Gå til innhold

Meningen med livet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Meningen med livet er å lure på hva meningen med livet er. Har filosofert såå lenge på dette, og kommet fram til fasiten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Melchizedek
Skrevet
Meningen med livet er å lure på hva meningen med livet er. Har filosofert såå lenge på dette, og kommet fram til fasiten.

Jeg sier meg uenig

Skrevet
Jeg sier meg uenig

Hva mener du er meningen med livet da?

Gjest Melchizedek
Skrevet
Hva mener du er meningen med livet da?

Jeg har ikke kommet fram til det ennå.

Skrevet
Jeg har ikke kommet fram til det ennå.

Da så.

Gjest Gjest_Prestekrage_*
Skrevet

Hva er det med våres fascinasjon for tautologier? Det er ingen ende for slangen Ouroboros ser det ut til, annet enn å forsone seg gjennom Gnosis.

Skrevet

Gir det noen mening da?.. Virker urasjonelt med mindre man ihvertfall har et "håp" om å faktisk finne en mening ;)

Skrevet
Gir det noen mening da?.. Virker urasjonelt med mindre man ihvertfall har et "håp" om å faktisk finne en mening ;)

Det gir en mening fordi man vil alltid lure på hva meningen er om livet. Og saken er jo da at det fins en mening, og meningen er å lure på meningen ;)

Skrevet
Det gir en mening fordi man vil alltid lure på hva meningen er om livet. Og saken er jo da at det fins en mening, og meningen er å lure på meningen ;)

Prosessen med å tenke gjennom hva en vil bruke livet til er kanskje så givende i seg selv altså?

Ditt svar gir ikke mening, det er sirkulært og meningsløst i den rette betydningen av "mening":)

Skrevet

Det er jo selvfølgelig 42!

Alle opplyste, velutdannede mennesker vet da det! :kul:

Skrevet
Det er jo selvfølgelig 42!

Alle opplyste, velutdannede mennesker vet da det! :kul:

Haha jeg var sikker på at denne skulle komme. Hitchhikers guide to the galaxy er en morsom bok, men jeg er usikker på koblingen mellom lesning av den og generelt opplyste og velutdannede mennesker ;)

Gjest Gjest_Prestekrage_*
Skrevet

Douglas Adams har sagt at valget av nettopp det tallet var helt ubevisst, artig sammentreff hva tallet 42 betyr innen Kabbala (ekvivalent med Ahamkara på Sanskrit).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...