Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest christine.
Skrevet

nå har vi på skolen ( vg1) begynt å lese bøker. vi er nødt til å lese en bok, og da er det jo greit at det er en bra bok. jeg har lest twilight og er ikke særlig interessert i harry potter. er det noen som vet om noen bra ungdomsbøker? vær snill og svar så fort som mulig ; P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du likte Twilight, så er kanskje Sookie Stackhouse bøkene av Charlaine Harris noe for deg. Eller bøkene til Diana Gabaldon. Lykke til!

Skrevet

Salinger "Hver tar sin – så får vi andre ingen" (samme bok ble utgitt som "Redderen i rugen" i 2005)

Kanskje William Golding - "Flyenes herre"?

De er da litt mer krevende å lese enn Twilight kanskje, men absolutt å anbefale, man må ikke lese for lett litteratur heller når man er ung :)

Jeg husker jeg syntes også Vonnegut var ganske underholdende.

Skrevet

Enig med Bond - det er sunt å utfordre seg selv litt :)

Da jeg gikk på vgs var mine favoritter "Forbrytelse og straff", "Spilleren", "Idioten" og "Hvite netter" av Dostojevskij, "De Elendige", "Ringeren i Notre-Dame" av Victor Hugo, Utvandrer-eposet til Vilhelm Moberg, "Kappen" av Gogol (ufattelig lettlest til å være russisk 1800s), og ca alt av Steinbeck og Jens Bjørneboe. Særlig "Om mus og menn" (Steinbeck) og "Jonas" (Bjørneboe) er fine bøker for å få opp leselysten :) Koste meg også masse med Stephen King, både på ungdomsskolen og videregående. Må nevnes at jeg sov med lyset på i perioder, men pytt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...