Gjest Gjest_June_* Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 hei alle sammen! Jeg er en jente på 15 snart 16 år, å jeg har mange venner med piercing i tungen. Og jeg har velding lyst på det jeg også.. men mamma sier ned, å hun sier nei pga alt hun har hørt om betennelse,tennene som blir ødelagt osv osv.. hva skal jeg si til henne for at jeg ska få lov? Også lurer jeg på om det gjør vondt å ta hull? :-)
Alatariél_88 Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Vet ikke om det er så mye positivt du kan si om piercinger til foreldre:P det me betennelse og ødelagte tenner stemmer jo, så kanskje lurt å ikke ta? Hadde selv piercing i haka, og hele tannkjøttet ble ødelagt, å tannlegen bl. a blei like forbausa hver gang jeg kom, og sa hver gang at jeg måtte ta den ut såå endte opp me å ta den ut etterhvert
Avalon Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 De fleste seriøse piercingstudioene her i norge har 18års grense på blandt annet piercing i tungen. Ja, du kan få betennelse og det kan gå utover tenner, men dette gjelder ikke alle. Jeg hadde piercing i underleppen i over 6år, jeg fikk ingen problemer med hverken tenner eller tannkjøtt. Heller ikke betennelse. Mitt beste tips er, vent til du er gammel nok å pierce deg uten foreldres tillatelse. Det skader ikke å vente.
Sessas Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Helt enig med Avalon her, vent like gjerne til du er gammel nok. Jeg har hatt piercing i tunga tidligere selv og jeg har ikke hatt noe problemer med hverken betennelse eller tenner. Jeg vet mange kan slite med tenner fordi man sitter og "ruller" piercingen over baksiden av fortennene - dette blir veldig lett en uvane, og sliter på lang sikt veldig på tennene..
Alatariél_88 Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Fikk ikke betennelse jeg heller heldigvis var bare tannkjøttet og tennene mine framme som ble "skrapt" opp over tid ^^ Men når du er 18 kan du bestemme alt selv
Gjest gjest- silje Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Det er som nevnt tidligere her 18års grense, for å ta piercing. Jeg har selv hatt piercing i undeleppa, og hadde aldri problemer med den. Det verste når det gjelder piercing i tunga er jo ikke tennene, eller betennelse (betennelse kan være farlig det også), det er at man kan ha en allergisk reaksjon og kan dermed hovne veldig opp (hovne opp mer enn det som er vanlig), noe som igjen har ført til dødsfall. Jeg hadde ventet til jeg var 18 år. Sier moren din nei, så mener hun det nok og alle gode grunner for å få piercing, holder nok ikke mål!
pittie Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Jeg fikk selv hull i tunga når jeg var 15 år. Eller.. Jeg tok meg lov i Polen Men når jeg ser på det nå, kunne jeg like gjerne ventet til jeg ble 18, er ikke så mye hokuspokus eller kult. Har aldri hatt betennelse, men der er jo en fare for det. Den kan slite tennene dine om du leker med den ofte, spagetti kan surre seg rundt den, du kan sette deg fast i melkekartonger med skrukork, i brusflasker og litt av hvert. Om du er som meg da. Når det kommer til smerte på å ta den, så er det den minst smertefulle piercing jeg har tatt, og jeg har fire samt hull i ørene. Synes nesten det var vondere å tå hull i ørene jeg. Sier foreldrene dine nei, så får du smøre deg med tålmodighet. Er jo ofte slik når det er noe du vil ha, så er det lurt å ønske det et par år for å se om du virkelig vil ha det til slutt.
Avalon Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Enig med innleggene over. Vil du virkelig ha, så vil du fremdeles ha lyst på en når du er gammel nok. Du vil ikke få "ødlagt" tenårene dine fordi du ikke fikk gjøre som alle andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå