Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 hvilke "kriterier" legger folk til grunn for sitt valg av forlover? den dere stoler på 100%? eller den dere føler dere trygg sammen med? eller den som dere har kjent lengst og alltid vært gode venner?
Cæmis Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 min beste venn, det er alltid en av de gode vennene som man føler skiller seg litt ekstra ut..på en måte...hehe, vanskelig å forklare, men det var hvertfall slik for meg
MiniBill Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Jeg har valgt min beste venn. Var bare veldig naturlig for meg å velge henne. Stoler på henne 100% og føler meg trygg på henne selv om vi bare har kjent hverandre i ca 4 år.
Gal_dame Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 (endret) hvilke "kriterier" legger folk til grunn for sitt valg av forlover? den dere stoler på 100%? eller den dere føler dere trygg sammen med? eller den som dere har kjent lengst og alltid vært gode venner? Må være noen eg kjenner godt, stoler på og føler meg trygg på. Hvor lenge eg har kjent personen spiller ingen rolle, for eg kan føle meg bedre med ein eg har kjent i 1 år enn ein eg har kjent i 10 år. Velger nok enten min søster eller ein god kamerat til forlover eg. (Uvanlig kanskje.. Dette fordi eg ikkje har noen kvinnelige venner eg er særlig knyttet til, eller kjenner godt nok til å ville ha som forlover). Endret 24. august 2009 av Gal_dame
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Det er vel litt utenfor tema, men er det vanlig/"lov" å velge en men som forlover til bruden?
Noli Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Det er nok ikke vanlig, men hvem man velger som forlover er på ingen måte kjønnsbetinget.
Gjest litt slu Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Jeg har valgt en fordi hun kan hjelpe til med ting som de andre vennene mine ikke kan...
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Jeg synes man skal velge en som har lyst, anledning til og glede av å bistå i forberedelsene til bryllupet. Jeg synes det blir feil å gjøre forlovervalget til en utnevnelse av hvem som er ens beste venn.
Supramundane Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Det er vel litt utenfor tema, men er det vanlig/"lov" å velge en men som forlover til bruden? Hvor vanlig det er vet jeg ikke - men jeg har valgt min onkel til forlover.
lilleGrethe Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Jeg har valgt en venninne jeg har kjent siden barneskolen - vi var gode venninner på barneskolen (til tider erteris). Selv om vi etter hvert bodde på forskjellige steder og har gått på forskjellige skoler siden 5. klasse, har vi holdt kontakten, og nå er hun en del av min vennekrets hvor vi er en 5-6 jenter som holder sammen i tykt og tynt. Jeg har vel alltid visst at jeg kom til å velge henne, jeg ser på henne som min beste venn, jeg kan stole på henne, og føler meg trygg med henne. Det som er greit er at de andre venninnene også gjerne er med å hjelpe til - de har visst allerede begynt å planlegge utdrikningslaget mitt, og jeg synes det er kjempehyggelig at de gjør det sammen.
Gjest Gjest_Nygift_* Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Jeg valgte min bror. Det er kanskje ikke så vanlig, men var naturlig for meg.
Phaedra Skrevet 25. august 2009 #12 Skrevet 25. august 2009 (endret) Jeg hadde flere venner å velge mellom så jeg valgte den som visste mest om meg. Ikke den jeg hadde kjent lengst, men den som visste mest om hva jeg tenker og føler, som jeg betror meg til og alltid får støtte fra, og den som jeg var helt sikker på at ville sette pris på å bli spurt fordi hun ville forstå at det er min måte å si hvor mye jeg setter pris på henne på Nå skal det også sies at jeg vurderte å velge en annen, men han ble ikke valgt fordi han er gutt, og jeg giftet meg et sted hvor de fleste ville synes at å ha gutt som forlover ville vært veldig feil og rart osv. Orket ikke å ha et bryllup der alle ville diskutere mitt "unormale" valg av forlover Endret 25. august 2009 av Phaedra
Gjest litt slu Skrevet 25. august 2009 #13 Skrevet 25. august 2009 Jeg synes en bør velge en forlover som kan gjøre nytte for seg. Som ikke bor veldig langt unna f.eks. Altså som kan hjelpe til litt før og selvfølgelig på bryllupsdagen.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #14 Skrevet 25. august 2009 Mitt førstevalg til forlover er min kusine. Hun bor på østlandet, jeg bor på vestlandet. Dersom det blir vanskelig for henne mtp forberedelsene til bryllupet tror/håper jeg kanskje min mor kan hjelpe til. Dersom dette er umulig aner jeg ikke hvem jeg skal velge - jeg har 2-3 venninner som kan passe bra og som vil synes at dette er kjempekjekt, men jeg ønsker at forloveren min skal være en jeg alltid kommer til å ha et nært forhold til. Min kusine og jeg har alltid hatt et veldig nært forhold, selv om vi til tider ikke har snakket eller vært sammen mer enn et par-tre-fire ganger i året. Vi kommer til å få barn ca. samtidig og det vil nok knytte oss enda mer sammen i fremtiden.
Jade Skrevet 26. august 2009 #15 Skrevet 26. august 2009 Jeg valgte min beste venninne. Hvor mye hun kunne/ville hjelpe til er irrelevant. Forloverens oppgave er å skrive under på forloverpapirene. At hun ville være med å kjøpe kjole, være med til frisøren, lage utdrikningslag + masse annet hjelp, var bare en bonus. Jeg kunne aldri valgt en annen venninne pga at hun var en flinkere "bryllupsplanlegger" el.l.
MiniBill Skrevet 26. august 2009 #16 Skrevet 26. august 2009 Forloveden min bor i Stockholm, men hun er min beste venninne og det er henne jeg vil skal stå ved min side. Trenger ingen tjener.
Lunamamma Skrevet 26. august 2009 #17 Skrevet 26. august 2009 (endret) -! Endret 29. september 2009 av Lunamamma
Anglofil Skrevet 27. august 2009 #18 Skrevet 27. august 2009 Jeg valgte bestevenninna mi, fordi det er en jeg stoler på, og en som jeg synes det er stas å dele bryllupsplanleggingen med. Jeg vil ikke ha noen tjener, men jeg gleder meg til å kunne gå gjennom prosessen sammen med henne. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå