Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Vi skal på første tur til Tyrkia med lillegutt på 2 år. Det jeg lurer på er om jeg bør ta med bleier herfra, eller om det er helt ok å kjøpe de der nede.. Det jeg tenker på er jo om kvaliteten er ca den samme som her, og hva prisen ligger på i forhold til her... Noen som kan svare meg her inne?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Aner ikke med Tyrkia, men i Hellas og Sverige for den saks skyld, er det de samme merkene og tre ganger så dyrt.
Susan Sto Helit Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Alle jeg kjenner som har vært sydover med sine små har enten hatt med bleier hjemmefra, eller anbefalt andre å ha med bleier hjemmefra når de kom tilbake. Kvaliteten er nok like bra, men prisen er mye høyere, og ofte må man kjøpe veldig store kvantum.
ibi Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 (endret) Har hørt at bleier så og si uten unntak er MYE dyrere i andre land i europa i forhold til Norge. Norge er vel i en "særstilling", med bleier som ett av få produkter som det faktisk lønner seg å kjøpe her til lands i forhold til med mange andre produkter som det lønner seg å kjøpe utenlands. Har sjekket bleiepriser både i danmark og sverige når jeg har vært der, og det er stor prisforskjell - mer enn dobbel pris om jeg ikke husker feil, når man tar kursen med i betraktning, har hørt at spania er ett av de dyreste landene - tyrkia vet jeg ikke, men jeg ville satset på å ta med bleier hjemmerfra. Bleiene er nok helt sikkert like bra og de har garantert de samme merkene der som her når man tenker på merker som libero og pampers, men jeg ville altså gått ut i fra at de er dyrere der enn her, så slipper man "prissjokk". Endret 24. august 2009 av ibi
ToveM Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 La i alle fall merke til at i Spania var bleiene mye dyrere enn her hjemme, i alle fall de kjente merkene..De fleste butikkjedene hadde sine egne billig merker, men jeg har ikke bleieunger lengre, så kvaliteten aner jeg ingenting om.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Men blir det ikke veldig fullt i kofferten hvis du har med 14 dagers forbruk av bleier???
ibi Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Men blir det ikke veldig fullt i kofferten hvis du har med 14 dagers forbruk av bleier??? De jeg vet om som har hatt med seg bleier på utenlandstur, har pakket bleiene i vogna.
Pasha Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Vi hadde med litt for lite bleier på turen dit og måtte kjøpe en pakke bleier. De lokale merkene koster omtrent det samme som billig merkene i norge, og pamers er vel omtrent det samme som her.. men de er satt inn med lukt (skal vel liksom parfymere bæsjelukta..men lukter kvalmt). De lokale bleiene var helt greie, men var nok noe tettere enn hva vi er vant til herifra..da det er et slags plastbelegg på utsiden. Passet på å bytte ofte når vi brukte dem. (om natta brukte vi det vi hadde igjen av norske bleier og mesteparten av dagen var jo med badebleie)
Gjest Mormor Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Det stemmer at prisen på Pamper er omtrent den samme som her og de er parfymerte. Vi er tre - fire uker i Tyrkia og tar IKKE med bleier. Kjøper de lokale, for de er minst parfymert. Alt til stell av barn er sterkt parfymert. Ta med deg våtservietter (hvis du bruker det) "såpe" og skift til turen ned og opp. Aldri hatt problemer med sår stump på ferie. God tur!
kvinne25 Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Jeg er fra Tyrkia så jeg kan kanskje svare deg på det. Pampers fins i Tyrkia også med navnet Prima. Også er det flere valg å velge mellom med gode kvalitet. Men bleiene i Tyrkia er dyrere enn i Norge. jeg skal også reise dit nå i september og har tenkt å ta med 2 pakke med Pampers. Billigere i Norge
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Pampers heter Pampers også i Tyrkia. Det gjorde de i juni i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå