Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg som en sutrete unge, men hadde bursdag for en stund siden og fikk ikke annet enn et kyss og gratulerer med dagen av sambo.

1.bursdag mens vi har vært sammen, og jeg er dødsskuffa.

Høres kravstort ut kanskje, men jeg sa på forhånd at jeg ikke syntes han skulle kjøpe noe stort. Er for det første han som har bidratt mest økonomisk den siste tiden, og vi har nettopp vært på ferie. Sa jeg ønsket meg noe med omtanke, et kort f.eks. Noe han har giddet å bruke omtanke og liiitt tid på.

Men det kom ingenting, ikke da og ikke mange uker etterpå. Enda vi har snakket om det og han sier han forstår jeg ble skuffa.

Hvorfor ikke prøve å hente seg inn igjen da? Plukk en blomst og kjøp et kort på kiwi i det minste, kanskje t.o.m en potteplante*ler*

Dagens sutreinnlegg, grenser for hvor lenge jeg kan irritere meg over det:)

Er kanskje bortskjemt..har ihvertfall vært vant til at er det noen som ønsker å gi en ting/varte opp/gå ut å spise or whatever så er det den man er sammen med :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Føler meg som en sutrete unge, men hadde bursdag for en stund siden og fikk ikke annet enn et kyss og gratulerer med dagen av sambo.

1.bursdag mens vi har vært sammen, og jeg er dødsskuffa.

Høres kravstort ut kanskje, men jeg sa på forhånd at jeg ikke syntes han skulle kjøpe noe stort. Er for det første han som har bidratt mest økonomisk den siste tiden, og vi har nettopp vært på ferie. Sa jeg ønsket meg noe med omtanke, et kort f.eks. Noe han har giddet å bruke omtanke og liiitt tid på.

Men det kom ingenting, ikke da og ikke mange uker etterpå. Enda vi har snakket om det og han sier han forstår jeg ble skuffa.

Hvorfor ikke prøve å hente seg inn igjen da? Plukk en blomst og kjøp et kort på kiwi i det minste, kanskje t.o.m en potteplante*ler*

Dagens sutreinnlegg, grenser for hvor lenge jeg kan irritere meg over det:)

Er kanskje bortskjemt..har ihvertfall vært vant til at er det noen som ønsker å gi en ting/varte opp/gå ut å spise or whatever så er det den man er sammen med :sukk:

Forstår deg godt, jeg.

Selvom det bare er noe "smått", er det så utrolig koselig med en eller annen form for oppmerksomhet på dagen sin :-)

Iogmed at du har gjort han oppmerksom på det, så tar han det sikkert igjen til neste år :-)

Skrevet

Folk har forskjellige forhold til bursdager. Kanskje kjæresten din kommer fra en miljøbevisst og uformell familie som har andre verdier?

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempelei meg. Og det hadde han jammen fått høre...

Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

Ja her skal du ikke få noe kjeft altså!!

Noe skulle han ha gjort... Han har vel lært til neste gang hvis du forteller ham at en blomst hadde gjort seg!

Kanskje han tenkte at det var flaut og ekkelt å gi deg noe lite.. Så han unnlot å kjøpe noe?

Får en klem av meg da<3

Skrevet

...kan han ha tolket "lite" som "ikke noe"?

Prøver å forstå, men klarer det ikke helt, nei.

Skrevet
Folk har forskjellige forhold til bursdager. Kanskje kjæresten din kommer fra en miljøbevisst og uformell familie som har andre verdier?

Eh, det fins da mange miljøvennlige måter å vise noen oppmerksomhet på. Når man lever i en kultur hvor det er vanlig å gi hverandre oppmerksomheter ved merkedager, syns jeg ikke det er noen unnskyldning at man selv er oppdratt til å ikke gi eller få gaver. Det handler om den andre, ikke en selv. Og andre har forventninger man i det minste bør oppfylle til en viss grad. Ts sier også at hun ikke ønsket noe stort. Det å skrive et kort eller plukke/kjøpe en blomst kan være så godt som noe, det. Så ja, jeg skjønner at du blir lei deg, ts. Det trenger selvsagt ikke bety at han ikke er glad i deg, men sløvt var det.

Skrevet

Altså for en drittsekk! Jeg tror jeg hadde sørget for å nektet han det han ville ha i all fall :lur:

Syntes du burde gjøre livet litt surt for han så han kommer med en diger gave og unnskyldning!

Skrevet
Altså for en drittsekk! Jeg tror jeg hadde sørget for å nektet han det han ville ha i all fall :lur:

Syntes du burde gjøre livet litt surt for han så han kommer med en diger gave og unnskyldning!

Hjelpes ... Er han virkelig en drittsekk fordi han ikke kjøpte gave til henne? Og skal man innføre sexnekt (hvis jeg forstod deg riktig?) for en sånn filleting? Han har da ikke vært slem på noen som helst måte, det er da ingen grunn til å oppføre seg som en sutrete og bortskjemt drittunge. Jeg hadde i hvert fall ikke følt meg særlig bra hvis jeg hadde sexnekta og sutra meg fram til en unnskyldning og en gave fra kjæresten min.

Så til TS:

"Er for det første han som har bidratt mest økonomisk den siste tiden, og vi har nettopp vært på ferie. Sa jeg ønsket meg noe med omtanke, et kort f.eks.". Kanskje han følte han ga deg "noe med omtanke" da han ga deg et kyss og en gratulasjon? Kanskje dere legger ulike ting i det ordet? Jeg skjønner på en måte at du ble lei deg, men jeg synes ærlig talt du burde vært over det nå, flere uker etterpå. :)

Så får du heller presisere neste år, at "ikke noe stort" ikke betyr "ingenting". ;)

Skrevet

Legg det bak deg. Og hent det frem igjen når HAN har bursdag...

Da kjøper du en DIGER kjærlighet på pinne. Og setter en fin sløyfe og en miniteddy på den. (Koster en femmer og en japp) Og så kan du koooooose deg med at han nok tar hintet... *satser på diamant neste år*

:lur:

Skrevet

Han er ikke tankeleser. Du sa: ikke kjøp noe stort. Du fikk ikke noe stort (kanskje han syntes dere hadde brukt nok penger akkurat nå ?

Du sa det var litt trist med bare kyss og klem. Han var enig og til og med lei seg. DET du EGENTLIG ville var at han skulle vite at du ønsker deg blomster, og at dette skulle han komme på NÅ MED EN GANG for at han ( i dine øyne) ikke satte nok pris på deg på dagen din.

Jeg er helt sikker på at han gjerne vil gjøre deg glad og lykkelig. Men du må si det rett ut. "jeg er fortsatt lei med for at du ikke brukte tid og tanker på å gi meg noe på bursdagen min. Dette kan du gjøre noe med, ved å gjøre det nå. Bursdager er spesielle dager for meg, og det er viktig for meg at vi feirer dem."

evt kan du ønske deg til neste bursdag at han kan lese noen tanker i det minste :lur:

Skrevet

Takk for alle innspill folkens :)

Jeg lar selvfølgelig dette ligge nå, vi har snakket om det et par ganger og jeg kan jo ikke sutre for det i all fremtid. Får heller vente i spenning på neste bursdag :fnise:

Jeg trodde han kom til å "gjøre opp" for det etter at vi hadde hatt den praten, og vi hadde bursdagfest med masse gjester noen dager etterpå. men neida :sjenert:

Ser på det som latskap, er det som sårer. 10 minutter og en 50-lapp hadde han klart. Kunne jo vært som noen nevnte, at det ville føltes flaut å komme med noe så lite. Det kan jeg godt tenke meg forsåvidt, men han hadde hatt råd til noe om han hadde villet. Står ikke på det:)

Jaja, neste gang er det hans tur. Er faktisk usikker på om jeg skal la dagen gli forbi på samme måte, eller kjøpe en gave. (etter lommeboka). Tviler absolutt ikke på at han er glad i meg, og tror faktisk han ville fått ganske dårlig samvittighet om han får noe av meg.

Hyggelig at noen syns det greit å klage litt, selvom det kanskje er litt overfladisk. Det er ferdigsnakket hjemme, ingen 3.verdenskrig av dette :)

Gjest Gjest_gina_*
Skrevet
Takk for alle innspill folkens :)

Jeg lar selvfølgelig dette ligge nå, vi har snakket om det et par ganger og jeg kan jo ikke sutre for det i all fremtid. Får heller vente i spenning på neste bursdag :fnise:

Jeg trodde han kom til å "gjøre opp" for det etter at vi hadde hatt den praten, og vi hadde bursdagfest med masse gjester noen dager etterpå. men neida :sjenert:

Ser på det som latskap, er det som sårer. 10 minutter og en 50-lapp hadde han klart. Kunne jo vært som noen nevnte, at det ville føltes flaut å komme med noe så lite. Det kan jeg godt tenke meg forsåvidt, men han hadde hatt råd til noe om han hadde villet. Står ikke på det:)

Jaja, neste gang er det hans tur. Er faktisk usikker på om jeg skal la dagen gli forbi på samme måte, eller kjøpe en gave. (etter lommeboka). Tviler absolutt ikke på at han er glad i meg, og tror faktisk han ville fått ganske dårlig samvittighet om han får noe av meg.

Hyggelig at noen syns det greit å klage litt, selvom det kanskje er litt overfladisk. Det er ferdigsnakket hjemme, ingen 3.verdenskrig av dette :)

selvfølgelig skal du kjøpe en gave til han! eller er jo ikke du noe bedre, en kan jo ikke kreve av andre det en ikke gjør selv ;)

Skrevet

Uten å lage et langt innlegg kan jeg jo kommentere at jeg forstår at du følte deg skuffet og at jeg synes du er ganske "flink" som legger det så raskt bak deg.

Ellers kan jeg fortelle at jeg opplevde det samme selv. Vi ble sammen på starten av et kalenderår, HAN fikk gave i februar og jeg fikk IKKE gave i september s.å.

4 år senere må jeg innrømme at dette har bedret seg litt. I fjor tok det noen ekstra uker, men.....

Blir spennende å se hva som skjer om 1 uke - for da har jeg bursdag igjen.

Jul passer han på, da.

Skrevet

Hei

Jeg fikk heller ikke noe på min første bursdag. Nå er det bare en uke til jeg fyller bursdag igjen, så jeg er veldig spent på hva som hender denne gangen.

Jeg krever heller ikke noen stor/ dyr presang, da han er flik ellers i året å gi mg presanger, men det er dette med omtanke. Kunne blitt verdens mest romantske dag om jeg fikk ett kort med noen ord på eller noe i den duren.

Her har du en bursdagsklem fra meg :klem::)

Skrevet
Nå er det bare en uke til jeg fyller bursdag igjen, så jeg er veldig spent på hva som hender denne gangen.

Bursdag om en uke du oxo? Jøss.....kult.....me too......(som skrev innlegget #14 uten å huske å logge meg inn...)

:bursdag:

Skrevet

:bursdag: til dere som snart fyller, krysser fingrene for omtenksomme kjærester og menn:)

Er jo faktisk ikke så lenge til jul heller hihi :enig: (fikk nydelig julegave, så gjerrig er han ikke). Syns ikke gavegreier skal ta helt av heller, bruke flere tusen er virkelig ikke nødvendig. (med fare for å høres utakknemlig ut, men det er jeg så absolutt ikke):)

Ha en fin kveld fra gjestetrådstarter

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ingen andre som lurer på hvor lenge disse faktisk har hatt et forhold og hvor mange tusen fyren har svidd av på andre ting?

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble skuffet da du ikke fikk noe på bursdagen. Det koster jammen ikke mye verken tid eller penger å dra til en blomsterbutikk og kjøpe en bukett roser, eller kanskje stikke innom et parfymeri og kjøpe en god bodylotion eller lignende! Det er ganske kjipt å ikke engang ha et kort, synes jeg.

Alle liker å få en liten oppmerksomhet, det viser at noen har tenkt på en. Det er ikke beløpet som betyr noe, men det å bli husket på.

Gjest Sjokoladesaus
Skrevet
Ingen andre som lurer på hvor lenge disse faktisk har hatt et forhold og hvor mange tusen fyren har svidd av på andre ting?

Jeg syntes uansett at et kort og kanskje en liten bamse etc til en femtilapp hadde vært på sin plass. Om han har råd til å svi av flere tusen på andre ting tidligere så har han også råd til å spandere en femtilapp på jenta sin på dagen hennes for å vise omtanke. Uansett om de har vært sammen i en måned eller et år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...