Gå til innhold

Vi begynte som pulevenner...

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget bruker
Skrevet

Skal prøve å gjøre en lang historie kort. Vi er i midten av tjueårene begge to, og har kjent hverandre i noen år nå, via jobb.

Han har alltid påstått at han aldri blir forelsket, og at han kun har sex for behovets skyld.

Etter en fest endte vi i senga sammen, og sexen var noe av det beste jeg har opplevd. Det samme mente han, så dette ble noe vi gjentok flere ganger :lur:

Jeg fikk fort følelser for fyren, jente som jeg er, han fikk ikke. Sa han iallefall. Han var ikke interessert i noe forhold, ville bare leke. Så jeg sluttet å treffe han, ville komme meg videre. Det var ikke lett, for da sendte han hele tiden sms til meg. Jeg ga meg til slutt, og havnet til køys med han igjen. Dette gjentok seg et par ganger, desverre.

For ett år siden flyttet jeg til en annen kant av landet, og var bestemt på å glemme ham. Men neida, han tok kontakt, hele tiden. Spurte hvordan det gikk, om jeg hadde fått ny jobb, trivdes, osv. Vi begynte å chatte mer og mer sammen, hadde lange oppslukende samtaler. Jeg klarte rett og slett ikke å la være.

Så, for en stund tilbake reiste jeg for å treffe han, vi var sammen en hel dag. Vandret rundt og oppførte oss som et kjærestepar. Holdt hender og kysset. Nå er jeg mer forelska enn noen gang, men holder meg litt tilbake for ikke å bli såret. Han har jo hele tiden sagt at han bare vil leke...

Jeg snakket også om å flytte tilbake, og da vil han plutselig bo sammen med meg.

Er jeg helt idiot, som ikke klarer å forstå meg på han?

Han har hatt sine sengekamerater i mellomtiden, og sier hele tiden at han ikke ønsker noe forhold, men mye tyder jo på at det faktisk er det han vil?

Kan det være at han har blitt så grundig såret i tidligere forhold som gjør han så forsiktig?

Og vil en gutt bli samboer med ei jente bare for å få sex?

Trenger seriøst svar her... :lete:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet
Og vil en gutt bli samboer med ei jente bare for å få sex?

Ehhh... kødder du?

Menn spanderer i dyre dommer på byen, utholder besøk av og/eller hos den utkåredes mor, ja de går sågar bort og gifter seg med jenter - og alt dette for sex. Og du lurer på om han vil flytte sammen med deg for sex? Selvfølgelig vil han det. Bokollektiv gjør det billigere for alle å bo sammen, og hvis han i tillegg får pulevennen på nabosoverommet, så må jo det være i pose, sekk, bag og koffert på en gang.

Når det er sagt, så er det selvfølgelig en mulighet for at han vil ha mer ut av forholdet enn bare sex, men det er jo umulig for oss utenforstående å komme med annet enn synsing på det spørsmålet.

Gjest Gjest_s_*
Skrevet

Jeg har vært sånn som fyren din, ikke så glad i forhold men har dyrket pulevennforholdene mine ganske godt. Behandlet dem litt som kjærester, eller i hvert fall nære venner som jeg puler, men likevel aldri hatt følelser. Teoretisk sett kunne jeg godt bodd sammen med en pulevenn uten å ha hatt lyst på forhold.

I praksis hadde jeg aldri gjort det, fordi jeg vet sånne forhold er flyktige og at det fort kunne blitt trøbbel ut av det. Don't shit where you eat. Jeg kunne jo f eks ikke tatt med nye potensielle kjærester hjem, eller pulevenner og flørter for den saks skyld. Så det er sannsynlig at han i det minste ser for seg at dere to skal holde på lenge og være trofaste mot hverandre når dere bor sammen.

Med mindre han er en komplett idiot..

Skrevet

Hans sa at han bare...

Vel så ta han på hans ord og gjør det du selv vet så alt for godt er løsningen på ditt dilemma!

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
gifter seg med jenter - og alt dette for sex

Forhåpentligvis mener menn en del mer enn bare sex om de går med på å gifte seg.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
. Jeg kunne jo f eks ikke tatt med nye potensielle kjærester hjem, eller pulevenner og flørter for den saks skyld. Så det er sannsynlig at han i det minste ser for seg at dere to skal holde på lenge og være trofaste mot hverandre når dere bor sammen.

Med mindre han er en komplett idiot..

Godt poeng! Han vet jeg har følelser for ham, og han kunne umulig vært så slem at han tok med seg andre jenter hjem.

Han er ingen idiot heller, men en vanlig oppegående, passe snill fyr.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har lurt mye på det samme. Kan pulevenner bli seriøse? Har hørt om det, men vil ikke utsette meg for forvirringen. Samtidig som jeg synes sex er viktig i et forhold. Nå har du begynnt i feil ende tenker jeg, så da er det enkleste å inrømme det og si det som det er.

Skrevet
Har lurt mye på det samme. Kan pulevenner bli seriøse? Har hørt om det, men vil ikke utsette meg for forvirringen. Samtidig som jeg synes sex er viktig i et forhold. Nå har du begynnt i feil ende tenker jeg, så da er det enkleste å inrømme det og si det som det er.

Det har jeg også hørt. Men et fåtall, sies det. Har googlet temaet gamske grundig, men overraskende lite å finne om temaet...

Skrevet

Uansett bare si det. Det finnes ingen lure triks for å få pulevenner til å falle. Det kommer an på hvor de er i livet. Så spør og finn ut.

Skrevet
Godt poeng! Han vet jeg har følelser for ham, og han kunne umulig vært så slem at han tok med seg andre jenter hjem.

Han er ingen idiot heller, men en vanlig oppegående, passe snill fyr.

Men han kan faktisk være så "slem" at det aldri blir et ordentlig forhold imens dere bor sammen. Selv om han er trofast, selv om dere på mange måter oppfører dere som kjærester, så vil du ikke få den dype kjærligheten, tryggheten og bekreftelsen. Det er vondt å være forelsket i en som ikke gjengjelder følelsene, og det kan ende ganske brått og brutalt hvis han plutselig møter noen andre han faktisk får varme følelser for. Så tenk litt på deg selv her! Det vil jo bli en stor klamp rundt foten for kjærlighetslivet ditt, du kommer til å være hung up på han så lenge dere bor sammen. Pluss at DU heller kan ikke drive og date og ta med deg andre menn hjem om du skulle møtt noen interessante.

Så lenge han er sikker på at han ikke vil ha et forhold og du er sikker på at du er forelska i han, så er det å flytte sammen verdens dårligste idé. Selv om han aldri tar med andre jenter hjem. Ikke tenk at det kanskje blir et forhold hvis dere bor sammen, det er heeelt feil grunnlag for å flytte med en person.

Skrevet

For en fantastisk start på et forhold! ..Pulevenner...

Dette er "ment to be", skjebne, karma,forutbestemt,skrevet i sten!

Også så poetisk!

Jeg ser for meg bryllupstalen...

Hvem trodde at noe som kunne starte som utveksling av kroppsvesker blant "venner" hadde sjans til å utvikle seg til et vakkert opus om kjærlighet.

Sukk!!!

Skrevet

Så langt som menn (og kvinner) er villige til å gå for å få bekreftet sitt ego. *trist* Han høres ut som et ganske tomt menneske.

Skrevet
Ehhh... kødder du?

Menn spanderer i dyre dommer på byen, utholder besøk av og/eller hos den utkåredes mor, ja de går sågar bort og gifter seg med jenter - og alt dette for sex. Og du lurer på om han vil flytte sammen med deg for sex? Selvfølgelig vil han det. Bokollektiv gjør det billigere for alle å bo sammen, og hvis han i tillegg får pulevennen på nabosoverommet, så må jo det være i pose, sekk, bag og koffert på en gang.

Når det er sagt, så er det selvfølgelig en mulighet for at han vil ha mer ut av forholdet enn bare sex, men det er jo umulig for oss utenforstående å komme med annet enn synsing på det spørsmålet.

så morsom du er :romeo:

Skrevet

Hadde satt pris på noen flere skikkelige svar.

Skrevet
Hadde satt pris på noen flere skikkelige svar.

Her er et skikkelig svar:

Han har jo hele tiden sagt at han bare vil leke...
(Sitert fra startinnlegget)

Gutten vil leke... Gutten leker!! Det er det eneste skikkelige svaret du kan få her inne som du kan forholde deg til. Snakk med han!!! Vi kan da for f... ikke vite hva han tenker og ikke-tenker, hva han har opplevd tidligere eller om han har fått følelser for deg... Det eneste du har å forholde det til er det han faktisk sier, og du sier at han hele tiden har sagt at han bare vil leke. Du kan tenke atte hvis atte sånn atte for atte dit og hit og frem og tilbake så mye du bare vil, men han sier at han bare vil leke, så forhold deg til det...

Skrevet

Da dette startet, var det meningen at han bare skulle leke med kroppen din.

Nå er det blitt slik at hjertet ditt følger kroppen, og det er hjertet ditt som blir lekt med, selv om han ikke mener det slik.

Opp til deg hva du vil gjøre, men så lenge han ikke forplikter seg, så har han ikke valgt deg. Og ville han valgt deg, ville han sannsynligvis gjort det for lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...