Gå til innhold

Mellomlade i Frankfurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal mellomlande i Frankfurt på tur til Seoul alene. Jeg er ganske nervøs for hvordan dette skal gå. Jeg er 19 år, men har aldri tatt fly alene, og flyr veldig sjeldent. Derfor lurer jeg på om noen av dere brukere her på kvinneguiden har opplevd å mellomlande i Frankfurt? Må si jeg er ganske nervøs for å ta en flytur som dette alene. Så jeg håper at noen av dere kunne være snille nok til å dele deres opplevelse av å mellomlande der. Er en og en halv time nok til å komme seg fra ett fly til et annet? Er det vanskelig å finne fram? etc. Håper på svar. Tusen takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har mellomlandet på Frankfurt flyplassen en del ganger og det er faktisk en av de få flyplassene der jeg har gått skikkelig feil og havnet ut istedenfor å være i transittområdet. Men flyplassen er ikke så vanskelig så det er bare å holde hodet kaldt og spør om veien så går det helt fint :-)

Skrevet

Gard, da! Må ikke skremme vettet av jenta. :fnise:

Det går så fint, atte. Jeg synes ofte det er like greit å finne fram alene, for da stoler jeg ikke bare på andre. Og hvis du ser på tavla/skjermen hvilken gate du skal ha, så finner du den helt sikkert. Og med halvannen time skulle du ha god tid, til og med hvis du går feil.

Men hvis jeg var deg, så ville jeg funnet gaten min først og deretter gått i taxfreen o.l., sånn at jeg var på den sikre siden.

Jeg har mellomlandet i Frankfurt et par ganger, og kan ikke huske at det var spesielt vanskelig i forhold til andre flyplasser.

Skrevet

Frankfurt er en helt grei flyplass å finne fram på. Jeg har aldri klart å rote meg bort der. Det finnes verre flyplasser.

Skrevet

Jeg var ute og fløy med flybytte alene for første gang i sommer, og var akkurat som du, kjempenervøs!!! Frankfurt var en av flyplassene jeg skulle bytte på, og etter å ha hørt at det var en av de største flyplassene rundt her, så var jeg ihvertfall stressa.

HELT uten grunn!! helt ærlig, fra en nervøs alene flyger til en annen, Frankfurt var veldig godt skiltet, jeg hadde litt mindre tid en deg, og flyet var forsinket, så den ene veien var det bare å marsjere så raskt jeg kunne fra der jeg kom inn, til der jeg skulle på neste fly, men det gikk SÅÅÅ fint.

Jeg ba flyvertinnene på flyet om å sjekke gaten for meg, men det var hovedsakelig fordi jeg visste vi var forsinket og at jeg hadde dårlig tid. De sjekket den og jeg så det også lett på tavla når jeg kom ut. Skiltingen var helt fin, så det var bare å følge på.

Første flyskifte der, var det ganske langt fra der jeg kom inn til der jeg skulle på neste, så det virket som jeg gikk ganske lenge. På tilbaketuren var jeg heldig, og kom inn på en gate, og neste gate var rett ved siden, virkelig gaten ved siden av altså. Så det kan være litt å gå, eller det kan være rett rundt der du kommer av.

Ihvertfall, ikke vær engstelig. Dersom du kommer ut og ikke med en gang skjønner hvor du skal, prater alle engelsk der, så det er bare å spør noen som jobber der.

riktig god tur. :D

Jeg begynner å bli vant til å fly alene, med mellomlandinger, det går så fint at.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

aline: Takk for den tiden du brukte på å skrive et langt svar! Veldig bra å høre fra en annen som hadde samme beskymring som meg! Å høre at det gikk greit for en annen nervøs sjel, gjør at det føles litt tryggere! Får bare være tøff,bite i det sure eplet og håpe alt går bra =)

Skrevet

går så bra!! :) Men helt ok å være litt nervøs også,jeg er det selv om jeg begynner å bli vant til å løpe rundt på fly og flyplasser.... blir lettere og lettere for hver gang riktignok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...