Gå til innhold

Er jeg overømfindtlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Si meg hva dere synes, er disse lunsj- samtalene litt syke?

Jeg jobber på en liten bedrift, ti ansatte, og vi spiser alltid lunsj sammen.

Men er det akseptabelt å ha det sånn som dette? Er jeg overømfindtlig?

Jeg synes det er så forferdelig trist å ikke kunne fortelle noe fra helgen, en hyggelig opplevelse bare, uten at historien blir sablet ned av idiotiske besserwissere...

Dialogene er virkelige eksempler, men det er forskjellige folk som spør og svarer, jeg var bare involvert i en av disse samtalene.

Og så så vi en ørn i helgen!

Jaha. Var det kongeørn eller havørn det da?

Nei vet ikke, en ørn bare, det var ihvertfall lett å se at det var en ørn.

Haha. Ørn ja. Så du veit ikke hva slags ørn det var altså??

Humring rundt bordet.

Ja nei men det var nå en ørn da (kongeørn eller havørn, er det så viktig, hva faen, jeg driter vel i det, kan ikke dere også gi faen i det!)

Ja også spiste vi rekesmørbrød, det var vanvittig godt, jeg hadde superflaks og fikk tilfeldigvis noen reker som var dønn ferske, jeg har nesten aldri smakt sånne reker jeg! Konsistensen var helt annerledes, helt sånn skjøre liksom, og de smakte skikkelig ferskt saltvann! namnam.

Jaha? hvor kjøpte du dem da?

På fiskehandelen på torget.

Åja, men du må kjøpe dem fra båt. Da er de myyye ferskere og bedre. Jeg kjøper alltid fra båt, jeg gidder ikke sånne daggamle slimete reker som ligger i fiskehandelen.

Stillhet.

Ja også var jeg på fisketur, det var jo kjempegøy! Jeg har ikke fisket så mye tidligere jeg.

Åja? Fluefiske da eller? Ja hva slags stang hadde du da? Og hva slags snelle?

Nei jeg vet ikke jeg fisket nå med litt forskjellig sluk, og fikk to fisker på en halvkilo!

Ja en halvkilo til sammen da eller? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAH!!!!!!

(rasende festlig, latteren blir bare høyere og høyere, den virkelig runger i lunsjrommet)

Mm nam dette var godt, laks er jo god lunsj! (vi får lunsj på jobben hver dag)

Åh syns du??? æsj nei jeg synes laks er ganske ekkelt jeg. Jeg synes det er så ekkelt med sånn oppdrettsfisk.

Men du liker det kanskje du?

Ja nei jeg hadde dessverre ikke tenkt over det jeg.....

(himling med øynene). Ja nei jeg spiser egentlig bare villaks, det er mye bedre. Men det er nesten umulig å få tak i det. Men, hver sin smak.

Ja... det er sant. På mange måter.....

(Så kan man jo begynne å spørre hva som er bedre med villaksen, et interessant tema, bevares, jeg er ikke fremmed for at villaks kanksje er lysår bedre, kanskje til og med verdt å få med seg litt fakta om oppdrettsfisk fra noen som kan litt om det, men siden man allerede blitt avslørt og stemplet som smakløs og miljøfiendtlig, så det er ikke så fristende å ta opp tråden.....).

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Høres ut som de er litt, negative av seg. Men personlig har ikke jeg giddet å brydd meg om det, rett og slett. Om de vil være negative resten av livet, værsegod..

Ikke så mye å gjøre med det, så du får nesten bare prøve å ta det med litt humor..

Skrevet

Joda, det er noe å gjøre ved det. Si høyt og tydelig at du ikke synes det er så interessant å fortelle noe til de andre lenger, siden de bestandig er like negative!

Det er ikke sikkert at de tenker over selv hvordan de høres ut. Og tenker de over det, og gjør det bevisst - ja, da trenger de en vekker.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Jeg synes de høres mer enn bare negative ut. Det høres ut som de virkelig er ute etter å latterliggjøre deg. Men er de slik mot hverandre også?? Hvis ikke vil jeg si at dette ligner på mobbing...over tid kan dette ha ganske stor effekt for hvordan du har det på arbeidsplassen din.

Snakker bare utfra hvordan jeg hadde oppfattet det. Kanskje jeg overreagerer men synes det høres skikkelig ubehagelig ut.

Hvordan opplever du det? Blir du såret?

Skrevet

Neida jeg blir ikke såret :-) Og det er jo bare dustetemaer. Jeg prøver liksom å opprettholde humøret bare, men det er ikke lett. Og det er vanskelig å ikke bli sur og ta igjen.

Som sagt så skjer dette med alle, og jeg var bare involvert i en av samtalene.

Det er noen som holder seg for gode til dette, men de er også ganske stille i lunsjen (og det er jo ganske trist).

Jeg bare syns det er så forbanna unødvendig å rakke ned på hverandre på denne måten, og tenker kanskje at jeg må si fra. Jeg er bare litt bekymret for at det kommer til å ende med sånn idiotisk latterliggjøring av at jeg er nærtagende etc.

Tjah, kanskje jeg bare skal si opp. Men jobben er interessant! Fuck.

Skrevet

Syns, ikke du overreagerer, jeg hater når folk gjør sånn! Mitt beste råd er å begynne å ikke svare så mye når de sier sånn. Jeg tenker på det som at jeg ikke belønner uønsket atferd, at jeg ikke gidder å gi dem det de vil ha i form av at jeg fortsetter å snakke med dem. Bare vende det døve øret til så snart det blir sånn konkurranse om hvem som spiser den beste laksen, de beste rekene eller lignende. Men som sagt, jeg skjøner akkurat hva du mener!

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Da misforsto jeg jo! Hehe! Da er det ikke så ille...

Men jesus for en gjeng med surpomper. Kanskje du må bare snu opp ned på stemninga der- være blid og positiv. Kanskje di bare har glemt hvordan det er å være det? :)

Skrevet

He he he :skratte: Pippi.....jeg må virkelig le av det her ; hvorfor ??? Jeg får assosiajoner til TV-serien ETATEN m/Atle Antonsen. Syns den var ganske artig og føler selvfølgelig med deg.......disse folkene virker jo fantasiløse, grå, kjedelige, tørre så her tar det nok aldri AV tenker jeg. Klart, jeg vil ikke dømme for mye heller, men du får ta det pent og observere. Jeg tipper du kanskje etterhvert har et bra grunnlag for å skrive en artig, sarkastisk bok om arbeidsplassen din......men prøv å holde humøret ditt oppe.. lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...