Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette går for det meste til dere gutter/menn. Men er du jente så kom gjerne med erfaringer el. :)

Hva anser dere som mas?

Hva med glefsing? og hva er egentlig definisjonen av glefsing?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*bump*

Nysgjerrig på svaret her, ja...

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet
*bump*

Faen til mas det var på deg da!

:popcorn:

Skrevet
Dette går for det meste til dere gutter/menn. Men er du jente så kom gjerne med erfaringer el. :)

Hva anser dere som mas?

Mas er krav som blir gjentatt, etter at nei er sagt. Jo flere og hardere gjentagelser, desto verre mas er det.

Glefsing er bruk av stygg tone og/ eller stygge ord.

Skrevet

Mas er hvis du støtt skal oppdra voksne folk og fortelle andre hvordan du mener de skal være/oppføre/kle seg. Det kan også være når du bruker andre som mental søppelbøtte. Det kan egentlig være mye, alt fra at du har maskingeværkjeft, til at du er for kommanderende. En ustoppelig kvinnestemme kan skape ubehag i en mannehjerne, fordi vi tenker annerledes, og MÅ behandle all mottatt info som signifikant. Dere skaper noenganger memory overflow, og bufferen låser seg, og en primal indre trang til å riste av angriperen oppstår, idet vi skjønner at det meste dere dytter inn i hjernen vår aldri hørte til der, i første omgang.

Glefse er når du går i forsvar for den minste lille detalj som kan oppfattes som kritikk. Graden av hvor kritisk du selv er, forsterker inntrykket av aggressivitet. Ikke bare kritikk, men også hvis du reagerer på å bli motsagt med drama eller å trekke fram alle mine "dårlige egenskaper". Også ting jeg ikke har gjort på din måte eller etter din timeplan, kan du definere som "mine dårlige egenskaper" og er blind for at dette er en definisjon du alene har laget, og ikke fakta. Glefsing er den vanligste responsen her på KG.

Men nok om meg. :lur: Du må være klar over to ting:

En kjæreste er IKKE din far og ikke ei venninne!

Heller ikke din slave eller din barbiedukke. Og når du prøver å lokke, true, lure, tvinge og manipulere frem disse egenskapene, så graver du sakte ditt eget forholds grav. Med teskjei, spiseskjei eller spade - beroende på hans tålmodighet og tidligere erfaringer.

Skrevet (endret)

Katze - suverent innlegg - og helt korrekte definisjoner av både glefsing og masing. Thumbs up! :) Les og lær jenter!

Endret av Sheba
Gjest mann som skyr mas
Skrevet

mas er når kjærringa aldri slutter å skravle. Her om dagen kom jeg hjem sliten etter arbeid og hun skulle absolut mase om hvordan jeg hadde hatt det da jeg forsøkte å se noen videosnutter på youtube. Jeg måtte pause hele tiden. DetTE KALLER JEG MAS!

Skrevet (endret)

Hva anser dere som mas?

Hmmm....vrient å definere det. :klø: Men det første jeg tenker på med mas, er en dame som skal gjøre noe heeele tiden. Ut i butikken, ut å shoppe, ut å trene, ringe noen venninner, få besøk, gå på besøk OG om hun ikke gjør disse tingene så snakker hun om at hun skal gjøre det. At hun rett og slett ikke klarer å sitte rolig og se på en film, spise osv. uten å snakke om alt vi skal imorgen/dagen etter osv.

Endret av kristian82
Skrevet
Faen til mas det var på deg da!

:popcorn:

ROFL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...