Gå til innhold

Augustbrud 2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at vi augustbruder kunne ha en egen tråd vi og =).

Ting som er gjort:

Bestilt lokale

Bestil kirke

Spørt forlovere og fått ja(men her vurderer jeg å ha en til forlover siden min kjære har to, noen formeninger om dette?)

Bestilt fotograf

Kjøpt kjole

Handlet inn materialer til invitasjoner + bordkort

Snakket med kokk og fått menforslag

Valg skriftopplesninger i kirken

Sett på salmer og inngangs- og utgangsmarsjer

Ordnet frisør (min forlover)

Ordnet velvære/make up ( en vennine )

Ting som må gjøres:

Bestille bryllupskake

Høre om folk vil bake kake

Brudebukket + div. blomster

Ordne toastmaster

Ringer (har valgt oss ut dem, men ikke betalt)

Konvolutter til ivitasjoner +frimerker

servitører

drikke til festen

slør

sko

eventuelt noe til håret

undertøy

dress til mannen

musikk

bil (pappa skal høre med en på jobben, ellers så låner vi svigerfars mercedes)

Bestemme gjestelisten (småproblemer på hans side)

Finne fødselattesten min (hvor nå den er??)

Papirer til staten

Noe annet jeg mangler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her! :hoppe:

Vi skal også gifte oss i august 2010, men har ikke helt bestemt hvilken av lørdagene enda. Et familiemedlem som gifter seg den 14. aug, så det blir en av de 3 andre lørdagene ;)

Ting som er gjort:

øøøh...veeell, må jo innrømme at jeg har drømt og tenkt lenge, og noe konkret har det kommet ut av det ...

* har funnet et meget potensielt sted å ha festen - hagen til en venn av familien (har alltid hatt lyst på hagebryllup, og nå ser det ut til at jeg har funnet stedet!!). skal ut og se på stedet denne uken

* funnet de som leier ut alt vi trenger av telt og tilbehør

* har lokalisert bekjente som kan stille som kokk til tapasen, servitør (trenger jo ikke så mange siden det er tapas), konditor til å lage bryllupskake (og evt. andre kaker), og en blomsterdekoratør som fikser alt av blomster (bukett, oppsatser, etc.)

(meget glad jeg har en familie som har venner og bekjente over alt i og alle mulige yrker)

* venn med stor og fin båt som kan transportere meg (og evt. andre) til stedet for seremonien (skal være ved havet)

* kommer fra en bilfrelst familie så det er bare å velge og vrake i biler som passer perfekt til vår ramme for dagen, når vi skal fra vielsesstedet til fotografering og festen

* svigerfar er fotograf - så han ville veldig gjerne heller ta bilder enn å bare være "svigerfar og gjest" ;)

* nettopp funnet ut at HoF utfører vigsler, så vi virkelig får den rammen vi ønsker rundt seremonien! :hoppe:

* bestemt bryllupsfarger

* bryllupsdanslåta har vært klar siden vi fant "låta vår" for 9 år siden :hjertesmil:

* ... og masse andre smågreier som idéer til seremonien, borddekorasjon, invitasjoner, mine ønsker/krav til kjolen etc.

Ja...tror det er det foreløpig... hehe...

Men moro er det!! :duskedame:

Hvor i landet skal du gifte deg megkjersti?

Skrevet

Vi gifter oss 21.August.

Blir litt nærvøs når jeg leser hvor mye dere alt har fått gjort. Begynner jeg å få dårlig tid? Har ordnet med lokalet og prest siden dette ofte blir borte fort om sommeren, men ingen ting annet er i boks. Jeg har planlagt en del og drømt meg bort, men har tenkt at jeg har så god tid. Men det har jeg kanskje ikke, eller?

Skrevet
Vi gifter oss 21.August.

Blir litt nærvøs når jeg leser hvor mye dere alt har fått gjort. Begynner jeg å få dårlig tid? Har ordnet med lokalet og prest siden dette ofte blir borte fort om sommeren, men ingen ting annet er i boks. Jeg har planlagt en del og drømt meg bort, men har tenkt at jeg har så god tid. Men det har jeg kanskje ikke, eller?

