Gå til innhold

Tulleordrer til nettbutikker - Grrrr!

Nala

Anbefalte innlegg

Skulle akkurat legge inn en ordre på Strawberrynet. Og hva får jeg til melding? Jo, følgende:

We regret that due to an excessive number of false orders placed from your country we can only accept an order by the following methods.

Email or fax your order to Mailadresse

Send your credit card number by email in two separate emails, first half then second half.

Send your credit card security code by a third separate email.

When we have received an order and three separate emails with credit card name, expiry date and number, provided the credit card company authorizes, we will dispatch the product.

Our apologies for any inconvenience but this is the only practical solution to our receiving a large number of false orders every day.

Grrrr, snakk om irriterende. Hvorfor må noen kødde rundt på den måten og ødelegge for alle andre? Laaaaatterlig! Greit nok at man bare kan gjøre som de sier og sende i vei kredittkortnr på to mailer osv, men jeg har nå ikke helt lyst til å shoppe i åpent nettverk da. Pluss at det sikkert tar lenger tid da.

Akkurat nå kunne jeg tenke meg å banke folka som har lagt inn tulleordrer hardt i huet med en hammer :briller:

*suser inn på Essentialdayspa for å bestille der*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ergerlig da :(

Jeg hadde planlagt å handle noe Dermalogica-produkter fra Strawberrynet ganske snart, men ser ut til at EssentialDaySpa stikker av med den orderen.. Og synd for meg også, siden strawberrynet er noget rimeligere.

Noen av "synderne" er nok å finne her på KG..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri oppgi kortnummer osv på sider som ikke er sikret. Altså, skal du handle på webisder. Sørg for at dem er godkjent av f.eks. VISA. Adressen skal begynne på HTTPS://... (S'en er for secure)

Jeg ville ALDRI sendt kortnummer over epost iallefall.. :roll: Tåpen oppfordring fra strawberry.nets-side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lukter muffens. Et så stort selskap som dette skal gi sine kunder muligheten til å handle på en seriøs måte til tross for falske ordre. Folk sender vel ikke inn falske ordre om kredittkortnr må oppgis? Vil tro de ikke sender ut faktura til ørtogførti land.

Dessuten trenger de hverken kortets navn eller sikkerhetskode. De spør faktisk om pinkoden her. Vanlig prosedyre er å spørre etter nr og utgangsdato. Evt kan du oppgi navn på kort når du registerer deg, slik at du skal huske hvilket kort du bruker, men jeg vil tro at 'Det blå kortet' ikke gir mening for andre enn deg selv..

Min gjetning: mail og sider er 'kuppa' for en kort stund (til de oppdager det) og folk med uærlige hensikter prøver å få tak i raske penger. Kort kan lages på gutterommet vett.

Mulig jeg tar feil evt er paranoid, men dette hadde jeg ikke begitt meg ut på. Spander noen kroner på en tlf først isåfall, og forsikker deg om at dette virkelig er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte i dag varer derifra i dag, og fikk ikke noen slik beskjed. Men jeg har bestillt før da, så kanskje det var årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kanskje det er sånn at de som har handlet der før, er "klarert" for shopping? :wink:

Mens nye må sende inn kortnummer via mail... (en idiotisk måte å gjøre det på, forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...