krasy Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Etter en lang dag for oss alle paa lördag kom vi hjem rundt midnatt. Mannen min sprang halvmaraton (21 km) tidlig paa dagen og jeg og ungene tok bussen ned i byn til og ta i mot hann. Kom hjem rundt lunsjtid, da var han trött og dro og svömte. Jeg passet barna og vasket hele huset. Kl 19 dro vi i "familieparty" grillfest i byen igjen og kom ikke hjem för midnatt. Vi la ungene og jeg var helt utslitt noe mannen min visste (og jeg trodde han ogsaa var det....). Han er kommet opp i senga naar jeg legger meg. Naar jeg tar bort dyna har han lagt sexy undertöy klart til meg og ba meg ta det paa. Jeg var helt utslitt og sa at det greide jeg ikke i kveld. Da smalt det for han: Han skrek til meg at han ber meg ikke ofte om dette og skjönner ikke hvorfor jeg kunne ikke gjöre dette for han. Han kler paa seg og smellere dörene noe sinnsykt og forsvinner ut. Kommer hjem kl 4 om natta og henter dyna si og legger seg paa sofan (smeller döra igjen). Dette var for 2 dager siden og vi har ennaa ikke pratet sammen (bare om nödvendige ting). Jeg syns han bör be om unskyldning......Skjönner ikke helt hva jeg gjorde feil.... Det hörer ogsaa med til historien at han hadde drukket og ikke jeg....... Jeg har aldri sett han slik - vi har 3 barn og har vært sammen i 12 aar. Vi har sex ca 1 gang i uka. Naa gruer jeg meg til og ha sex igjen - ikke kommer jeg til og töre og si nei igjen.....dette var en altfor ubehagelig opplevelse. Föler at mye trygghet er tatt fra meg.....og at jeg ikke kjenner mannen min slike jeg trodde jeg gjorde..... Hva bör jeg gjöre?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 K O M M U N I S E R E. Du må snakke med ham om dette. Hvorfor han reagerte slik han gjorde. Og om sexlivet deres generellt. En gang i uka? Det er litt lite, er han frustrert over det? Har han sagt noe om det? Snakker dere om sex i det hele tatt? Og så videre.
Gjest mann 47 Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Etter en lang dag for oss alle paa lördag kom vi hjem rundt midnatt. Mannen min sprang halvmaraton (21 km) tidlig paa dagen og jeg og ungene tok bussen ned i byn til og ta i mot hann. Kom hjem rundt lunsjtid, da var han trött og dro og svömte. Jeg passet barna og vasket hele huset. Kl 19 dro vi i "familieparty" grillfest i byen igjen og kom ikke hjem för midnatt. Vi la ungene og jeg var helt utslitt noe mannen min visste (og jeg trodde han ogsaa var det....). Han er kommet opp i senga naar jeg legger meg. Naar jeg tar bort dyna har han lagt sexy undertöy klart til meg og ba meg ta det paa. Jeg var helt utslitt og sa at det greide jeg ikke i kveld. Da smalt det for han: Han skrek til meg at han ber meg ikke ofte om dette og skjönner ikke hvorfor jeg kunne ikke gjöre dette for han. Han kler paa seg og smellere dörene noe sinnsykt og forsvinner ut. Kommer hjem kl 4 om natta og henter dyna si og legger seg paa sofan (smeller döra igjen). Dette var for 2 dager siden og vi har ennaa ikke pratet sammen (bare om nödvendige ting). Jeg syns han bör be om unskyldning......Skjönner ikke helt hva jeg gjorde feil.... Det hörer ogsaa med til historien at han hadde drukket og ikke jeg....... Jeg har aldri sett han slik - vi har 3 barn og har vært sammen i 12 aar. Vi har sex ca 1 gang i uka. Naa gruer jeg meg til og ha sex igjen - ikke kommer jeg til og töre og si nei igjen.....dette var en altfor ubehagelig opplevelse. Föler at mye trygghet er tatt fra meg.....og at jeg ikke kjenner mannen min slike jeg trodde jeg gjorde..... Hva bör jeg gjöre? Jeg anbefaler samlivskurs. Jeg synes mannen din har et rart forhold til sex. Det normale er at to som er glad i hverandrer kysser og koser hverandre, og det blir så godt at de får lyst på sex også.
Annikken Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 (endret) altså, jeg tror ikke denne diskusjonen går noensteds saklig. men du har min sympati. Endret 24. august 2009 av Annikken
Gjest KateW Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Blir man avvist nok ganger seksuelt, så kan man bli så sint som det der. Jeg har også rast ut om natta, etter at kjæresten har grått og sagt at han var for sliten for sex. Det man må da, er å prate sammen. 1 gang i uken er dessverre ikke ofte, for de aller fleste.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Skjønner ikke folk som ikke prater sammen. Dersom dere har sex bare en gang i uka, vil jeg tippe at det er det som er problemet. Umoden oppførsel av han iallfall. Med at du ikke sier noe "godtar" du jo på en måte oppførselen hans. Spør nå hva som er i veien.