Joda...vi har gooood tid enda :gjeiper: Vi gifter oss 14. august, og har kommet akkurt like langt som dere :fnise:

Skrevet

Så bra:-D Har tenkt til å prøve å spre ting utover det neste året, så vil det kanskje ikke virke så mye. Også håper jeg dette vil hjelpe litt på økonomien.

Skrevet
Joda...vi har gooood tid enda :gjeiper: Vi gifter oss 14. august, og har kommet akkurt like langt som dere :fnise:

Godt det er fler som har like god tid som meg :) Kjente jeg ble litt stresset når jeg leste det første innlegget jeg nå ;)

Vi har kun ordnet kirke, lokale og mat vi da...

Gjest gir_ikke_innlogget
Skrevet

Vi gifter oss 7. august 2010 og har ordnet følgende:

- Kirke

- Lokale (som inkluderer mat)

- Startet å lage spilleliste

- Forlover til meg

- Spurt toastmaster

- Prøvd kjole men ikke kjøpt noe

- Fotograf

Skrevet

Oisann, dere har jammen kommet langt! Vi har nettopp bestemt datoen, 14. august, og sted. Vi skal også ha et "hagebryllup" ved havet, så seremonien blir på stranda. Noen som vet hvordan man finner steder som leier ut telt og gulv?

Skrevet

har kommet langt jeg da i planleggingen, men det er bevisst. jeg er nemig student og min største frykt er at jeg ikke har ordnet mesteparten når eksamensperioden for våren setter inn. samme me juleeksamenene- jeg il ligge laangt i forkant så jeg sipper å tenke på det så mye i disse to periodene :gjeiper:

Men ellers så kommer jeg fra vestlandet, nærmere stavanger området =) hvor er dere ifra?

og jeg må bare si at dere ikke overhodet er sent ute med noe, bare jeg som er veldig tidlig ute - selv om jeg ble ganske stresset da jeg fant ut v at den fotogrrafen jeg ville ha var fullbooket til dagen min! men det har ordnet seg- for jeg fant en annen fotograf som er blitt anbefalt.

En av de nærmeste dagene skal jeg få samboeren min til å ringe en musiker jeg har fått anbefalt- noe må jo han og bidra til!hehe

Skrevet
Henger meg på her! :hoppe:

Vi skal også gifte oss i august 2010, men har ikke helt bestemt hvilken av lørdagene enda. Et familiemedlem som gifter seg den 14. aug, så det blir en av de 3 andre lørdagene ;)

Ting som er gjort:

øøøh...veeell, må jo innrømme at jeg har drømt og tenkt lenge, og noe konkret har det kommet ut av det ...

* har funnet et meget potensielt sted å ha festen - hagen til en venn av familien (har alltid hatt lyst på hagebryllup, og nå ser det ut til at jeg har funnet stedet!!). skal ut og se på stedet denne uken

* funnet de som leier ut alt vi trenger av telt og tilbehør

* har lokalisert bekjente som kan stille som kokk til tapasen, servitør (trenger jo ikke så mange siden det er tapas), konditor til å lage bryllupskake (og evt. andre kaker), og en blomsterdekoratør som fikser alt av blomster (bukett, oppsatser, etc.)

(meget glad jeg har en familie som har venner og bekjente over alt i og alle mulige yrker)

* venn med stor og fin båt som kan transportere meg (og evt. andre) til stedet for seremonien (skal være ved havet)

* kommer fra en bilfrelst familie så det er bare å velge og vrake i biler som passer perfekt til vår ramme for dagen, når vi skal fra vielsesstedet til fotografering og festen

* svigerfar er fotograf - så han ville veldig gjerne heller ta bilder enn å bare være "svigerfar og gjest" ;)

* nettopp funnet ut at HoF utfører vigsler, så vi virkelig får den rammen vi ønsker rundt seremonien! :hoppe:

* bestemt bryllupsfarger

* bryllupsdanslåta har vært klar siden vi fant "låta vår" for 9 år siden :hjertesmil:

* ... og masse andre smågreier som idéer til seremonien, borddekorasjon, invitasjoner, mine ønsker/krav til kjolen etc.

Ja...tror det er det foreløpig... hehe...

Men moro er det!! :duskedame:

Hvor i landet skal du gifte deg megkjersti?

Jeg skal gifte meg i sandnes, hvor skal du gifte deg? og hagebrylup hørres aldeles nydelig ut- skulle gjerna ha gjort det selv hadde jeg ikke vært så opptatt av tradisjoner(har alltid sett formeg gifte meg i kirken).

hva skal du danse til? jeg har tenkt litt på å danse til "vårs" låt jeg og som er "supergirl" av minormajority =) men det blir vel mer rolig dans enn vals? hvor skal dere lære brudevals?skal dere gå til danseskole eller noe?

Skrevet

Her blir det bryllup i slutten av august, dvs. ett år igjen nå :yvonne:

Har spart siden mai 2008, så det økonomiske skal ordne seg greit hvis man holder seg til budsjettet.

Her er følgende gjort:

- Planlagt gjesteliste og satt opp budsjett.

- Bestilt lokale.

- Sendt henvendelse til kirke, men de vil ikke bekrefte før disse papirene man får fire måneder før er i orden. Tror ikke det blir noe problem... Har ikke inntrykk av at det er så mange bryllup i den kirken.

Og det var faktisk alt som er gjort sånn praktisk. Hvor tidlig ute man er avhenger kanskje av størrelse og antall gjester også? Og hva man gjør ut av festen?

Mat/meny og bryllupskake avtaler vi med lokalet i april/mai.

Kjolen utsetter jeg noen måneder til, i tilfelle jeg mister noen kilo :P

Jeg funderer litt på fotograf. Hadde egentlig tenkt til å bruke familie som er hobbyfotografer, men er litt usikker på om vi kanskje burde invistere i en proff.

Også vet jeg ikke helt hvordan jeg skal løse det med forlover.

Skrevet
Jeg skal gifte meg i sandnes, hvor skal du gifte deg? og hagebrylup hørres aldeles nydelig ut- skulle gjerna ha gjort det selv hadde jeg ikke vært så opptatt av tradisjoner(har alltid sett formeg gifte meg i kirken).

hva skal du danse til? jeg har tenkt litt på å danse til "vårs" låt jeg og som er "supergirl" av minormajority =) men det blir vel mer rolig dans enn vals? hvor skal dere lære brudevals?skal dere gå til danseskole eller noe?

Vi skal gifte oss i Asker :) Vi er begge opptatt av å ha rammer rundt bryllupet vårt som representerer oss, og vi er ikke så opptatt av det tradisjonelle. Før jeg visste at det fantes andre alternativer så trodde jeg at jeg måtte gifte meg i kirken, og det er jo i utgangspunktet en flott ramme rundt en sånn seremoni. Tingen er bare det at hverken jeg eller forloveden min er enige i så mye av det kirken og kristendommen står for, og derfor opplever vi at det blir veldig feil for oss å ha en sånn ramme rundt noe som skal representere oss og vårt liv og vår kjærlighet... Trodde først at det eneste alternativet til å gifte seg i kirken var å møte opp på Rådhuset, men heldigvis finnes det MANGE andre alternativ enn det (http://www.norge.no/temaside/tema.asp?stikkord=94195). Så vi fant noe som passet bra for oss, som i tillegg åpner for å ha seremonien ute :)

Som sagt, vi er ikke så opptatt av tradisjoner, så det blir ingen tradisjonell brudevals på oss. Vi tar en rolig, koselig dans til låta vår, som forøvrig er en lite kjent roliglåt av favorittbandet til forloveden min. Den har vært låta vår i snart 9 år. I alle disse årene har vi gjort det til en tradisjon at hver gang vi hører den bli spilt så holder vi rundt hverandre, danser rolig og nusser :rødme: Så da er jo den låta ganske selvskreven som vår første "mann og kone"-dans :yvonne:

