Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

je er ei jente som har unormalt mye hårvekst på kroppen. Jeg har hår overalt, tærne, leggene, lårene, rumpa, ryggen, magen og mellom puppene. De er ikke store og stive, men de er mørke. Har sjekket meg for sykdommer, og har ikke råd til laser operasjon.

Spørsmålet mitt er til gutta, hva hadde dere sagt om dere hadde funnet ut at jenta dere holdt på med hadde mye hår, på steder vi ikke skal ha hår? På grunn av detta har jeg enda ikke turt å få meg kjæreste, er 18 år. Er redd for at om vi dater litt, og så kommer den dagen vi skal ha sex, så vil han dumpe meg når han merker hvordan jeg ser ut... Går selvfølgelig ikke etter supermodell gutta, vil bare ha en søt og snill kjæreste, men vet jo at hverken jenter eller gutter liker mye hår. Så hva hadde dere gutter sagt om dere hadde opplevd ei sånn jente?

Håper noen kan svare meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man vokser vekk hår der det helt klart er "unormalt" for jenter å ha det i vår kultur. For eksempel bart og mellom puppene.

Og så tror jeg nok at gutta, når det kommer til stykket, vil like deg for den du er. Med og uten hår. :jepp:

Skrevet

Har tenkt på å vokse, men det er lissom ikke gjort på entotre å vokse helt fra tærne og opp.. Jeg har jo hår overalt! Og uansett så vil jo gutten finne ut av det før eller siden, for håret må jo vokse ut til en centimeter eller no sånn før man kan vokse på nytt, og om jeg fpr kjæreste så kan jeg ikke akkurat nekte han å se meg eller røre meg uten klær den perioden hvor håret vokser ut igjen....

Gjest Gjest_S_*
Skrevet

Jeg har også en del hår akkurat som deg og har hatt kjærester fra jeg var 15 (har nå passert 30). Ingen av disse har noen gang oppdaget at jeg har mer hår enn idealet. Hår kan fjernes, men det krever jo en del jobb. Barberhøvelen blir etterhvert en god venn, sammen med pinsettet, voks og hårfjerningskrem. Jeg har holdt på med dette i alle år, men det som slo meg når jeg leste innlegget ditt, er at jeg tror faktisk ingen av mine tidligere kjærester har lagt merke til noen ting, selv om det av og til har vært stubber både her og der:-) Menn er jo ikke så opptatt av sånn. Nå er jeg godt gift og dette har aldri vært et tema. Dessuten skal du finne deg en kjæreste som elsker deg som du er, med alle dine feil og mangler.

• Liker 2
Skrevet
je er ei jente som har unormalt mye hårvekst på kroppen. Jeg har hår overalt, tærne, leggene, lårene, rumpa, ryggen, magen og mellom puppene. De er ikke store og stive, men de er mørke. Har sjekket meg for sykdommer, og har ikke råd til laser operasjon.

Spørsmålet mitt er til gutta, hva hadde dere sagt om dere hadde funnet ut at jenta dere holdt på med hadde mye hår, på steder vi ikke skal ha hår? På grunn av detta har jeg enda ikke turt å få meg kjæreste, er 18 år. Er redd for at om vi dater litt, og så kommer den dagen vi skal ha sex, så vil han dumpe meg når han merker hvordan jeg ser ut... Går selvfølgelig ikke etter supermodell gutta, vil bare ha en søt og snill kjæreste, men vet jo at hverken jenter eller gutter liker mye hår. Så hva hadde dere gutter sagt om dere hadde opplevd ei sånn jente?

Håper noen kan svare meg...

Menn tenker anderledes enn kvinner. Vi ser ikke "feilene " deres fordi vi er opptatt av de gode sidene. Slapp av. Drømmekvinnen er forresten hun som er god i hodet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også hår på de fleste stedene du beskriver, og mer enn gjennomsnittet, men vil vel ikke si at det er hemmende, fordi det går an å barbere bort. Så ingen gutter har merket noe spesielt. Men jeg har bare noen få hår på magen og et tynt lag på korsryggen, og mye på leggene/armene. Men de enkelthårene jeg hadde på puppene har jeg fjernet med elektrolyse. Det anbefales. Hvis det er sånn at du har hele ryggen og magen dekket med hår, tror jeg nok dette er såpass mye at du vil få dekket eventuell laseroperasjon av det offentlige. Kan jo høre med legen i så tilfelle.

Skrevet

Finner man en som elsker deg for den du er, så bryr han seg ikke.

Jeg har også MASSE hår over hele kroppen, også på steder hvor jeg absolutt ikke burde hatt det (pga PCOS bl.a.)

Samboeren min "ser" ikke dette - han elsker meg for den personen jeg er, og han tenner på kroppen min, elsker brystene mine, rompa mi og magen min og er derfor "blind" for andre ting. Det er det som er deilig med mange gutter =)

Og nei, jeg vokser meg aldri. Kan godt la håret gro og ha urskog på leggene en ukes tid etc, nettopp fordi jeg ikke orker å barbere/nappe hele tiden - da spesiellt om vinteren.