Gjest Gjest_frøken freken_* Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Lag ham et smørbrød og be om nåde Nææh, han bør snekre henne en krakk og be om nåde selv.
krasy Skrevet 24. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2009 Men han blir ikke ofte avvist. Og vi snakker sammen - dette er et engangstilfelle. Han syns ca 1 gang i uka er fint. Noen ganger er det 2-3 ganger i uka (f.eks paa ferie), og noen ganger kan det gaa 2 uker. Tror ikke det er unormalt for noen med 3 barn hvor begge jobber fullt. Jeg avviser han ikke ofte...var bare kjempesliten denne kvelden. Men han tar oftest iniatitiv.....vet at jeg burde gjöre det oftere...... Blir man avvist nok ganger seksuelt, så kan man bli så sint som det der. Jeg har også rast ut om natta, etter at kjæresten har grått og sagt at han var for sliten for sex. Det man må da, er å prate sammen. 1 gang i uken er dessverre ikke ofte, for de aller fleste.
Ella_Grey Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 Dere må sette dere ned og prate om dette. Han var sikkert sliten, men følte behov for å få utløsning etter det han hadde vært igjenom den dagen. Hvis han aldri gjør noe sånt som dette til vanlig (undertøy i senga altså) kan det være at han følte avslaget ekstra tungt. Det at han hadde løpt så langt og kanskje ikke fått i seg nok væske kan ha gjort at han reagerte ekstra mye på alkoholen. Og ble ekstra sint. Jeg prøver ikke å unnskylde han, mener heller at han bør be deg om unnskyldning. Men du må nesten snakke med han for å få vite hva han tenkte der og da.
Gjest dama Skrevet 24. august 2009 #11 Skrevet 24. august 2009 - Jeg tenker litt på hva jeg selv ville foretrukket i dette tilfellet, altså denne spesielle dagen. Og hvis dere tidligere på dagen hadde snakket litt om dette, og fått det avklart, FØR situasjonen var der, så tror jeg mye kunne vært unngått. Lett for meg å gi råd i ettertid, men. Jeg var en gang i et langvarig forhold, og der ble vi ofte enige på forhånd hvis det skulle skje noe "spesielt" samme kveld, med tanke på utvalgt undertøy osv. Da visste vi begge hva vi gikk til, og slapp slike forsmedelige skuffelser som dette. Ok, man skal jo være litt spontan, men med tre unger i huset og mange andre gjøremål, så vet jeg av erfaring at det ikke alltid lar seg gjøre. Jeg synes forøvrig mannen din var urimelig og oppførte seg barnslig. Alkohol eller ei. Så ja, kommunikasjon er alfa og omega.
Gjest fager Skrevet 24. august 2009 #12 Skrevet 24. august 2009 dette var da en underlig oppførsel...... jeg tror nok helt sikkert det ligger noe mer under. det er jo mulig han føler seg avvist generelt, og at det bare "eksploderte" for ham istedet for at han tok det opp med deg på en skikkelig måte(uten å ha drukket....) ikke vet jeg. men det er helt feil å si at en gang i uka er for lite(eller for mye) - det kommer jo helt an på deres behov. jeg synes det virker veldig normalt, spesielt når man har tre barn og begge jobber fulltid. jeg har selv ikke barn, og det kan veldig fort gå ei uke mellom hver gang her i heimen - og vi har ikke barn engang! men ingen av oss har avvist den andre - litt fordi vi prøver oss frem på stemningen før vi lanserer tilbudet hvis du skjønner.......så vi forstår begge hvis den andre er for trøtt uten at man får avvisningen. selvfølgelig må du snakke med ham, og ja, han sklder deg en unnskyldning, men du skylder ham også å ta det opp med ham på en ryddig måte. spør hvorfor han reagerte slik, og om det ligger noe annet bak? begrunnelsen om at dette er noe han aldri har gjort før er jo god nok.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #13 Skrevet 25. august 2009 Ts, du har min fulle sympati! Her er det han og bare han som har driti seg ut, hvis du spør meg! Og en gang i uka, er det lite?? Jeg er bare i begynnelsen av tjueårene med null barn, og jeg syns ikke det er så veldig lite egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #14 Skrevet 25. august 2009 Ts, du har min fulle sympati! Her er det han og bare han som har driti seg ut, hvis du spør meg! Og en gang i uka, er det lite?? Jeg er bare i begynnelsen av tjueårene med null barn, og jeg syns ikke det er så veldig lite egentlig. Alt er relativt! Jeg er en mann på 40 med kjærest på 34,vi har oss sikkert 5 ganger i uken,av og til 2-3 ganger i døgnet. Hadde ikke overlevd med en gang i uken.
