Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på å ta et skikkelig tak i meg selv. Men har hørt at man ikke bør slanke seg når man ammer, for giftstoff (??) kan gå over i melken, og en trenger nok mat og drikke for å ha nok melk..

Er daglig aktiv, men jeg vet jeg spiser for mye mat, det er jo en grunn til at jeg er overvektig.

NÅ er jeg klar til å ta hånd om vekten, men jeg kommer nok til å amme flere mnd til.

Ungen min er 5 mnd, og vi fullammer.

Noen med tips her?

Er f.eks. vektklubb.no helt uaktuelt?

Endret av Duracella
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet melken etter å ha ammet i 3 uker, fordi jeg ikke klarte å få i meg nok energi i forhold til aktivitet (jeg slanket meg IKKE, men var syk) , så av bitter erfaring vet jeg at slanking og amming ikke hører sammen.

MEN å trene moderat, og sørge for å få riktig mat i rett mengde er ikke slanking, det er sunn fornuft.

Det er ingen fare å trene moderat når du ammer, heller ikke å regulere måltidene dersom det gjøres riktig!

Mine tips er de vanlige generelle:

spis til faste tider,

drikk mye i mellom måltidene,

ikke småspis innimellom,

sørg for å få i deg balansert kost med grove karbohydrater, mye proteiner, og sunt fett...

reduser sukkerinntak, lag maten selv, ikke bruk halvfabrikata....

Hold deg aktiv

Lykke til! :)

Skrevet (endret)

Det er ikke noe galt i å innføre en sunn livsstil, men om du går mye ned i vekt på kort tid så skilles avfallsstoffer / giftstoffer ut i melka, ja. Ta det over tid, det er nå den eneste gode måten å gjøre det på, og den eneste som funker over tid.

Lykke til ;)

Endret av Bernardette
Gjest Gjest_Maggie_*
Skrevet

Husk at du uansett forbrenner ekstra og går ned i vekt når du ammer.

Å slanke seg i tillegg er ikke lurt.

Men hvis du er overvektig og spiser feil, kan du jo endre kostholdet ditt til å bli sunt og riktig.

Å gå turer er også fint.

Men ikke slank deg sånn! Spis sunt og godt, og vær i bevegelse!!

Skrevet
Husk at du uansett forbrenner ekstra og går ned i vekt når du ammer.

At man forbrenner mer, ja, men at det betyr at du går ned i vekt når du ammer stemmer ikke for alle. Jeg kjenner flere, og meg selv innkludert, som ikke gikk ned pga. ammingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...