Mirabella76 Skrevet 12. februar 2016 #421 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) 30 minutter siden, Harlekin skrev: Så da var jeg faktisk gravid. Vi fikk klaff på 2. søskenforsøk, og dette var også det forsøket jeg for første gang fikk egg på frys, 3 stk! Alt kan jo skje, så jeg fikk bekreftet av klinikken at de ikke kaster de fine fryseeggene Sykepleier sa de skulle være på frys hos dem i 5 år, så det er en trygghet. Tenk at dette skulle skje! Jeg som ikke har hatt et eneste symptom under rugetiden, og var sikker på at dette ikke gikk veien. Man skal aldri si aldri, tydeligvis. Jeg er veldig glad, men samtidig er jeg begynt å bekymre meg. 1. bøyg blir tidlig ut i begynnelsen av mars. Hvis alt går vel, skal jeg også ha tidlig UL i uke 11-12 for å sjekke nakkefold. Dette er fordi min manns translokasjon kan føre til trisomi 13, en veldig alvorlig tilstand som er uforenelig med liv. Det er ikke stor sjanse for det, men det kan skje, så vi må sjekke det. Jeg vil ikke tenke for mye på det nå, og jeg vil heller ikke si til noen av jeg er gravid før jeg vet resultatet av denne testen. Hvis alt er vel etter dette, kan jeg vel begynne å slappe av ift. svangerskapet Håper jeg. Mannen ble glad, han. "men det er jo knall", var hans reaksjon Så han er med. Men han er glad man ikke får støtte til mer enn 2 barn i det offentlige, da slipper han å være bekymret for at jeg begynner å mase om nr. 3 om noen år ... Vi har heller ikke så god plass, da vi har bare en treroms leilighet. Det blir nok litt trangt. Løsning: Om noen år må vi nok flytte. Inntil den tid: Det er et lite rom jeg bruker til kontor/roterom i tilknytning til soverrommet vårt. Jeg tenker å flytte ut alt pøet og gjøre plass til barneseng og kommode. Det er ikke godkjent som soverom, da det er for lite og uten vindu, men som forlengelse av det store soverommet er det fint. De holder de første par årene. Og innen den tid er økonomien vår blitt bedre, og det vil sannsynligvis være mulig for oss å få kjøpt oss noe litt større. Håper på å ikke måtte flytte fra området pga. skolen til C. Men dette tar vi som vi kommer! En dag av gangen Å, så fantastiske nyhetar! Gratulerer så utrulig mykje, Harlekin! Tenk at du gravid! Kor lenge er det sidan du testa positivt? Håpar eg følgjer etter snart. Endret 12. februar 2016 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 12. februar 2016 Forfatter #422 Del Skrevet 12. februar 2016 9 minutter siden, Mirabella76 skrev: Å, så fantastiske nyhetar! Gratulerer så utrulig mykje, Harlekin! Tenk at du gravid! Kor lenge er det sidan du testa positivt? Håpar eg følgjer etter snart. Tusen takk for det, Mirabella! Ja, jeg kan knapt tro det selv. Jeg fikk første positive test på søndag, men da var streken så svak at jeg ikke helt trodde på det. Så fikk jeg sterkere tester tirsdag og onsdag, og så ble det bekreftet med blodprøve på torsdag. HCG på 110 Ja, håper virkelig du også følger etter snart. Du har forsøk i februar/mars, er det ikke så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 12. februar 2016 #423 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) 16 minutter siden, Harlekin skrev: Tusen takk for det, Mirabella! Ja, jeg kan knapt tro det selv. Jeg fikk første positive test på søndag, men da var streken så svak at jeg ikke helt trodde på det. Så fikk jeg sterkere tester tirsdag og onsdag, og så ble det bekreftet med blodprøve på torsdag. HCG på 110 Ja, håper virkelig du også følger etter snart. Du har forsøk i februar/mars, er det ikke så? Så fantastisk! Veldig kjekt å høyra at dåke har lykkast. Du må halda oss oppdatert vidare. Ja, eg startar opp med nytt forsøk no i februar. Var på UL i går, og alt såg heldigvis fint ut. Eg ventar mensen mandag eller tirsdag, så reknar med å starta opp med medisinar