Gå til innhold

Trenger hjelp til samværsordning 60/40 fordeling

Anbefalte innlegg

Hei, vi har prøvet forskjellige ordninger med samvær for datteren vår, men jeg trenger noen andre forslag. Jeg skal ha henne 60% og far 40%. Hvordan gjør dere det? Håper på innspill og på forehand takk for at du tar deg tid til å svare:)

Fortsetter under...

Hei

Min (eks-samboer)kjæreste har barna sine ca 40 %, noe mer i perioder. De har en fordeling med annenhver uke fra fredag til mandag, en ettermiddag i uka og en overnatting i uka den uka han ikke har dem i helgen. I tillegg har han halve høstferien, halve vinterferien, 3-4 uker på sommeren, annenhver jul og annenhver påske.

De deler forøvrig også syke barn dager og planleggingsdager mellom seg etter den samme fordelingen :)

(Tro det eller ei, der er samarbeidet dårlig men om barna er de hvertfall enige om det meste)

Selv ønsket jeg i utgangspunktet en 50/50 løsning for mine egne barn, men faren ville ikke. Så jeg prøvde 60/40 og fremla da annenhver ferie, torsdag til mandag/tirsdag som samvær. (men det er nok mye mindre enn det nå i dag).

For mine barn hadde en slik løsning vært perfekt, med lengre samvær når det er samvær. Ikke mye frem og tilbake hele tiden.

For min kjærestes barn fungerer det veldig bra å dra frem og tilbake. Barn er jo veldig forskjellige :)

Jeg tror vi har harr "hele pakka".

I begynnelsen var det ca 70-30 i mors favør. Etterhvert fikk barna og jeg kjempet oss til 60-40 (fortsatt mors favør.

Så skjedde det en dramatisk endring som endte med 80-20 i min favør. Dette har vi gradvis endret mer og mer og vil nå gå over til 50/50.

Jeg håper barna vil trives med dette etterhvert ettersom jeg tror at 2 utvilte foreldre som begge ønsker mest mulig samvær er de foreldrene som har mest å tilby barna.

At det også gir foreldrene den beste løsningen mht fritid, økonomi og hvile er en bonus vi gjerne tar med oss.

Endret av Far til 2
Hei, vi har prøvet forskjellige ordninger med samvær for datteren vår, men jeg trenger noen andre forslag. Jeg skal ha henne 60% og far 40%. Hvordan gjør dere det? Håper på innspill og på forehand takk for at du tar deg tid til å svare:)

Her er stesønnen min her annenhver onsdag til mandag. Kunne gjerne hatt han fra torsdag, men det funker nå greit iallfall:-) Og det er viktig å ha han her også på ukedager...:)

Ei kollega har ordning med hennes eks at hun har barnet 9 dager og han 5 dager i løpet av 2 ukers periode. Så hun har barnet fra mandag til onsdag uken etter (9 dager) og han har barnet fra onsdag til søndag (5 dager) . Så i stedet for å tenke en uke oim gangen så ser de på det som at 2 uker er en periode, hvis du skjønner hva jeg mener.

Min ex har barna annenhver uke fra torsdag til tirsdag, så har jeg de tirsdag til neste torsdag igjen. Men når de er her ser far de hver mandag ettermiddag slik at det ikke det skal gå så lang tid mellom hver gang de ser han. Fungerer fint her. Men barnas alder spiller jo en stor rolle her. Når de var små (minste bare 1 år) delte vi samværet mer, slik at fraværet fra pappa/mamma ikke ble så lenge.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...