmaAdele Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Er nok en del ulike praksiser ute å går. Jeg trengte ikke lapraskopi, men så er problemet her at sambo har dårlige svømmere da. Legen sa til meg at det ikke var så nøye med den lapraskopien for å skjekke tette eggledere da de uansett ikke bruker egglederne ved prøverør og at vi jo trengte prøverør uansett pga. sambos svømmere.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Ved mistanke om tette eggledere så er det bedre ta en hsg røntgen. Men er de tette så er det ingenting de kan gjøre med det, og da er det IVF (prøverør)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå