Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 skal sende en mail med noen bilder. Eller "noen" er feil, MANGE er mer riktig. Er vel snakk om en 200 bilder som skal legges ved. jeg åpner mail, trykker "new" og " attach" og får velge en og en fil av gangen. For det første så ser jeg ikke bildet, kun navnet og for det andre tar det såå lang tid å laste opp ett og ett av gangen. kjedlig å sitte å vente på ett og ett...Noen som kan hjelpe meg med en enklere måte, det må jo gå an mener jeg. kan ikke være så tungvint...
feuerstein Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Det er ikke meningen at man skal dytte 200 bilder inn i en epost, både plass og antall gjør dette til en dårlig idé. Jeg ville samlet alle bildene i en rar eller zip, lastet opp til f.eks. yousendit.com og varslet mottaker(e) om hvor de kan hente ned samlingen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 okey, jeg er ikke særlig god på data så når du skriver RAR så lurer jeg på hvordan du gjør dette. En forklaring med teskje
Snill Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Glem .rar-filer, selv om det ikke er spesielt vanskelig. Grunnen til det er at når du gjøre det på .rar-måten så pakker du alle bildene i en pakke som bare vises som én fil. Du samler f.eks. alle Sommeren09-bildene dine i én pakke som heter f.eks. Sommer09.rar. Denne pakken kan du sende til noen som så pakker den opp og får en mappe med alle bildene i på vanlig måte. Er ikke spes vanskelig, men problemet er at du får en pakke som er veldig stor, og det liker ikke hotmail spesielt godt å ha som vedlegg. Det jeg selv gjør er å gå til denne siden som bare for å ha det sagt, er gratis. Du trykker på <Velg filer> finner frem bildene dine og trykker <Send>. Nå lastes bildene dine opp på nettet. Dersom du vil kan du også legge inn mailadressene og beskjed til mottaker, men det er ikke nødvendig. Når opplastingen, som fort kan ta litt tid om det 200 bilder, er ferdig får du en bekreftelsesmelding og en link. Denne linken er gyldig i tre dager, så slettes den. Den som er mottaker følger linken og kan laste ned (eller bare se) alt enten ved å lagre ett og ett bilde, eller å laste ned alt i én pakke. Velger man siste alternativ får man en fil som man dobbelklikker og så går resten av seg selv. Du kan sende ubegrenset mange bilder (tror jeg) og tilsammen opp til 2GB. Prøv å last opp 3-4 bilder til deg selv for å teste og se hvordan det fungerer, og spør om du ikke får det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå