Gjest Gjest_Tia_* Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Noen som har noen gode gavetips til en kvinne som fyller 80år? Gaven skal koste et sted mellom 1000-2000
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Lag en fotoalbum (enten scrapping på egenhånd eller lag fotobok på nett/i fotobutikk) med bilder av hele slekta. Det blir jo ikke så dyrt som du anslo, men prisen er vel ikke det viktige? Jeg kjenner ikke din mormor, men de damene jeg kjenner på den alderen der trenger ingenting, ønsker seg ingenting. Det meste ville blitt sett på som sløsing med penger, så et familiealbum ville vært midt i blinken. Kanskje din mormor er annerledes? Hvor bor mormoren din? Bor hun hjemme hos seg selv eller på institusjon? Jeg vet om en eldre dame som bor på institusjon. Hun savnet veldig en peis som hun var vant til fra før, men det gikk jo ikke å ha en ordentlig peis eller vedovn på et sykehjem. Men hun satte enorm pris på en elektrisk "kunstig" vedovn, av den typen som har levende bilder av flammer. Den var en fin erstatning, en god nummer to.
Wonders Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Kjøpte håndlaget sett med kopper og asjetter. Hun ble fra seg av glede. Jeg kunne mye om det og fortalte litt om det. Hun hakke brukt det enda...litt kjipt da... 1
Gjest Gjest_Tia_* Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Er nok litt for sent ute til å lage fotoalbum, men veldig god ide. Kanskje det kan bli et håndlaget sett med kopper og asjetter i stedet. Takk for hjelpen begge to:)
LilleBille Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Ikke kjøp ting - det har de som regel mer enn nok av. Gi opplevelse (teater el) - eller noe som brukes opp som kremer, vin eller en kurv med litt luksusmat. Rekker du ikke lage fotoalbum - kan du jo fylle en digital ramme med bilder av barn/barnebarn. Det pleier å være veldig vellykket.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Er jeg ikke for sent ute er mitt tips gavekort hos fotpleie - frisør - hudpleie. Eldre damer liker også og bli stellt med. Erfaring fra da min mor levde disse gavekortene satte hun stor pris på.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Noen som har noen gode gavetips til en kvinne som fyller 80år? Gaven skal koste et sted mellom 1000-2000 Ansiktsløftning? Rynkekrem?
pantertante Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Årsabonnement på blader/magasiner du vet hun liker?
LilleBille Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Er jeg ikke for sent ute er mitt tips gavekort hos fotpleie - frisør - hudpleie. Eldre damer liker også og bli stellt med. Erfaring fra da min mor levde disse gavekortene satte hun stor pris på. Trenger ikke være 80 for å sette pris på sånt heller
LilleBille Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Kom på nå at mormoren min fikk en kjempekurv med 80 halve vinflasker (blanding av røde ov hvite) - det var en strålende presang.
Gjesten Skrevet 29. august 2009 #11 Skrevet 29. august 2009 Mormoren min sier at hun vil ha ting som kan spises, drikkes eller leses. Som en annen over her sa; når man er såppas gammel har man mer enn nok ting. Hun vil nok heller ha noe hun kan nyte.
Gjest Rampolina - på kveldsvakt! Skrevet 29. august 2009 #12 Skrevet 29. august 2009 Fotograftime! Med barn og barnebarn og oldebarn osv. Vi kjøpte det til svigers, kom på 2000,- Da fikk de alle bildene på CD og et 40x40 bilde. Prisene varierer sikkert endel da, men her er det jo mulighet for å spleise, siden mange kan være med. Vi har nå hvertfall et kjempefint bilde i stuen vår av tjukkeste slekta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå