Gå til innhold

Kjøkken Ikea vs Kvik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Vi hadde egentlig tenkt å gå for et strai kjøkken men med nytt hus så vil vi ikke bruke alle pengene på kjøkken og heller ha litt til oppussing

Så da er valget

Ikea eller Kvik

Personlig så får jeg ikke bestemt meg

De er ikke så forskjellige i pris på hva jeg har sett av hva som har blitt tegnet etter mine ønsker

Er det noen som har erfaring med de forskjellige kjøkkene og hvitevarer som de leverer ?

Jeg har en svakhet for husqvarna electrolux :x

Mye pga design skal jo innrømme det hehe

Men alt av tips og erfaringer mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bedt om tilbud fra "vanlige" levarandører....

Har et vennepar som skal bytte kjøkken og de har endt opp med Sigdal. De har fått god pris og funnet fronter som de liker veldig godt!

Husk at du skal leve med kjøkkenet i mange år, og av erfaring kan jeg si at det er for sent å angre på den billige utgaven, når den kommer på veggen...

Gjest Elastica
Skrevet

Nesten alle kjøkken på markedet (bortsett fra de plassbygde) bruker skuffeskrog fra Blum. Imidlertid leverer Blum ulik kvalitet til Ikea i forhold til dyrere kjøkken. Finn ut hvor mye du vil bruke på kjøkken, få tilbud fra begge leverandører og eventuelt finn ut hvor bra kvalitet de ulike delene er av (for eksempel fikk jeg opplyst at det var dårligere kvalitet på Ikeas kjøkken enn Kviks kjøkken da jeg undersøkte dette for en stund siden - Blums skuffer levert til Kvik tålte mer enn de som de leverte til Ikea)

Uansett kan du bestille hvitevarer en annen plass enn Ikea dersom du ønsker det.

Ellers er inntrykket mitt at de fleste som har Ikea-kjøkken er veldig fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...