igjen i starten av neste veke. Det blir både spennande og skummelt på ein gang! Endret 12. februar 2016 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 12. februar 2016 #424 Del Skrevet 12. februar 2016 åh gratulerer gratulerer gratulerer!!!!! så utrolig gøy å lese her hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 12. februar 2016 #425 Del Skrevet 12. februar 2016 Gratulerer så mye med graviditeten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 15. februar 2016 Forfatter #426 Del Skrevet 15. februar 2016 Den 12. februar 2016 at 10.37, Mirabella76 skrev: Så fantastisk! Veldig kjekt å høyra at dåke har lykkast. Du må halda oss oppdatert vidare. Ja, eg startar opp med nytt forsøk no i februar. Var på UL i går, og alt såg heldigvis fint ut. Eg ventar mensen mandag eller tirsdag, så reknar med å starta opp med medisinar igjen i starten av neste veke. Det blir både spennande og skummelt på ein gang! Det blir spennende med nytt forsøk. Det blir da nr. 2, ikke sant? Hvis det ikke går, har dere 1 forsøk igjen? Den 12. februar 2016 at 10.48, missdior skrev: åh gratulerer gratulerer gratulerer!!!!! så utrolig gøy å lese her hurra! Tusen takk, missdior! Hvordan går det med deg og gutten? Den 12. februar 2016 at 15.52, Nótt skrev: Gratulerer så mye med graviditeten!! Tusen takk, Nott! Og like måte, ser at du også har et lite søsken på vei? ------------------------------ Jeg føler meg fortsatt ganske ugravid mesteparten av tiden. Jeg synes likesom brystene har endret seg litt, men det kan jo være jeg glor litt vel mye på dem;) Jeg føler meg sliten, men det er egentlig normaltilstanden her i huset. I tillegg er jeg kraftig forkjølet med bihuleproblemer, så jeg er ikke sikker på hva som skyldes sykdom og hva som skyldes graviditet. Har hatt noen rare vondter i magen og litt ømhet, det sier jeg vi tilskriver baby 5 uker på tirsdag! Jeg sliter med å begrense kaffeinntaket, altså. Jeg unner meg en kopp etter middag, og av og til en halv kopp om morgenen, men jeg er så TRØTT uten kaffe! Sist svangerskap mistet jeg lysten på kaffe ganske tidlig, veldig praktisk. Får håpe det skjer denne gangen også. I morgen skal jeg til legen for å sjekke en føflekk som har blødd og gjort vondt. Det er litt skummelt, særlig siden jeg er gravid, men jeg håper det ikke skal være noe. Vekk må den uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. februar 2016 #427 Del Skrevet 15. februar 2016 4 timer siden, Harlekin skrev: Det blir spennende med nytt forsøk. Det blir da nr. 2, ikke sant? Hvis det ikke går, har dere 1 forsøk igjen? ------------------------------ Jeg føler meg fortsatt ganske ugravid mesteparten av tiden. Jeg synes likesom brystene har endret seg litt, men det kan jo være jeg glor litt vel mye på dem;) Jeg føler meg sliten, men det er egentlig normaltilstanden her i huset. I tillegg er jeg kraftig forkjølet med bihuleproblemer, så jeg er ikke sikker på hva som skyldes sykdom og hva som skyldes graviditet. Har hatt noen rare vondter i magen og litt ømhet, det sier jeg vi tilskriver baby 5 uker på tirsdag! Jeg sliter med å begrense kaffeinntaket, altså. Jeg unner meg en kopp etter middag, og av og til en halv kopp om morgenen, men jeg er så TRØTT uten kaffe! Sist svangerskap mistet jeg lysten på kaffe ganske tidlig, veldig praktisk. Får håpe det skjer denne gangen også. I morgen skal jeg til legen for å sjekke en føflekk som har blødd og gjort vondt. Det er litt skummelt, særlig siden jeg er gravid, men jeg håper det ikke skal være noe. Vekk må den uansett. Ja, det blir spennande. Eg ventar mensen seinast i morgon, så no nærmar det seg veldig. Det stemmer at me har eitt ferskforsøk igjen, om det ikkje klaffar denne gangen. Pluss eventuelle fryseforsøk, om me er heldige. Me har hatt eitt ferskforsøk og eitt fryseforsøk så langt. Snart 5 veker på vei allerede! Har du bestilt time til tidlig UL? Masse lykke til hos legen i morgon! Håpar alt er heilt fint. Eg hadde ein gang ein føflekk som klødde og blødde, som eg fekk fjerna. Det var heldigvis ikkje noko gale, men viktig å alltid få undersøkt og fjerna sånne føflekkar. Eg har faktisk ei kusine som fekk føflekkreft for nokre år sidan, då ho var i midten av 20-åra. Legen tok henne ikkje på alvor, og gadd ikkje ein gang å sjekka føflekken ordentlig. Og då ho gjekk til lege på nytt etter eit års tid, hadde kreften allerede spredd seg. Ho er fortsatt ikkje frisk. Så eg har begynt å følgja ekstra godt med på føflekkane mine etter det. Bedre å fjerna ein føflekk for mykje, enn ein for lite! Skjønnar godt du synst det er litt skummelt. Men det er heldigvis sjelden at det er noko så alvorlig, så det går heilt sikkert fint med deg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 17. februar 2016 #428 Del Skrevet 17. februar 2016 Altså HERREGUD DA! :D :D Så fantastisk kjekt å komme hit og lese at du er gravid! Jeg ble helt rørt jeg! Det har selvsagt ikke noe med hormonnivået mitt å gjøre. Apropos føflekker så har jeg fjernet to i løpet av svangerskapet. Vekk med dem! Tar heller en for mye enn en for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. februar 2016 #429 Del Skrevet 23. februar 2016 Korleis går det med deg og den lille spiren i magen? Har du bestilt time til tidlig UL? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 23. februar 2016 Forfatter #430 Del Skrevet 23. februar 2016 Den 17.2.2016 at 0.15, Supramundane skrev: Altså HERREGUD DA! :D :D Så fantastisk kjekt å komme hit og lese at du er gravid! Jeg ble helt rørt jeg! Det har selvsagt ikke noe med hormonnivået mitt å gjøre. Apropos føflekker så har jeg fjernet to i løpet av svangerskapet. Vekk med dem! Tar heller en for mye enn en for lite. Tusen takk, Supra! Hvordan går det med deg? 1 time siden, Mirabella76 skrev: Korleis går det med deg og den lille spiren i magen? Har du bestilt time til tidlig UL? Jeg kjenner ingenting, egentlig, annet en endel strekk/stølhet i magen til tider, særlig hvis jeg strekker meg eller gjør en brå bevegelse. Ellers ikke noe (utenom manglende mens, da). Nesten så jeg tviler på at det er noe der i det hele tatt Jeg har tidlig UL neste uke, da er jeg 7+2. Det blir spennende og skummelt å se! Legen mente føflekken ikke var farlig, så jeg er beroliget. Men han henviste meg til å få den fjernet likevel, greit å få den bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. februar 2016 #431 Del Skrevet 23. februar 2016 (endret) 56 minutter siden, Harlekin skrev: Jeg kjenner ingenting, egentlig, annet en endel strekk/stølhet i magen til tider, særlig hvis jeg strekker meg eller gjør en brå bevegelse. Ellers ikke noe (utenom manglende mens, da). Nesten så jeg tviler på at det er noe der i det hele tatt Jeg har tidlig UL neste uke, da er jeg 7+2. Det blir spennende og skummelt å se! Legen mente føflekken ikke var farlig, så jeg er beroliget. Men han henviste meg til å få den fjernet likevel, greit å få den bort. Strekk/stølhet i magen er jo eit veldig positivt graviditetstegn! Det er det einaste tidlige graviditetssymptomet eg har hatt, når eg har vore gravid. Dei to gangane eg har mista (MA), var nettopp problemet at stikkinga/strekkinga/stølheten i magen forsvant, og eg fekk menssmerter i mage og rygg i staden. Så eg trur den lille spiren din har det heilt topp, eg! Og så spennande det blir med UL i neste veke! Så bra at føflekken ikkje såg skummel ut. Men veldig lurt å få den fjerna uansett, for sikkerhets skyld, sidan den både har blødd og gjort vondt. Endret 23. februar 2016 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #432 Del Skrevet 3. mars 2016 Det blir visst