Det hender han bemerker det, men da på en morsom måte for å erte meg litt - han syns jeg skal gjöre som jeg vil, barbere når jeg vil så lenge jeg föler meg komfortabel.

• Liker 1
Skrevet
Finner man en som elsker deg for den du er, så bryr han seg ikke.

Jeg har også MASSE hår over hele kroppen, også på steder hvor jeg absolutt ikke burde hatt det (pga PCOS bl.a.)

Samboeren min "ser" ikke dette - han elsker meg for den personen jeg er, og han tenner på kroppen min, elsker brystene mine, rompa mi og magen min og er derfor "blind" for andre ting. Det er det som er deilig med mange gutter =)

Og nei, jeg vokser meg aldri. Kan godt la håret gro og ha urskog på leggene en ukes tid etc, nettopp fordi jeg ikke orker å barbere/nappe hele tiden - da spesiellt om vinteren.

Det hender han bemerker det, men da på en morsom måte for å erte meg litt - han syns jeg skal gjöre som jeg vil, barbere når jeg vil så lenge jeg föler meg komfortabel.

Oi, så heldig du er!!! Hvor hen fant du han? har du noengang opplevd å få negative kommentarer fra gutter på grunn av hårvekst? Hvordan føler du det å gå på stranda å sånn?

Jeg tør ihvertfall ikke begynne å barbere, må da barbere hele magen og ryggen, og har man først begynt må man jo nesten fortsette.. kan ikke være noe særlig med fullt av sjeggstubber over hele kroppen....

husker en gang jeg rota litt med en fyr, og på første daten så sa han, jøss, så mye hår du har på armene, det der er vel ikke normalt vel, etter det fikk jeg helt skrekken. Han var nok glad han aldri fikk se resten av meg.... :(

Skrevet

Jeg har også sjenerende hårvekst på magen, haken og en litt for stor bikinilinje pga PCOS. De på haken napper jeg, det samme med magen. Ellers så er jeg slapp til å fjerne hår på legger/lår under armer og bikinilinje,(jeg gjør det om sommeren da, men sjeldnere om vinteren)

Mannen min bryr seg ikke om det, han har ihvertfall ikke sagt noe.

Jeg kan si at jeg har urskog mellom bena eller på beina, sa sier han bare at det spiller ingen rolle.

• Liker 1
Skrevet

______Oi, så heldig du er!!! Hvor hen fant du han? har du noengang opplevd å få negative kommentarer fra gutter på grunn av hårvekst? Hvordan føler du det å gå på stranda å sånn?_______

Vet du, når jeg var yngre så var jeg nervös, usikker og redd for å vise meg frem pga hårvekste... nå derimot så gir jeg blanke faen.

Har fått kommentarer av både jenter og gutter om min hårvekst, men bryr meg fint lite om det.

Jeg vet i mitt hjerte at det finnes enkelte mennesker der ute som tar meg for den jeg er - jeg trenger ikke at alle mennesker liker meg eller syns at jeg er pen eller noe.

Man er bare nödt for å ta tak i seg selv og like seg selv - jo bedre man trives med seg selv jo penere blir du for andre også =) Glimt i öyet er ikke bare en klisjè.

Men ja, alt er jo ikke bare fryd og gammen.

Har ganske så mye hår på haka som jeg fjerner hver eneste dag, noe som gir meg mye kviser og sår. Dette plager meg i hverdagen, men ingenting jeg får gjort noe med nå så jeg har ingen annen mulighet enn å heve hodet og la folk prate bak min rygg om de vil.

Verden i dag er så fokusert på hår at det går over grensen i mine öyne. Når en kjendis ikke har barbert seg under armene en dag så er det garantert i alle medier dagen etterpå - ikke rart jenter i dag har et forvridd syn på hår og tror at alle skal väre hårlöse over hele kroppen. (jajaja - mange mener at det er deiligst og de gjör det KUN for sin egen skyld, men jeg er sikker på at om det ikke hadde värt noe fokus på hårvekst så hadde ikke så mange barbert, vokset og nappet hele kroppen)

Möter man folk som ser på deg som unormal, så er det sikkert ikke et menneske du vil ha i livet ditt uansett.

Gled deg over deg selv, så vil andre glede seg med deg =)

Skrevet
Men de enkelthårene jeg hadde på puppene har jeg fjernet med elektrolyse. Det anbefales.

Jøss - det visste jeg ikke at gikk an. Noen spørsmål: Jeg har en krans med mørke hår rundt hver brystvorte og napper kontinuerlig. Kan de fjernes med elektrolyse? Hvordan gjøres det? Ca. pris? Og ødelegger det i forhold til amming, elektrolyse altså?

Ellers må jeg henge meg på den over her som skrev at hun var over 30 og hadde infunnet seg med tingenes tilstand. Jeg er også over 30 og er ferdig med å stresse på det der. Men det var veeeeldig flaut i tenårene husker jeg og jeg fikk min første kjæreste som 18-åring selv. OG voksing blir for stort prosjekt for meg så barberhøvelen er min gode venn. Liker heller ikke den intervallfjerningen det blir med voks, men barberer 2xuka...........hele beina (fra tær til lyske), bikinikanten, magen og under armene. Bruker voks på "barten" og napper bryst/hake...........

Nesten blitt en like stor vane som å vaske seg...............

Skrevet
Jøss - det visste jeg ikke at gikk an. Noen spørsmål: Jeg har en krans med mørke hår rundt hver brystvorte og napper kontinuerlig. Kan de fjernes med elektrolyse? Hvordan gjøres det? Ca. pris? Og ødelegger det i forhold til amming, elektrolyse altså?

Nå er jeg ikke helt sikker , men det kan bli problemer i forhold til pigmentene vil jeg tro?

• Liker 1
Skrevet
Hvis det er sånn at du har hele ryggen og magen dekket med hår, tror jeg nok dette er såpass mye at du vil få dekket eventuell laseroperasjon av det offentlige. Kan jo høre med legen i så tilfelle.

Nei , man får ikke dekket andre steder enn i ansiktet , og halsen tror jeg det var.

Var ihvertfall sånn det var for noen år siden.

jeg anbefaler deg sterkt å begynne å vokse , eller epilere(vondt som faen men verdt det) , jeg føler ihvertfall at det virker som at hårene er blitt mykere og lysere.

Gjest Gjest_Berit_*
Skrevet

Finn deg en hårete mann! min mann var nyvoksa på ryggen og nybarbert iansiktet, og jeg hadde barbert legger og lår, akkurat tatt brazilian og vokset overleppa da vi traff hverandre. Det tok ikke lange stunden før vi oppdaga at vi var faktisk to ekstremt hårete mennesker begge to! og det er per dags dato en av våre beste private spøker:) alvorlig talt, det som er viktig for deg er å finne en som tar deg for den du er og for deg selv å etthvert finne en gylden middelvei. jeg barberer legger og underarmer og napper vekk håra under haka. da føler jeg meg komfortabel OG mannen min digger meg som jeg er:) en annen ting er at det faktisk finnes en del menn der ute som elsker naturlige kvinner og ikke bryr seg det minste om kroppshår. og jeg er helt sikker på at du kommer til å møte noen av de:) lykke til og vær ærlig med deg selv og holdningene dine. vær god mot andre og du skal se at det er flere som kommer til å legge merke til deg:) klem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også en av disse som har mer hår enn normalen, selv om jeg ikke egentlig har hår på "uvanlige" steder. Bikinilinja bare eser utover, og alt håret vokser så raskt at jeg har stubb på leggene seks timer etter at de var nybarberte. Voks er bare veldig vondt, og fjerner ikke ett eneste hår......

Trøsten min er at det samme gjelder håret på hodet! Jeg har langt, tykt, sunt, krøllete og vakkert hår som folk bare ikke klarer la være å kommentere :gjeiper:

Og min kjære samboer bryr seg overhodet ikke om leggene mine er glatte eller ikke :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Ewwww... Damer med mannehårvekst er usexy.

Gjest Epillator
Skrevet

Hallooo, bruk epilator!! :D

Jeg har mye hår overalt. Orker ikke gå og bruke en formue på voksing og bruker epilator. Går over alle steder litt lettvint ca annehver uke. Resultatet er da at jeg har litt hår, og i litt forskjellige lengder så man slipper "stubber" og at hårene er like lange når de vokser ut, noe som ser litt rart ut.

Bruker den nesten overalt (inkl ansikt) bortsett fra under armene og kjønnshårene, selvsagt.

Det kan lønne seg å ha vokset et par ganger før man begynner med epilator, ellers kan det gjøre litt vondt de første gangene.

• Liker 1
Skrevet

Uff, det er så mye fokus på hår nå for tiden. Og når man får slike som Jan Thomas servert gjennom tv-skjermen nesten daglig, er det ikke rart at verden blir helt syk. Ikke at jeg mener at bare han er årsaken, men når slike folk blir forbildene våre i samfunnet, ja da er det ikke så rart at det er som det er. For nå for tiden,skal jo til og med mannfolka barbere seg over alt, på brystet og andre steder. Da blir det ikke lett å være kvinne med litt ekstra hår på kroppen, når til og med menn skal gå rundt som ribba høns.

Nå har jeg i midlertid hørt at trenden har snudd litt, at hår er in igjen. Vel, vel...la oss håpe det. Jeg tror likevel at det vil være lenge til det blir allment akseptert å la kroppshåret gro.

Jeg har en viss forståelse for at kvinner med skjegg ønsker å fjerne dette. Men å barbere alt hår på kroppen synes jeg burde være unødvendig.

• Liker 2
  • 2 år senere...
Gjest anonym
Skrevet

hei, je e 16 å det her hjalp faktisk meg å litt :)

Gjest anonym
Skrevet

hei je e jente å je har litt sånn bart. hva skjer om je barbere bort den, kommer det nye svarte hår da? eller bli de borte etter vært? :(:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...