Gå til innhold

Gaver fra HANS eks

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Litt kryssposting, ble også skrevet inn i slutten av "gaver fra x'en".

Hva synes dere om at kjæresten deres har bøker med hilsener fra eksen? Jeg og min kjære har nettopp flyttet sammen, og han har mange bøker som han har fått fra sin tidligere samboer. I alle står det en hilsen, noen bare "til" og "fra", andre med tegna hjerter eller "til min kjære" o.l.

Må innrømme at dette er veldig ubehagelig for meg. Åpnet en tilfeldig bok i dag (jeg skulle se på noen bilder) og fant en hilsen med hjerte fra hans eks- det kom veldig overraskende på meg og jeg begynte faktisk å gråte.

Jeg har ikke tenkt å kreve noe som helst fra ham, såpass praktisk anlagt er jeg at jeg synes ikke man skal kaste fra seg bøker, men jeg synes det er litt trist at han ikke har tenkt på at dette var sårende for meg, og for eksempel lagt dem i en boks eller noe.

Noen som har erfaringer med dette? Synspunkter? Jeg har rett og slett problemer med å se om jeg reagerer helt urimelig, eller what...

Blir glad for tilbakemelding. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du er urimelig. Mannen har ikke levd i et glassbur i påvente av at du skulle dukke opp. Alle hans erfaringer har gjort ham til den han er. Han har tatt et valg om å være sammen med DEG, fordi han har prøvd og VET at de andre ikke funker for ham! Det synes jeg du skal være takknemlig for og slutte å gage på ting han umulig kan gjøre noe med.

Gjest Gjest_Tille_*
Skrevet

Mannen min har ingenting med eks-kjærester å gjøre - ei heller har han noen fysiske minner fra dem.

Selv har jeg kvittet meg med alt fra tidligere forhold - ser ingen vits å beholde gaver jeg har mottatt under svært romantiske forhold som ikke lenger er mitt liv.

Ting betyr ikke så mye for meg at jeg må beholde ting som ikke betyr noe for meg.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Sjøl kan jeg ikke huske om jeg har noen gaver fra ekser liggende- tror egentlig ikke det. Jeg hadde ikke kvittet meg med en fin gave bare fordi den var fra eksen, men jeg hadde latt være å sette kjærlighetserklæringene på display. Hva er galt med kottet, sier nå jeg... :)

Skrevet

Jeg hadde ikke kvittet meg med gaver fra min eks, ei heller ville jeg puttet bøker ol. i kottet.

Man trenger selvfølgelig ikke ha ting stående på display, men å ha bøkene i bokhylla skader da ingen!

Skrevet

Ville vel ikke akkurat likt å finne dem, men mannen har jo hatt et liv før meg... Så slike ting synes jeg bare man må godta.

Skrevet

Men jeg lurer også på hvorfor det er sårende for deg? Det er deg han er sammen med, hun er en eks... Hvorfor skal han automatisk tenke at et par bøker hvor hans eks har skrevet til & fra en gang for lenge siden, kan såre deg?

Det høres ut som om du overreagerer en smule.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Ja, det har jo svivd meg kan du si... hvorfor i alle dager plager det meg? Hadde aldri trodd at det skulle gjøre det. Men det gjør det altså.

Tror det tyder på at jeg har en del issues med hele eksen, som jeg vet vil ha ham tilbake, men han nekter å snakke noe særlig om henne i det hele tatt. Så det har vel blitt en sånn "ting" oppi hodet mitt, som resulterte i at jeg reagerer på noe som egentlig ikke betyr noe som helst.

Har stor tro på å følge følelsene mine- synes jeg dette ikke er greit så må det være en grunn til det og da må jeg finne ut av det.

Takk for svar uansett.

Skrevet

Om du syns det er ubehagelig, er det jo bare til å spørre om han ikkje kan pakke ned bøkene og legge dem i kjelleren/på loftet/i kottet/ein plass du slipper se de.

Gjest singel lesbe
Skrevet

sånne ting synes jeg skal bort når man får ny kjæreste

er jeg på besøk hos noen og kikker i ei bok i bokhylla og det der står kjærligheterklæringer fra en av vertenes ekser, så hadde jeg begynt å lure

Gjest Ingeniøren
Skrevet

Jeg synes det er særere å gjemme boka i ett kott. Da beholder du den jo fordi du vil ta vare på minnene fra eksen. Å ha den fremme i bokhylla derimot gjør man jo fordi boka har en bruksverdi.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Ingeniøren: Du har et poeng.

Skrevet

Hallo, det er bare en bok, ikke et kjærlighetsbrev han har rammet inn. Samboeren/partneren min har både smykker og klær hun har fått av sin eks, skal hun bare slutte å bruke det fordi hun er sammen med meg?

Skrevet

Hva slags bøker? Jeg har flere bøker om temaer jeg er interessert i, som kommer fra eksen, mulig noen av dem er signert, jeg husker ikke helt. Men det er da uaktuelt å gjemme vekk disse bøkene, jeg har disse pga innholdet i boka, ikke det som evt er drodlet på første siden av en eks.

Skrevet

Det er bare en bok, og signaturen står jo ikke malt på ryggen av boken slik at du ser den til enhver tid. Jeg har full forståelse av at bøker står i bokhyllen uansett hva som måtte være skriblet på innsiden av den. Dersom det plager deg, kjøp blanko og stryk over det som er skrevet.

Skrevet
sånne ting synes jeg skal bort når man får ny kjæreste

er jeg på besøk hos noen og kikker i ei bok i bokhylla og det der står kjærligheterklæringer fra en av vertenes ekser, så hadde jeg begynt å lure

Vi er forskjellige. Jeg leste boken min kjæreste hadde fått fra sin eks gjennom ti år. Skulle kjæresten min fjernet absolutt alt fra henne, kunne det jo blitt litt slitsomt!

Jeg husker jeg så hilsenen og smilte fordi jeg var sole fornøyd med at MIN kjæreste er den som jeg er sammen med nå..

Skrevet (endret)

Ja, det ville plaget meg om min kjæreste hadde hatt noe liggende som var fra eksen, heldigvis mener min kjæreste det samme, så derfor har han kvittet seg med alt fra sin tidligere eks (lenge før han møtte meg, bare så det er sagt).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Hva med å fortelle kjæresten din at slike ting plager deg?

Godt mulig det ikke spiller noen rolle for han om han beholder gavene fra x'en eller ikke og da er det jo ikke noe problem å kvitte seg med det :)

Folk er forskjellige og jeg syns kjæresten din bør respektere at du har et problem med tidligere gaver og kjærlighetserklæringer.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Har tenkt en del gjennom det og funnet ut at det som plager meg er ikke spesifikt dette, men eksen hans generelt. Jeg synes ikke at det er noen særlig hensiktsmessig følelse å ha. Jeg tror jeg vil snakke med ham angående dette generelt og ikke flippe pga noen bøker. Selv om han hater å snakke med meg om eksen så tror jeg det hadde hjulpet. Problemet er mitt, men kanskje han kan hjelpe meg å fjerne det...

Skrevet

Bøker hadde jeg ikke brydd meg noe om.

Kosebamser, undertøy og lignende, det hadde vært annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...