Mr.Guy Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 En gammel gammel venn av meg har da dette problemet og spurte meg om hjelp. Jeg ble litt blank, aldri overveiet at slikt egentli skjer ellers enn på TV. Her er da problemet: Han(22 nå) var sammen med kjæresten sin (21 nå) i litt under to år. Da slo de opp, men holdt kontakten via telefon som venner. Kjæresten fant fort en annen mann hun var sammen med i rundt ett år og de gjorde det visst ganske ofte. Så dumpet hun den nye kjæresten for å bli sammen med min venn igjen. Problemet hans er da følgende: Han elsker henne fortsatt, men vet ikke om han greier tanken på det at kjæresten valgte en annen fremfor han og at de har hatt sex osv mens hun hadde han som venn. Han har selv bodd siste året i utlandet for studier der og ikke prioritert annet enn studier og små fester. Han har heller ikke hatt damer eller lignende annet enn små flørter som ikke gikk videre. Han sa rett ut at han tviler på at han greier å bygge opp de følsene som da ble knust. Jeg sa jeg måtte tenke på hva jeg anbefalte, men jeg trenger noen innspill. De er jo to helt like personer som passer utrolig bra sammen. Så noen innspill her folkens?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 En gammel gammel venn av meg har da dette problemet og spurte meg om hjelp. Jeg ble litt blank, aldri overveiet at slikt egentli skjer ellers enn på TV. Her er da problemet: Han(22 nå) var sammen med kjæresten sin (21 nå) i litt under to år. Da slo de opp, men holdt kontakten via telefon som venner. Kjæresten fant fort en annen mann hun var sammen med i rundt ett år og de gjorde det visst ganske ofte. Så dumpet hun den nye kjæresten for å bli sammen med min venn igjen. Problemet hans er da følgende: Han elsker henne fortsatt, men vet ikke om han greier tanken på det at kjæresten valgte en annen fremfor han og at de har hatt sex osv mens hun hadde han som venn. Han har selv bodd siste året i utlandet for studier der og ikke prioritert annet enn studier og små fester. Han har heller ikke hatt damer eller lignende annet enn små flørter som ikke gikk videre. Han sa rett ut at han tviler på at han greier å bygge opp de følsene som da ble knust. Jeg sa jeg måtte tenke på hva jeg anbefalte, men jeg trenger noen innspill. De er jo to helt like personer som passer utrolig bra sammen. Så noen innspill her folkens? Dette må du finne ut av selv Når det blir slutt av en eller annen grunn så er det nettopp det.......en grunn. Dvs noe som er ødelagt i forholdet,blir veldig vanskelig og bygge opp forholdet igjen,det vil nok alltid murre i bakgrunnen grunnen til at det ble slutt sist. For all del! Det finnes folk som har funnet tilbake og alt funker helt fint Du får tenke over om "sviket" (grunnen) er liten nok til og overse.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Forstår ikke helt dette pga ordleggingen din. Kjæresten "valgte en annen fremfor han"? Er det slutt, så er det slutt. Eller dumpet hun han for han andre? Hvis ikke så må han dessverre regne med at hun kan finne på å bli sammen med andre selv om de to holder kontakten som venner. Hun valgte jo ikke en annen fremfor han på en måte, det var slutt og hun valgte å gå videre. Hva er det han vil, at hun skulle sitte på gjerdet og vente bare fordi de to var venner? Det er ikke logisk å forvente at en eks ikke skal finne nye, og det trenger heller ikke bety at han nye var bedre enn din venn. Men det var slutt, og da går man videre! Men jeg kan forstå at det kan være kjipt å tenke på at hun har vært med en annen "i mellomtiden". Man må nesten bare ta det som det er, han kan ikke bli sammen med henne igjen hvis han plages av det. Følelser blir gjerne knust av et brudd, enten folk finner en ny eller ei, og de må bygges opp igjen. Han må tenke over om han tror de klarer det, men han kan ikke klandre henne for å ha hatt en kjæreste når det var slutt.
Gjest jente_med_erfaring Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Jeg synes denne gutten skal prøve å glemme hele fortiden hennes (det var tross alt slutt mellom dem) og heller se fremover med kjæresten. Han burde være evig takknemlig at hun kom tilbake igjen. Det betyr at hun elsker han og ikke han andre hun ble sammen med. Klart det er veldig vanskelig å glemme det, men altså hvilke valg har du? Enten dumpe denne jenta som tydeligvis passe utolig godt sammen med han og kanskje aldri oppleve slik kjærlighet igjen, eller bare prøve å se fremover med dama og heller være lykkelig at hun kom tilbake igjen. Tror det siste valget er det beste. Hun hadde en annen i mellomtiden, men han var ikke bra nokk for henne. Hun savnet tydeligvis kjæresten sin i og med at hun gikk tilbake til han. Be ham være glad for det, og ikke ødelegge sjangsen til å få et godt forhold igjen. Om de gir hverandre litt tid sammen så kommer nokk de sterke følelsene blussende opp igjen Og forresten: Han har nokk inderst inne sterke følelser for henne enda, i og med at han tar det så tungt at hun har hatt en annen i mellomtiden. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå