Gå til innhold

Bruker dere Facebook til sjekking?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe

I Facebook ser en jo ganske mange venners venner, mange av de folk man ikke kjenner.

Bruker noen her Facebook til å skaffe dates med ukjente?

Mange har stengte profiler, og da kan en ikke se om de er single eller ikke...

Ellers kunne en bare ha sendt en melding hvor det sto "Hei, du ser veldig kjekk ut, er du venn med Knut"? Så svarer han kanskje ikke, fordi han er mann. Eller han svarer etter et par uker "ja, er venn med han". Og ikke noe mer. Lizzom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser absolutt ikke på facebook som noen sjekkearena. Men, det har skjedd flere ganger at menn jeg har en felles venn med har ønsket å legge meg til, så det er jo tydelig at noen bruker det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker heller ikke via facebook. Også har jeg heller ikke fått noen mld fra gutter der inne. Men av og til så får jeg meldinger gjennom speed-date der. Man leser jo om flere som har møtt hverandre gjennom facebook. Så det går jo ann å møte noen på facebook men jeg ser ikke på det som et sjekkested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på facebook som en sjekkearena jeg heller.

Men han jeg dreiv med nå sist, tok kontakt med meg først på face. Vi hadde bare tittet litt på hverandre sånn når vi var ute på byen/konsert og sånn. Men vi hadde felles bekjente, så på den måten hadde han "plukka" opp navnet mitt.

Endret av HulaHoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Voksne mannfolk er ikke på Facebook engang ;) hehe

Det er veldig mange voksne menn i Facebook. Du bør registrere deg. :) Poenget er at alle andre bare ser at du er der med bilde. Listen med de du knytter til deg som kontakter/bekjente kan du skjule, slik at at andre ikke ser den før de eventuelt selv blir din kontakt.

Du behøver ikke å bruke mye tid på det heller, mange er innom bare en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange voksne menn i Facebook. Du bør registrere deg. :) Poenget er at alle andre bare ser at du er der med bilde. Listen med de du knytter til deg som kontakter/bekjente kan du skjule, slik at at andre ikke ser den før de eventuelt selv blir din kontakt.

Du behøver ikke å bruke mye tid på det heller, mange er innom bare en gang i blant.

Facebook er for kvinnfolk ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er for kvinnfolk ;) hehe

Nei, så visst ikke. Hadde det ikke vært menn der ville ikke kvinnene ha vært der...Menn vil også være "der et skjer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne mannfolk er ikke på Facebook engang ;) hehe

Det er helt riktig, gammeldagse mannfolk er ikke på Facebook....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

:ler:

Jeg fikk en melding fra en jeg ikke aner hvem er. Han sa han hadde sendt melding til feil person, og beklaget.

Det var dumt..for kjekk var han. Men Facebook er ikke en åpenbar sjekkearena da...synes ikke det jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg måtte sjekke, og 50% av vennene jeg har på FB er menn. Gjennomsnittsalder er ca 40 år, og det er mange MENN.

Jeg har ikke opplevd å bli sjekket opp på FB men har møtt et par på byen som har lagt meg til som venn etterpå, og da fortsatt å flørte på FB. Det har jo blitt noen bootycalls der også.....kjekt med chatten der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg må nok bare innrømme at jeg ikke gidder å kaste bort tiden på Facebook. Jeg ser rett og slett ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bootycall
Tja, jeg må nok bare innrømme at jeg ikke gidder å kaste bort tiden på Facebook. Jeg ser rett og slett ikke poenget.

Mange er bare innom en gang i måneden, så en kaster ikke bort tiden nødvendigvis.

Noen har 5 kontakter, andre 60.000. Det er opp til en selv om en gidder å legge til alle barneskoleelevene og foreldrene til de en gikk i barnehagen med, eller om en bare vil ha de kontaktene en kjenner til daglig, og ikke går så mye tilbake i historien - og legger heller til etterhvert som en blir kjent med en ny.

Poenget er vel å bare være der det skjer. Noen har hatt samme profilbilde i 3 år og andre bytter ofte. Spørs hva en vil. Du kan skjule alle dine kontakter for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg bruker ikke facebook til sjekking av helt ukjente, men bruker det litt med halvkjente, hehe. Det er en grei måte å komme i kontakt med gutter jeg bare har møtt en eller to ganger. Hender jo man så vidt har snakket litt på en fest eller på byen, også adder man hverandre og sender litt meldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke facebook til sjekking. Bruker knapt facebook. Skjønner ikke hvorfor alle er så jævla inni det facebook dritten ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bruker ikke facebook til sjekking. Bruker knapt facebook. Skjønner ikke hvorfor alle er så jævla inni det facebook dritten ass.

Kjekt fordi "alle" er der og da blir en sett på som litt utenfor og sær om en ikke er med. Blir på en måte som å ha et bilde på veggen. Behøver ikke gjøre så mye, men du er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt fordi "alle" er der og da blir en sett på som litt utenfor og sær om en ikke er med. Blir på en måte som å ha et bilde på veggen. Behøver ikke gjøre så mye, men du er der.

Så det å bare gjøre ting for å bli "godtatt" er en god nok grunn for deg? jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke facebook til sjekking av helt ukjente, men bruker det litt med halvkjente, hehe. Det er en grei måte å komme i kontakt med gutter jeg bare har møtt en eller to ganger. Hender jo man så vidt har snakket litt på en fest eller på byen, også adder man hverandre og sender litt meldinger :)

Enig.

Terskelen for å legge dem til/sende en mld på facebook er litt lavere - og ikke minst så er det litt enklere - enn å spore opp telefonnummeret til en man har pjattet litt med på en fest og ringe. Jeg brukte det i litt sjekkeøyemed med min kjæreste, vi hadde møttes noen ganger gjennom venner og hadde begynt å få litt bra kontakt. Så jeg la han til på facern og sa hei, og kort tid etter hadde vi avtalt å ta en kaffe på tomannshånd. Resten er søt historie:)

Har blitt lagt til av menn jeg ikke kjenner men som jeg ser jeg har en felles venn med. Spurte en kompis av meg hvorfor en ukjent venn av han hadde lagt meg til, og da sa han "han går gjennom alle vennelister og legger til fine damer". Jeg har dog aldri blitt sjekket opp eller i det hele tatt kontaktet (som jeg husker) av noen av disse, så lurer jo på om de ikke bare er ute etter å pynte på vennelista eller hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes jo mange sjekke-/flørteapplikasjoner på fb. drev med dette i en periode, men la aldri noen av disse mennene til som venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...