Gå til innhold

Essentialdayspa - pakkelevering

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke innlogget, Clea

Hei!

Har bestillt fra essentialdayspa for første gang. Hvor lang tid tar det før pakken er i postkassen?

Og bruker de å bli stoppet i tollen?

Ha en god natt!

Mvh Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Hvor lang tid det tar før du mottar pakken, vil variere, max 3 uker tror jeg de opplyser på siden. Jeg har hittil bestilt fra EDS 3 ganger, og har alltid fått varene levert innen 14 dager. Sist gang fikk jeg de samme uke som jeg sendte orderen..

EDS skriver heldigvis ned verdien på innholdet utenpå pakken, slik at det er muligheter for at varene unnslipper tollen. Men hvor mye verdien settes ned (under tollgrensa), bestemmes av hvor mye du handler for. Holder du deg til maksimun 800-1000 kr, er det gode sjanser for at du slipper fortolling. Men i utgangspunktet bør du aldri regne med at de skriver ned verdien tilstrekkelig, selv om du handler lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk melding i posten i går om at pakken var på posten. Jeg ringte til posten for å sjekke verdien på den slik at jeg evt kunne fortolle den selv via nettet. Det sto ikke noe om dette på lappen jeg fikk fra posten. Når jeg ringte sa de til meg at det var et brev...og at de ikke kunne se hva verdien var..er dette vanlig? Hvordan skal jeg da vite om den må fortolles eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Siden du ikke har sått noe beskjed er nok verdien på pakka satt under grensa. Og da slipper du å gjøre noe annet enn å henta pakka. Det er forøvrig ikke toll på kosmetikk, men moms som posten krever inn dersom verdien er over 200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ok, da er det sikkert det de har gjort, så det var jo bra, men krever posten noen gebyrer, vet dere det. Vet at dette har blitt diskutert her 100 ganger, men jeg har egentlig ikke skjønt så mye av det. Har aldri bestilt sånn gjennom internett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Posten krever gebyr for å kreve moms på pakker, husker ikke akkurat summen, det har endra seg etter at man kunne begynne å ordne dette selv, men før var det ganske dyrt mener jeg å huske.

For pakker som kommer i posten eller som du henter på postkontoret og som IKKE er momspliktige skal du heller ikke betale gebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en fuktighetskrem som jeg bestilte derifra i går, denne kostet kr 241,.- Uten på pakken var det en lapp, og der stod det ufortollet av posten eller noe. Så i en plas pose-ting var det an annen lapp, hvor det var tre atlternativer jeg kunne velge for å fortolle pakken selv. Jeg blander sikkert litt nå, men jeg må bare spørre; er det ikke sånn at man ikke skal betale toll av kosmetikk? De hadde krysset av for at det var en gave.

Skjønner at jeg må fortolle når dette brevet fra posten lå med, eller må jeg det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som nevnt over, du betaler ikke toll på kosmetikk, men du må betale mva. Så ja du må fortolle, siden pakken er sjekket...

Sist jeg bestilte fra Essentialdayspa tok det ca en uke før jeg fikk varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...