Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet og her skjer det skumle ting. Har aldri hatt trøbbel med msn før, men nå mister jeg nettet hver gang jeg logger meg på. Må slå av og på strømmen til routeren for å få tilbake nettet. Noen som aner hva det kan være og hva jeg kan gjøre med det?

Tenkte å avinnstallere msn og legge inn på nytt, men det er ikke bare bare med vista har jeg skjønt :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig det er noe brannmurinnstillinger i routeren som gjør det? Vi har hatt litt liknende problemer - riktignok uten å ha greid å finne ut av alt :roll: , vi har to maskiner koblet til trådløst nett, og når f eks samboeren min kobler seg på en spillserver var det en periode jeg ofte falt ut. Kanskje fordi det blir for mye informasjon for routeren å behandle av inn- og utgående ting :klø: Jeg vet at samboern har brukt myyye tid på å finne ut av det, vi har også skiftet router, og han har drevet og stilt på brannmurinnstillinger og kontrollert portene informasjon går inn og ut av og gud vet hva... rett og slett mye styr :fnise:

Er det bare msn som skaper problemer? Ville prøvd å av og reinstallere som du sier. Og så ville jeg sett på brannmurene. Utover det vet jeg egentlig ikke :)

Skrevet

Tipper MSNen din er så stappfull av virus og trojanere, at det får maskina og ruteren din til å gå helt i kne hver gang du starter det opp. Slike programmer kan generere masse nettverkstrafikk om man har endel av dem..

Skrevet
Tipper MSNen din er så stappfull av virus og trojanere, at det får maskina og ruteren din til å gå helt i kne hver gang du starter det opp. Slike programmer kan generere masse nettverkstrafikk om man har endel av dem..

Ja, er det jeg regner med også. Maskina mi takler det dog fint da... Det jeg lurer på er hvordan jeg blir kvitt det :klø: finner ikke ut hvordan jeg avinnstalerer MSN i Vista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...