Gå til innhold

Hvor dyre gaver i barnebursdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn i første klasse og det er 18 av samme kjønn i klassen. Regner med trenden blir å invitere alle av samme kjønn i bursdagene. Det blir altså en del bursdager.

Hvor mye er vanlig å legge i presangen? Kjøper vanligvis noe for +/- 100 kroner, men nå har jeg fått en oppfatning av at det er litt lite.

Om det er gode tilbud hender det jeg kjøper inn flere og har på lager. Om ordinærpris er ca. 100 har jeg tenkt at jeg da har spart en del, men ville dere da lagt til noe ekstra slik at faktisk betalt beløp ble den summen du vanligvis gir for? Håper det var forståelig. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det blitt fast takst at barna ønsker seg penger, og da gir alltid alle 50 kr. Kjøper man en gave er det gjerne i størrelsesorden 50-100 kr. Sjelden noe mer.

Syns det er greit at foreldregruppen er så på nett om dette. Vi har ingen skrevne regler om det heller, det er bare en stilltiende enighet. Det er temmelig mange bursdager i løpet av et år, og stasen med bursdagene er oftest ikke presangene, men at vennene samles til feiring.

Skrevet

Vi har ikke så kjempe god råd, så jeg kjøper ofte opp et "lager" av div bøker, leker o.l når det er salg... Har en egen bursdagshylle i boden...

Kjøper jeg en ting som kostet 100 kr på salg til 30 kr er jo den leken fortsatt like fin.. Så da får barnet kun den leken - legger ikke til noe bare fordi jeg kjøpte det på salg...

Skrevet

Nå har ikkje eg barn, men uansett... Hadde neppe brukt meir enn mellom 50-120 kr.

Har ikkje råd til å betale fleire lapper for gave til andres unger og det blir jo ein del når det er såpass mange i klassen.

Det er heldigvis vanlig at når de blir eldre inviterer man bare de av samme kjønn til bursdagsselskap så da blir det litt mindre utgifter seinere iallefall.

Skrevet

Med ei klasse bestående av 22 jenter (8åringer) har vi på foreldremøte avtalt et pristak på kr 70.-

Skrevet

Jeg har satt tak på 100 kr maks på øre, dette er inkl bursdagskort. Om noen måtte mene at dette var for lite fortjener de ingen gave. Det er tanken som teller og barna har neppe begrep om hva 100 kr er for noe i verdi. Synes det alltid er en befrielse når jeg ser barn komme med gaver til mindre verdi, det viser litt bevistthet blant foreldrene...

Skrevet

ca 100 kr så det ut som er vanlig her - gir litt mer til venners barn da

Gjest Gjest_Lemona_*
Skrevet

Jeg gjør som flere her; kjøper inn gaver på salg og har et lager. Synes absolutt ikke 100 kroner er for lite til klassekamerater/venninner.

Det blir mange bursdager i løpet av et år, og selv om man har råd til å kjøpe dyre gaver selv, synes jeg det handler litt om å være solidariske med de som sliter økonomisk. Det er derfor en god ide at det settes et tak på hvor mye man kjøper for i en klasse.

Skrevet

Gir vi penger er det 50 kr, kjøper vi gaver ligger det på 70 - 80 kroner.

Skrevet

Vi tok opp dette som tema på første foreldremøte, og det var veldig mange som hadde tenkt på det samme. Ble enige om gaver på ca 70 kr inkl kort.

Skrevet

Hos oss (barneskolen) er det tak på 50 kr - og alle må gi penger.. Det var noe som ble bestemt i første klasse allerede.. da gir alle likt og alle har råd til det.. så kan bursdagsbarnet kjøpe noe for den samlede summen h*n får inn..

Er i grunn veldig greit! alle blir fornøyde og ingen forskjellsbehandling.

Skrevet

Her blir det gjerne en 40-50 bursdager i løpet av året :/ Det jeg gjør er at jeg handler opp når det er tilbud på Toys r us ;) Kjøper ting som er tidløse. Betaler da gjerne 20-30 kroner for ting jeg normalt hadde betalt 100 for. Her kjøper nok de fleste for rundt 100 kroner.

Skrevet

Takk for svar, mange som tenker likt som meg. Føler meg litt mindre gjerrig nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...