Gå til innhold

Hjemmelagde gaver til pappa

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Jeg har nå begynt å tenke på julegaver! Jeg skal lage mange gaver selv, til mamma, pappa og søsken. Det blir de som regel glade for (virker det som hvertfall!)

Mammas gaver er jo greie: Strikke grytekluter, vanter, skjerf, tøfler ol.

Men hva i alle dager kan jeg lage til pappa? Trenger ikke være noe strikket, men noe jeg lager selv. Han bruker jo ikke tøfler, vanter, skjerf osv.

Har dere noen tips til hjemmelagde gaver til pappa? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde en gang slips med silkemaling til faren min. Kan det være noe? Eller en kopp eller noe med decopage? Eller kanskje et fotoalbum, gjerne med både nye og gamle bilder (sånt har jo en tendens til å bli liggende i skuffen).

Skrevet

Jeg tok en serie bilder av faren min sammen med datteren min der de plukket sukkererter og hadde en helt fantastisk kjemi som jeg satte inn i en ramme der det var plass til seks bilder. Disse havnet på veggen før julekvelden var over. En slik serie kan jo lages med hvem som helst. Evt går det ann å lage familietre til han hvis du er så heldig at du finner bilder av oldeforeldrene dine, kanskje t.o.m tippoldeforeldrene dine... :) Rispose til såre nakkemuskler eller bok med gavekort på div gjøremål hvis du bor hjemme kan også være ting han vil sette pris på...

Skrevet

Ut i naturen og plukk sopp! Traktkantareller er lette for nybegynnere. Det slo hvertfall an i familien min forrige jul. Gode oppskrifter på sopp i olje eller tørket sopp finner du på nettet. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hva med hjemmelaget likør?

Pappa er veldig glad i julekake (hvetekake), så jeg pleier å bake en på julaften som jeg pakker inn og legger under treet :)

Skrevet

Jeg strikket skjerf til pappa i fjor, og det bruker han masse. Er viktig for pappaer å beskytte seg mot kulden også!

Strikket med dobbelt alpakka-garn i mørk grå, og strikket 2r,2vr. Ble enkelt og fint, og han bruker det masse! Bare pass på at det ikke blir for bredt og langt! :)

Skrevet

Takk for forslag!

Jeg strikket et sånt skjerf som deg Bex (akkurat likt faktisk) til han i fjor, men han bruker ikke sånt noe, så mamma bruker det, hehe.

Ikke drikker pappa heller, så likør er uaktuelt.

Hm, har heldigvis noen mnd igjen til jul!!

Skrevet

Han er veldig turmenneske! Og tovet underlag fikk han for et par år siden :P Hehe, skal ikke være enkelt!!

Gjest Gjest_mocca_*
Skrevet

hva med hjemmelaget konfekt? Det må lages nærmere jul da.Jeg lagde noe konfekt i fjord som virkelig slo ann.

Smelt sjokolade i vannbad og ha oppi peanutter,veldig godt.

Putt det oppi sånne små konfektformer,det får du kjøpt på mat butikker.

Ellers så lagde jeg; kjøp cubasjokolade og del den opp i skiver ca 0,5cm og pakk den inn i marsipan og lag en slags pyramideform og dypp tuppen i smeltet sjokolade.

du får tak i billige små kakebokser på europris som du kan ha det i eller gamle syltetøyglass.

Du kan også lage hjemmelaget eplemossyltetøy,det er veldig enkelt;

skrell norske epler og del opp i biter. Mål; 10 kopper med epler,ca en halv kopp med vann og ca en kopp med sukker.Dette skal has opp i en kjele med lokk og kokes til alle eplene er most.ha gjerne en t-skje med vaniljesukker også.smak til sukkeret.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg lagde en collage til faren min med bilder av alle oss barna hans på forskjellige stadier og skrev "god 20. jul som pappa" (det var 20 år siden han fikk sin førstefødte)

Han ble kjempeglad (og er normalt ikke en mushyfyr, snarere ikke i det hele tatt). Men nå, 3 år etter, står collagen fremdeles på nattbordet hans så han kan se det når han våkner :)

Skrevet

Er du sikker på at pappa ikke bruker tøfler? :gjeiper:

Kanskje fordi han ikke har noen...?

Skrevet

Min pappa er en sånn som aldri kaster noe, så i år har jeg planer om å lage egne oppbevaringsbokser til ham! Jeg tenkte å få tak i et billig sett med bokser i ulike størrelser og merke dem med "navn", f.eks. ledninger, fotoutstyr, gammelt skrot, ting fruen helst ville ha kastet osv.. Spørs litt på boksene, men jeg vil også legge på bilder av pappa i forskjellige situasjoner, så er det bare hans bokser. Mamma har jo ansvar for alle andre skap og skuffer i huset, så ;)

Skrevet
Min pappa er en sånn som aldri kaster noe, så i år har jeg planer om å lage egne oppbevaringsbokser til ham! Jeg tenkte å få tak i et billig sett med bokser i ulike størrelser og merke dem med "navn", f.eks. ledninger, fotoutstyr, gammelt skrot, ting fruen helst ville ha kastet osv.. Spørs litt på boksene, men jeg vil også legge på bilder av pappa i forskjellige situasjoner, så er det bare hans bokser. Mamma har jo ansvar for alle andre skap og skuffer i huset, så ;)

Utrolig smart! Det skal jeg lage til samboer! :D Tusen takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...