Gjest _lonley_ Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Hei. Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted og kjenner ingen her... Er det noen som vet hvordan man lett kan komme i kontakt med nye mennesker på nytt sted? Jeg har flyttet sånn ca 5 timer fra mitt hjemsted så er ikke bare å reise hjem å møte mine gamle venner der eller.. Skulle gjerne hatt noen å gått på kaffe med eller jobb andre hobby sysler med.. Håper på noen svar her som kan være til hjelp=)
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Man må si hei til de. Først hei, så noe mer enn "hei", også et smil, også dannes relasjoner. Da kan man gå på kafe med noen.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Du skal ikke begynne på skole eller jobb og kan treffe folk der? Hvis du skal begynne på uni/høyskole så er det griseenkelt, bli med i et frivillig studentersamfunn i serveringsgjengen eller de som arrangerer konserter eller whatever så får du ca 239 nye venner med en gang enten du vil eller ei. Og alle henger i den samme baren hver eneste dag fordi de får personalpris på øl og kaffe. På jobb så foreslår du et tiltak som lønningspils eller noe sånn, så får du brutt barrieren og kanskje blitt godt kjent med noen hyggelige kolleger. Du kan også plukke ut et offer og be han/henne bli med ut og spise lunsj o.l. Har du flyttet for deg selv for å sitte inne på rommet ditt hver dag så er det verre. Det jeg har gjort er å grave opp de få jeg kjenner litt i byen, og selv om jeg i utgangspunktet ikke liker alle de særlig godt engang så har jeg blitt med dem på fester og byn osv og dermed møtt mange andre mennesker. Et nettverk kan starte med bare en person. Jeg har også "sjekket opp" venner på byen, men jeg vet at jeg har lettere for det enn andre (veldig utadvendt) og at kanskje ikke alle liker å gå ut og drikke seg drita 2-3 dager i uka. Det er i hvert fall det mest sosiale i verden, like it or not.
Tabris Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Hva med å bli med i en organisasjon eller klubb for noe du brenner for eller interesserer deg for? Så kan du der bli kjent med noen hvor dere allerede har noe til felles, og kanskje du kan bli venn med noen av dem?
Gjest også nyinnflytter Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Hei. Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted og kjenner ingen her... Er det noen som vet hvordan man lett kan komme i kontakt med nye mennesker på nytt sted? Jeg har flyttet sånn ca 5 timer fra mitt hjemsted så er ikke bare å reise hjem å møte mine gamle venner der eller.. Skulle gjerne hatt noen å gått på kaffe med eller jobb andre hobby sysler med.. Håper på noen svar her som kan være til hjelp=) Hei! Jeg har vært i samme situasjon som deg. flyttet til en bygd hvor jeg absolutt ikke kjente noen. Løsningen min ble en jeg kjenner (litt), som har bodd her før. jeg fikk telefonnummeret til noen av hennes venninner her, og gikk rett og slett på blind-date med venninnene hennes. og det fungerte veldig bra. har blitt kjent med andre gjennom den første jeg tok kontakt med. Jeg var ute å spaserte en tur i nabolaget, og slo av en prat med en nabo og jammen var hun ikke kjempehyggelig. Vær åpen og kontaktsøkende, for all del ikke snakk stygt om noen (plutselig kjenner de den du prater om). og for all del, vær med på det som skjer! Lykke til, det går seg til
Phaedra Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 (endret) Jeg har flyttet rundt en del og brukt hobbyene mine til å komme i kontakt med folk. Har meldt meg på en del kurs, har deltatt i frivillige organisasjoner, har deltatt på ting ved universitetet og når jeg jobbet så prøvde jeg å bli kjent med folk i pausene og så bare spørre om de ville møtes en dag til kaffe. På universitetet har jeg til og med være så "frekk" at jeg har spurt andre studenter (etter å ha pratet med dem i en del pauser/luncher osv) noe a la "Kan dere si ifra hvis det skjer noe spennende i helgen? Jeg er helt ny her og kjenner ikke så mange". Det har fungert flere ganger :gjeiper: Endret 25. august 2009 av Phaedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå