Gjest Eurodice Skrevet 24. august 2009 #1 Del Skrevet 24. august 2009 Inspirert av tråden om uttale av "(det) samme", hvordan uttaler dere "tilbake", med tonem 1 eller 2? Nå hørte jeg nettopp på nrk en som uttalte det med tonem 1. Jeg bruker tonem 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #2 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg tror nok at jeg bruker tonem 1 og 2 omtrent like mye, faktisk. Det kommer an på hele setningsrytmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 24. august 2009 #3 Del Skrevet 24. august 2009 Bruker også begge. Kommer helt an på sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #4 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg bruker begge, avhengig av situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #5 Del Skrevet 26. august 2009 "tilbake"? Helt klart med tonem 1. I alle situasjoner. (Kommer fra Trøndelag, noe annet ville høres veldig unaturlig ut her.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå