Gå til innhold

Fasttelefon hos Tele2?

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte fasttelefon abonnement fra Telenor til Tele2. Har sett at de har et bra tilbud på websiden sin som heter Tele2 Suveren. Noen her som har dette? Synd egentlig at det er en innmeldingsavgift på 299kr, for så lite som vi ringer så lurer jeg på om vi vinner så mye på det... Synd at Stjelenor fortsatt også skal ha sine 159kr i mnd for telefonlinjen... :roll:

Men når man ringer med Tele2... får man da automatisk nummervisning eller må man betale ekstra for dette (hos Telenor koster dette ca 30kr i mnd)...?

> Tele2 Suveren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde Tele 2 og var forsåvidt fornøyd, helt til det var gått et par år. Da fikk vi brått en regning for noe som var ringt for et helt år i forvegen og da jeg sjekket sa de bare at de hadde glemt å fakturere meg for den tidligere :roll: Og det var bare noe jeg måtte finne meg i.

Skal du ha nummervisning mener jeg det er hos telenor, så det betaler du sammen med abonnementet.

Sjekk også prisene på Post og Teletilsynet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke tele 2, de er om mulig verre enn telenor :x

Min erfaring:

Vi meldte oss inn, fikk gratis ringetid på lørdager. Vi hadde da internett gjennom start.no som ringte opp til et vanlig nummer. Før vi sa ja til å bli tele2 kune spurte vi om det var gratis å ha internett til dette spesifikke nummeret om lørdagen. Ja, sa mannen, alle sånne numre er gratis om lørdagen (21 ett eller annet). Vi ble da tele2 kunde.

Første mnd brukte vi internett lite om lørdagen for å sjekke om det ikke var gratis likevel, surt å sitte hele dagen i 4 lørdager og sitte med en svær regning. Regningen kom og det så ikke ut til at vi hadde blitt fakturert for lørdagene. Neste mnd surfet vi mer, regningen kom, ike fakturert for lørdagssurfingen. Så begynte vi å surfe for fullt om lørdagene. DA fikk vi en svær regning da! Vi som hadde veldig dårlig råd... Vi ringte og klagde, skrev klagebrev. Fikk svar at internett ikke var gratis om lørdagen, dette sto i et brev. Vi som hadde fått muntlig svar OG testet i hele 2 mnd for å sikre oss at de ikketok penger for dette. Et halvt år senere kom regningen for de 2 første mnd vi hadde surfet om lørdagen...

Vi gikk gjennom mye brevskriving, klagde. Dette synes vi ikke var rette måten å forholde seg til kundene på. Nå har vi gitt opp, men vi kommer aldri mer til å bli kunde hos de. Og anbefaler det ikke til noen!

Min svoger holdt på med samme greien. Han skrev mail til de, oppga innternettnummeret og spurte spesifikt om dette var gratis å kontakte om lørdagen. Ja, det var det, alle innenlandsnumre er gratis om lørdagen. Så svarte han, jammen det er jo et internett-nummer. Åja, nei da var det ikke gratis likevel, svarte de. Han skrev en ny mail og forklarte jo at det var et helt vanlig innenlandsnummer som ikke tok mer penger per minutt enn en fasttelefon. Gratis, var svaret han fikk. Sånn gikk det frem og tilbake.

Vi ble kunde hos telenor igjen. Hos de fikk vi surfe gratis om lørdagen for det var jo et 21xxxxxx nr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...