danthea Skrevet 25. august 2009 #15 Skrevet 25. august 2009 .....denne synsingen om hva som er mye/lite sex er ikke klok. For noen er 1 gang i uken mye for noen lite. Også avhengig hvilken periode man er i i livet, mentalt og fysisk. Det er ingen standard bare forskjellige ønsker som kan diskuteres med den man er glad i. Føler med innsenderen. Kipt at du har det fælt. Klem
Konservativ Mann Skrevet 25. august 2009 #16 Skrevet 25. august 2009 Dette var en rar reaksjon fra mannen din. På den annen side er det ikke rart fyren blir rar og tussete av å ha sex så sjelden. Han løper, svømmer og sliter seg ut for å avreagere og slippe ut alle den oppsamlede seksuelle frustrasjonen, vil jeg tro.
I Grosny Skrevet 25. august 2009 #17 Skrevet 25. august 2009 Men han blir ikke ofte avvist. Og vi snakker sammen - dette er et engangstilfelle. Han syns ca 1 gang i uka er fint. Noen ganger er det 2-3 ganger i uka (f.eks paa ferie), og noen ganger kan det gaa 2 uker. Tror ikke det er unormalt for noen med 3 barn hvor begge jobber fullt. Jeg avviser han ikke ofte...var bare kjempesliten denne kvelden. Men han tar oftest iniatitiv.....vet at jeg burde gjöre det oftere...... Dere bør snakke litt om forskjellig nivå på sex i forhold til energinivå. Sexy undertøy synes jeg du må ta på når du føler for det, ikke ellers.Trøtt-sex kan være fint hvis trøtt person bare kan ligge å bli kost, og slipper å gjøre noe. Mannen din gjorde en feil når han krevde at du skulle yte noe i trøtt tilstand. Snakk om det, og bli enig om at han ALDRI må kreve. Korrekt framgangsmåte fra han den kvelden hadde vært å legge seg rolig inntil deg, og gi deg myke kjærtegn. Det kunne muligens ført til at han kunne gitt deg lyst til å kjenne hans stive godhet inni deg, og han kunne fått samleie. Eller du kunne vært så trøtt at dere bare hadde sovnet rolig inntil hverandre og heller våknet med seksuelle kjærtegn.
Gjest KateW Skrevet 25. august 2009 #18 Skrevet 25. august 2009 Regner med dette er en liten brannfakkel, men altså hvorfor MÅ man kjenne så etter? (Dette er ikke bare til deg TS) Hva med å forsøke å ha sex fordi sex er godt og fint og fordi du elsker mannen din? Jeg kan med hånda på hjertet ikke tenke på noe som gir meg mer overskudd når jeg er kjempesliten, en sex. JA, det tar litt lenger tid å omstille seg, men det handler om å flytte fokus fra jeg er så trøtt jeg orker ikke, til PULE HURRA! På generell basis så tror jeg at det ville redde mange forhold seksuelt, jeg tror at vi kvinner alt for ofte tenker på våre egne behov først, fordi vi har blitt lært opp til at vi aldri gjør det. Når det er sagt, mannen din sin reaksjon var ikke så fryktelig moden. Men, det å føle seg avvist seksuelt, det er noe av det mest selvtillitssenkende mange kan oppleve. Dere må snakke sammen. Som de andre i tråden sier. Rett og slett.
Rosalie Skrevet 25. august 2009 #19 Skrevet 25. august 2009 Når man føler seg som ei utbrukt fille, knapt klarer å holde øynene oppe og man har maur i hele kroppen fordi man er så trøtt og sliten, så er det ikke bare å tenke "PULE, JIPPI!" Jeg blir ikke en gang ordentlig våt, jeg, når jeg er så sliten, og kan godt sovne mens mannen fikler. Å da skulle ikle seg sexy undertøy og leke forførerinne - yeah right.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #20 Skrevet 25. august 2009 Når man føler seg som ei utbrukt fille, knapt klarer å holde øynene oppe og man har maur i hele kroppen fordi man er så trøtt og sliten, så er det ikke bare å tenke "PULE, JIPPI!" Jeg blir ikke en gang ordentlig våt, jeg, når jeg er så sliten, og kan godt sovne mens mannen fikler. Å da skulle ikle seg sexy undertøy og leke forførerinne - yeah right. Men samtidig er ikke sex noe offer for meg, om han synes det er ok at jeg bare ligger der og klemmer ham når han kommer, (sagt med et smil og en klem) Så ordner det seg for begge parter. (Og da skal vel noen dra igang diskusjonen om sex når man egentlig ikke vil, og hvor skada sexlivet blir i fremtiden osv.. Men det var nå snakk om en sjelden gang bare da. Gjerne om han er sliten, stressa og oppjaga fra før, som mannen til ts syntes å være av noen grunn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå