Nala Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Vi har en Jensen kontinentalmadrass som er vel 7 år gammel. Madrassen er lys med noe mønster (er det kroner tro?). Ikke spesielt lekker. I dag er jo madrassene så fine i seg selv at man kanskje ikke trenger å ha noe over. Men vår må altså dekkes til på et vis. Hva kan man bruke i stedet for kappelaken? Kappelaken er jo ikke spesielt lekkert. Får man kjøpt trekk man kan legge over på noe vis, altså som dekker både den nederste madrassen og de to madrassene oppå? Overmadrassen legger jeg selvsagt vanlig laken på.
Elbereth Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Vi har kontinentalseng, og der er bare den nederste madrassen aktuell å vise fram. Den er i mørk blått møbelstoff. Jeg er ikke helt kappelakentypen, og har heller ikke funnet noe annet pent å legge på, så jeg har et mørk blått stretchlaken på den midterste madrassen. På overmadrassen legger jeg laken som passer til det øvrige sengetøyet.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Jeg har sett madrasstrekk som man kan bruke til å dekke madrasskanten på. Det er en stimmel stoff som er sydd i en sirkel med strikk på begge sider. Omtrent som et strekklaken, men uten det overflødige stoffet som blir liggende oppå madrssen. Skeidar hadde for noen år siden en sengetøysserie med bl.a. sengetepper, puter osv. samt sånn madrass-skjuler.
Hinata Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Det siste gjest refererer til er vel de som kalles kantbeskyttere.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Det siste gjest refererer til er vel de som kalles kantbeskyttere. Takk for at du oppsummerte min klønete forklaring.
Nilla Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Hei! Vi bruker kantbeskytter/kantlaken på vår rammemadrass. Kjøpte hos Kid. Bare husk å kjøpe en str større enn hva madrassen måler.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Jeg har tidligere brukt kantbeskyttere, som beskrevet over. Nå har vi ny seng med møbeltrekk, så nå er senga et møbel i seg selv. Men da vi var på jakt etter ny seng kunne man i alle fall for svane-madrassene kjøpe madrasstrekk ved siden av. Siden Jensensengene har samme standardmål som Svane er det jo mulig du kan kjøpe et slikt ett.
Nala Skrevet 24. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2009 Takk for mange gode tips, dere. Skjønner at jeg må ut og lete etter kantbeskyttere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå