Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lat. Jeg innrømmer det. Det er uaktuelt for meg å bruke masse tid på badet morgen og kveld for å pleie huden. Jeg vil ha noe enkelt og greit. En kjapp ansiktsvask og en krem som er lett å smøre utover. Kan til nød strekke meg til en til "ingrediens" i hudpleien, men så er det stopp. Hvor kan jeg gå for å få en så enkel oppskrift?

Jeg har pleid å gå til hudpleier ca. en gang pr år. Synes det er deilig at noen andre tar seg av jobben. ;) Har spurt der hva jeg bør bruke, og ender opp med ørten flasker og tuber og bokser. I et par uker er jeg kjempeflink og bruker alt som jeg skal, men så har det mistet nyhetens interesse og jeg gidder ikke mer. Bortkastede penger.

Så hvor skal jeg henvende meg for å få råd som er enkle og raske å gjennomføre? Typisk min flaks er at jeg har litt problemhud, så jeg burde nok egentlig brukt mye tid på hudpleie. Huden er stram og tørr når den er nyvasket, men blir fort fet av seg selv etter et par timer dersom jeg ikke bruker kremer. Jeg får lett kviser, og har ellers "grov" hud med store porer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Renseservietter pluss krem.

Instruksjon: Ett stykk renseserviett over ansiktet og øyenvipper hvis du bruker mascara, skyll med litt kaldt vann, smør på egnet krem. For ekstra late dager/sene kvelder på byen: Ha pakken med renseservietter ved siden av sengen. ;)

Bonus: En lett peeling for ansikt stående i dusjen, påføres og vaskes av mens du likevel vasker hår og kropp om morgenen. Tar tre sekunder. Krem etter dusjen.

Skrevet

Jeg er også fryktelig lat på dette området, og har ikke tall på alle de ansiktspleieserier jeg har kjøpt og så ikke giddet å bruke etter en uke...

Men i vår var jeg hos hudpleier og fikk anbefalt en ansiktsvask fra Dermalogica. Den bare vasker jeg ansiktet med morgen og kveld, tar sminke og alt. Så smører jeg med fuktighetskrem etterpå, gjort på to minutter :) Så enkelt at selv jeg gidder å holde på med det!

Skrevet

Jeg har valgt en god rens som også kan fjerne øyesminke, fuktighetskrem (gjerne med solfaktor) samt peeling som brukes et par ganger i uka.

Skrevet
Typisk min flaks er at jeg har litt problemhud, så jeg burde nok egentlig brukt mye tid på hudpleie. Huden er stram og tørr når den er nyvasket, men blir fort fet av seg selv etter et par timer dersom jeg ikke bruker kremer. Jeg får lett kviser, og har ellers "grov" hud med store porer.

Da hadde du sikkert hatt god effekt av et litt mer avansert hudpleieprogram ;) Dermalogica har noen fine kits du kan prøve, der har du basic hudpleieprogram + noen småprøver. De koster under 200kr på lookfantastic.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...