Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er mange temaer angående facebook o.l her på forumet..'er dere venn med eksen på facebook?', 'kjæresten har bilder av eksen på facebook' osv.

Mamma sa til meg da det ble slutt med eksen at hun var utrolig glad for at det ikke fantes facebook da hun var ung, noe jeg er enig i. Facebook skaper så mye unødvendig drama og smerte. Det skal egentlig være et nettsamfunn der du har kontakt med folk du ikke har snakket med på lenge osv, men det har blitt et sted der man eksponerer seg hver dag, snoker på gamle flammer, venner, fiender, you name it. Og ikke minst hvem som har slått opp, alle kan jo se det på forsiden at nå har x og x ended their relationship. Da kommer selvfølgelig alle spørsmålene.

Du kan se hva eksen din gjør, hvem den nye kjæresten er og alt det som kanskje gjør utrolig vondt og vite, men du gjør det likevel. Mange slår til og med opp på facebook (!), plutselig er 'kjæresten' din singel, eller så bir det en stor krangel fordi h*n ikke har satt seg opp som i et forhold, det er sykt hvor mye facebook dominerer livet til folk..

Hva synes du om at facebook har blitt en så big deal?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Hva synes du om at facebook har blitt en så big deal?

Synes det er akkurat så stor deal som hver enkelt gjør det til...

Man MÅ ikke innom og sjekke hele tiden ;)

Skrevet
Synes det er akkurat så stor deal som hver enkelt gjør det til...

Man MÅ ikke innom og sjekke hele tiden ;)

Det har du rett i, men det virker som det har blitt en veldig stor deal for de fleste. Facebook er jo nesten viktigere enn real life.

Skrevet

Det er også mye tull teknisk sett med facebook. Som fører til at man tror det verste. Og det vet enkelte brukere her inne å fyre opp under - ondsinnete jævler.

Skrevet

Jeg tror facebook kan skape mye usikkerhet.

Facebook var årsaken til at det ble slutt med eksen min. Hans første kjæreste tok kontakt med han på facebook. Hun hadde fortsatt følelser for han. Han ble usikker. Jeg ble usikker. Alt ble ødelagt.

Skrevet
Jeg tror facebook kan skape mye usikkerhet.

Facebook var årsaken til at det ble slutt med eksen min. Hans første kjæreste tok kontakt med han på facebook. Hun hadde fortsatt følelser for han. Han ble usikker. Jeg ble usikker. Alt ble ødelagt.

Var vel strengt talt ikke Facebook som var problemet her, men at eksen din tydeligvis ikke var over eksen sin, siden det skulle så lite til for at han ble usikker.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Nå går det helt fint an å la vær å publisere endring av sivilstatus til alle på facebook og i det hele tatt, så de som hele tida driver å skifter den og som ikke stiller inn på at det ikke skal dukke opp i newsfeeden til alle vennene - de må nesten bare regne med at det blir blest - og det er nok mange som vil det også.

Det blir akkurat det man gjør det til.

Skrevet

Man trenger for eksempel ikke å være på FB... Man kan jo samle på frimerker istedet!

Skrevet
Man trenger for eksempel ikke å være på FB... Man kan jo samle på frimerker istedet!

Jeg ønsker meg en kjæreste som samler på frimerker! :rødme: (Men hadde kanskje blitt litt sjalu på Dronning Elizabeth... ;) )

Skrevet

Jeg ønsker meg en kjæreste som samler på frimerker! :rødme: (Men hadde kanskje blitt litt sjalu på Dronning Elizabeth... ;) )

så søte dere er... :rødme:

Skrevet

Åh så deilig det hadde vært om bare facebook hadde forsvunnet! Er møkk lei av å høre alle jeg kjenner prate om "facebook ditt og facebook datt". Håper virkelig facebook blir lagt ned en vakker dag...

Skrevet

FB blir hva man gjør det til. Synes det er knallmorsomt å "bli kjent med" f.eks. tremenninger som jeg aldri har truffet IRL en gang.

Morsomt "snoke" litt i hva folk driver med til daglig - altså statusmeldingene....

Og til slutt - gøy å gjenoppdage folk man kjente i oppveksten...

MEN - at den digitale verden (både mobil og data) skaper større grobunn for usikkerhet enn det å være isolert i en fjellbygd for 100 år siden er jo klart.

På en annen side hadde man jo problemer den gang også, bare av en annen art....

Nei......det finnes ALLTID grunnlag for paranoia.....hvis man leter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...