Dessuten har jeg vært i nok bryllup der brudeparet iherdig prøver å få til brudevalsen de har øvd så lenge på, for så å finne ut at uansett hvor mye de har øvd så har de faktisk ikke øvd på dansen med bruden i brudekjole...og brudekjoler er rett og slett ikke lagd for å danses i :fnise: (ikke de aller fleste i hvertfall) Så det blir ofte en del klabb og babb, og de ender med å ta en roligdans i stedet :ler: Faktisk bare ett brudepar jeg har sett som fikk det til ordentlig. De hadde en fantastisk kul dans og fikk fullført den fordi de hadde øvd med den vordende bruden i et skjørt som tilsvarte det hun kom til å ha på seg den dagen. Tror nok det er et greit tips til alle bruder som skal danse på dagen sin... :jepp: Greit å huske på at man bør klare å danse i den kjolen man har valgt, ellers er det lite vits å bruke penger på å lære brudevals :fnise:

Til dere andre som også skal gifte dere i august; jeg er ei sånn jente som ELSKER detaljer og fikse greier og finne inspirasjon og andre måter å gjøre ting på enn det som er tradisjonelt... og det gjør jo at jeg hele tiden er på kikk etter noe som kan passe inn i de ønskene jeg har. Og dette gjelder alt i livet mitt (ikke bare bryllup). Hehe... Så dere har enda goood tid. Finnes jo mange nettsider med lister over når dere bør ha fikset ulike ting til bryllupet. Så i følge alle dem ligger dere godt an. Bare jeg og megkjersti som er litt ekstra tidlige ute :sjenert:

Skrevet

Vi gifter oss 21. august 2010 i Bergen.

har fikset lokale, kirke, forlovere og bryllupssuite.

Maten trenger vi ikke bestemme oss for før 14 dager før.

Gjestelisten er mer eller mindre klar og jeg vet hvem jeg vil spørre om å være toastmaster.

Om to uker skal jeg prøve brudekjoler, men som noen andre her sa håper jeg å gå ned noen kilo, så jeg utsetter å bestille så lenge jeg kan:)

Skrevet

Må bare tipse om boka til Mona Grudt om bryllup. vet at det står mye her på nettet, men jeg synes det var herligt å bare sette meg ned i sofaen og lese litt i denne, mye gode tips og informasjon. Pluss mye flotte bilder og ideer.

Skrevet

Nå ble jeg glad når jeg så en augustbrud tråd! :)

Vi skal gifte oss 14.august! :strix:

Det vi har gjort til nå er følgende:

*Booket kirke og prest (gifter oss i en annen kirke enn vi signer til)

*Booket lokale

*Booket Cateringselskap og servitører

*kjøpt kjole med tilbehør (underskjørt, sko, slør, lårstrikk-greie)

*dekor til bord uten om vaser

Neste stopp er invitasjoner, men ikke før i oktober/nov! :D

• 6 måneder senere...
Skrevet

Søkte litt på forumet og fant denne tråden.

Jeg skal også antakelig gifte meg i august, men måtte le litt når jeg så hvor tidlig første tråden var skrevet og hvor mye som var gjort. Vi har nettopp forlovet oss, men vil fremdeles gifte oss i august. Er dette urealistisk?? Kirken er ledig og venter på svar fra mulig festlokale, og jeg trodde kanskje det var dette som hastet mest?

I tillegg lurer jeg på kjole - har skjønt det er lang leveringstid på visse kjoler, men det er vel ikke umulig? Det går selvsagt også an å kjøpe brukt, men har ikke kommet så langt at jeg har sett så mye på det heller.

Jaja, regner med jeg får sette igang med planleggingen fortere enn svint - men hvor begynne?? :)

Lykke til til alle planleggere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...