Gå til innhold

Spikerpistol?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Må man ha en kompressor til en spikerpistol, eller finnes det spikerpistoler som man ikke trenger kompressor til? Håper noen vet! Takker for svar :)

Skrevet

Det finnes spikerpistoler som er slangefri. Dvs at man har en beholder som inneholder luft under press. Leste en artikkel om dette for ikke så lenge siden. Men vet ikke hvor utbredt det er. Det er nok mest vanlig med kompressor ja.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Kanskje det er veldig dyrt og for en spikerpistol som ikke trenger kompressor. Jeg trenger en spikerpistol som ikke trenger kompressor, billig og, sikkert helt umulig. Men om noen vet om noe så blir jeg glad. :)

Gjest Mann på 44
Skrevet
Må man ha en kompressor til en spikerpistol, eller finnes det spikerpistoler som man ikke trenger kompressor til? Håper noen vet! Takker for svar :)

Det er helt avhengig av hva du skal bruke den til.

Til småtterier fungerer denne http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=82348

Ellers er det forskjell på dykkertpistol og spikerpistol. Til reisverk etc må spikerpistol benyttes.

Er det dykkertpistol dere trenger så får dere pistol og kompressor til rundt kr 1000. Spikerpistol vil alene koste ca 2000.

En på gass koster ofte fra rundt 4000.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Det er helt avhengig av hva du skal bruke den til.

Til småtterier fungerer denne http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=82348

Ellers er det forskjell på dykkertpistol og spikerpistol. Til reisverk etc må spikerpistol benyttes.

Er det dykkertpistol dere trenger så får dere pistol og kompressor til rundt kr 1000. Spikerpistol vil alene koste ca 2000.

En på gass koster ofte fra rundt 4000.

Takk for svar :) Lærte litt i går. Fant frem til et nettsted der man kunne få kjøpt Hitachi NR90GR til 2200, den skal være veldig god? Kan man bruke den både som dykkertpistol og spikerpistol?

Gjest nysgjerrig dame
Skrevet

-Kan jeg få spørre om hva en dykkertpistol er? Og hva den brukes til?

Skrevet

Dykkertpistol brukes til å spikre dykkertspiker, altså spiker til innvendig panel og listverk der spikeren skal gå inn i treverket og ikke synes.

Gjest nysgjerrig dame
Skrevet

Ok- tusen takk! Da lærte jeg noe nytt idag også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...