ikke så ofte skriving i boken min, som jeg forutså Men jeg skal holde den oppdatert når det skjer viktige ting! I da er jeg 7+2 og har vært på UL. Alt vel! Fosteret (embryoet?) sitter der det skal og er 11 mm langt, noe som tilsvarer 7+3. Så det er helt rett størrelse Jeg kunne se noe som pulserte, og det var hjertet! Nå skal jeg henvises til medisinsk genetikk, ettersom jeg skal ta duotest og tidlig ultralyd pga. sjanse for alvorlig kromosomavvik, trisomi 13. Dette kan man ikke se før mellom 10 og 12 svangerskapsuke, så ultralyd må tas da. Jeg har selvsagt ingen garantier, men jeg føler liksom at de sædcellene som er friske nok til å befrukte eggene mine, er fri fra kromosomfeil. Det finnes menn med samme genfeil som ikke har problemer med å gjøre noen gravid, men der kvinnen ofte spontanaborterer. Siden det aldri har skjedd med meg, krysser jeg fingrene for at følelsen min er rett! Ellers er jeg ikke helt pigg for tiden, sulten, trøtt og kvalm, i alle fall hvis jeg ikke spiser ofte noe, men ellers alt vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. mars 2016 #433 Del Skrevet 4. mars 2016 koselig med oppdatering åh, hjertet på tidlig ul! fineste med hele svangerskapet nesten. glemte å svare sist. med oss går det fint. har en sykt aktiv gutt som aldri har tid til å være i ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 5. mars 2016 #434 Del Skrevet 5. mars 2016 Så flott at alt såg bra ut med fosteret på UL! Det blir jammen spennnande å følgja deg vidare gjennom svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 7. mars 2016 #435 Del Skrevet 7. mars 2016 Jeg er så glad for at du er gravid altså! :D Husker godt da vi var på ultralyd i uke 9 og så en liten klump på 2,84cm. Denne klumpen er nå rundt 4kg og klar for å komme ut! Sprøtt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 4. april 2016 Forfatter #436 Del Skrevet 4. april 2016 Da har jeg vært på tidlig UL+blodprøve (uke 11+6) for å sjekke etter trisomi 13. På skjermen fikk vi se et sprellende knøtt som både hoppet og sparket I følge legen så alt ut som det skulle være! Jeg har også tatt blodprøve som vi får svar på innen 1-2 uker. I følge legen var det veldig liten risiko for misdannelser etter det hun kunne se, men vi må vente på svar fra blodprøven for å få et så sikkert svar som mulig. Uansett våger jeg å komme med et lite "hurra"! Etter svaret på blodprøven skal vi fortelle C at hun skal bli storesøster, det gleder jeg meg til. Krysser fingrene for at alt fortsette å gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. april 2016 #437 Del Skrevet 4. april 2016 Her var det altfor lenge siden jeg hadde vært skjønner jeg! Gratulerer så mye med graviditeten! Så moro! Krysser fingrene for at alt er vel, og at det fortsetter i et perfekt spor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 4. april 2016 Forfatter #438 Del Skrevet 4. april 2016 Tusen takk, @Roadrunner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 4. april 2016 #439 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Hurra, så gode nyhetar! Synst absolutt du kan jubla litt no, sjølv om dåke ikkje har fått svar på blodprøven enda. Trur ikkje legen ville ha sagt at alt såg fint ut og at det var liten sjanse for misdannelsar, uten at han var ganske sikker på det. Blir nok veldig gøy å fortelja storesøster at ho skal få ein liten bror eller ei lita søster, ja - og sjå korleis jo reagerer på den store nyheten. Kor gammal har storesøster blitt forresten? Endret 4. april 2016 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. april 2016 #440 Del Skrevet 9. april 2016 Gratulerer så mye Harlekin dette var en virkelig god nyhet. Jeg gliser for harde livet. Lite Kg tid på meg for tiden, så jeg er litt sent ute ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå