Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Er det noen som vet om NAV er ekstremt strenge på det med dekning av reiseutgifter til lege/sykehus slik at man risikerer å ikke få igjen noe hvis man f.eks. kjører egen bil framfor å ta buss til behandlingsstedet?
ellen :) Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Er det noen som vet om NAV er ekstremt strenge på det med dekning av reiseutgifter til lege/sykehus slik at man risikerer å ikke få igjen noe hvis man f.eks. kjører egen bil framfor å ta buss til behandlingsstedet? du får igjen penger husker ikke hvor mye det er pr kilometer, men det er i hvertfall noe. husk att du også får igjen parkeringspenger du har betalt, men da må du ha kvittering.
Arwen Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Jeg har ikke hatt noe problem med å få igjen noe, får en lapp om at jeg har kjørt selv hver gang jeg har vært på sykehuset.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Jeg opplever at de er veldig strenge. Får kun dekket det som skyldes yrkesskaden og om jeg har taxyrekvisisjon. Men har ikke fått noe de gangene noen har kjørt meg. (tross i at det er behandling\undersøkelser med yrkesskaden) Hvordan går en frem da ? Er det noe sjema en fyller ut og event. hvor får en tak i det ? Mannen min har kjørt mange mil i løpet av det siste året med meg. Har til og med brukt av flexi tiden for å kunne kjøre. Da jeg ikke fikk rekvisisjon til taxy av legen. Blir mange turer når en går i behandling 3-4 dager i uken + en haug med undersøkelser, MR, legebesøk ets.
Arwen Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg får bare en lapp i resepsjonen på klinikken når jeg sier jeg har kjørt selv. Er det noen med meg når jeg skal til behandling skriver de med ledsager på lappen. Det har de gjort på alle avdelingene jeg har vært innom på ahus.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Her er regelen klar. Med mindre legen skriver ut rekvisisjon for taxi eller at du må ha med ledsager (som må kjøre deg), får man bare dekket det buss, tog eller trikk/bane koster. Det er alltid legen din som skriver ut rekvisisjonen, så snakk med h*n.
Arwen Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Jeg har aldri fått av lege men av de som sitter i administrasjonen på avdelingen jeg får behandling...
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Håper dere som ikke har gratis behandling hos fysioterapeut mm benytter dere av frikort 2. Der er grensen satt til kr. 2500, etter det betaler dere ikke lengre.
FruFryd Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Her har NAV liggende skjema for reiseregning på venterommet. Der fyller jeg ut hvor og når jeg har vært til behandling/time osv. Så skriver jeg opp hvor mange km det er, krysse av for egen bil og får betalt for kjøring med egen bil. Tror det er snakk om 1.80 eller 1.90 kr pr/km. Har aldri vært noe problem med å få betalt for kjøring med egen bil, selv om det går buss. Kanskje det er billigere for de
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 må du ikke fylle opp frikortet før en får pengene tilbake? mener en må få reiseutgiftene påført frikortet
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Jo du må fylle opp egenandelskortet før du får frikort. Reiseutgifter går også på egenandelskortet. Når egenandelskortet har nådd grensa, får du frikort.
Helen Skrevet 25. august 2009 #12 Skrevet 25. august 2009 må du ikke fylle opp frikortet før en får pengene tilbake? mener en må få reiseutgiftene påført frikortet Før man får frikort får man skrevet av egenandelen i egenandelskortet. Beløpet er på 125 kr hver veg nå i år. Det som er over den summen får man igjen. Når man har fått frikort får man igjen hele summen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå