Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bursdagsgave til kjæresten bestilte jeg flybilletter til Berlin rett før jul. Men jeg har problemer med å bestemme meg for hotell. Hvor i Berlin burde man bo?? Er det slik at Mitte er det beste området?

Har hørt at avstandene er i store i Berlin, så ønsker jo derfor å bo så sentralt som mulig :)

På forhånd takk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hva du ønsker i nærheten!

Bohemisk, utesteder, mer eller mindre billige restauranter cafeer? Da er "linje 1" noe for deg, det vil si Kreuzberg, Warchauerstrasse, etc.

Mitte er ok for de som vil ha det litt "penere!, men obs at det er temmelig dyrt der! For oss som bor i Berlin iaf, haha! Syntes jo alt var billig da vi flyttet hit.

Med u-bahn i nærheten kommer du deg kjapt overalt uansett! Tips: kjøp 4-tickets om gangen, da får du bilettene litt billigere. (er 4 stykker enkelt biletter, de varer i 2 timer)

Gjest kenneth
Skrevet (endret)

Vi bodde på Mitart Hotel. Det ligger rett ved Oranienburger Strasse (Mitte), og var et hyggelig bekjentskap. (Frokosten var stusselig, men det var 50 meter å gå til alternative frokoststeder) Et flott område med masse uteliv.

Det var billigere å bo på Hotel Agon på Alexanderplatz, men strøket MitArt lå i, falt mer i min smak. Jeg antar kontrasten var en klassisk øst/vest-sak.

Endret av kenneth
Skrevet

Park Inn på Alexanderplatz er et kanongodt hotell! Og fantastisk utsikt hvis man bor litt høyt oppe. Jeg hadde utsikt rett til tv-tårnet som ligger ved siden av. Og dessuten gåavstand til Brandenburger Tor.

Skrevet
Hvor i Berlin burde man bo?? Er det slik at Mitte er det beste området?

Har hørt at avstandene er i store i Berlin, så ønsker jo derfor å bo så sentralt som mulig :)

Det kommer an på hva du vil være sentralt i forhold til. :) Berlin består av mange bydeler med hvert sitt sentrum, og det er ikke så mye som foregår i Mitte (bortsett fra museumsinsel, Unter den Linden og historiske bygninger). Jeg ville tenkt ut hva jeg helst vil oppleve av byen, og deretter velge innkvarteringssted. Byen har store kontraster, og man kan alltid komme seg til Mitte for å få med seg severdighetene der. Men selvfølgelig, Mitte er et fint utgangspunkt for å orientere seg dersom dere er førstegangsreisende!

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Du må gjøre tipset som Jahn Otto Johansen kom med i et intervju under friidrettsVM da! Intervjueren: "hva er det som gjør Berlin så fantastisk" Jahn: "Fantastiske kneiper! Samt at det er halve prisen av hjemme å spise ute".

Skrevet

Takk for alle svar :)

Jeg ønsker meg et hotell i nærheten av severdigheter, men også at det

skal være bra shoppingmuligheter like ved.

Litt ålreite og ikke så dyre restauranter.

Er ikke behov for f.eks. museer i nærheten.

:)

Skrevet

Du kan jo ikke dra til Berlin uten å besøke i hvertfall et museum. Museum Insel ligger i Berlin Mitte, og er vel verd et besøk.

Jeg har bodd på Best Western, et helt greit og stille hotell nær mange severdigheter.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk, for mange fine råd!!

Jeg har tenkt litt mer, og som student med litt lite penger, så trenger det å være et hotell som ikke koster mer enn 1500kr.

Skrevet

Noen av dere som har bodd på Agon Opera??

Er Kürfurstendamm et ålreit sted å bo?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...