Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Jeg har tre venninner jeg kaller nære og som jeg kan prate med alt om. Jeg har derimot flere andre venninner som jeg omgås og besøker! Jeg har følelsen av at det er mange som har mange nære venninner, så noen ganger føler jeg at jeg har få.. Men poenget er vel ikke hvor mange man har, men hvor gode de er? De tre nærmeste har jeg kjent siden jeg var liten. Jeg veit ikke hvorfor jeg skriver dette, men gjorde det nå allikevel
filantropen Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jeg har tre venninner jeg kaller nære og som jeg kan prate med alt om. Jeg har derimot flere andre venninner som jeg omgås og besøker! Jeg har følelsen av at det er mange som har mange nære venninner, så noen ganger føler jeg at jeg har få.. Men poenget er vel ikke hvor mange man har, men hvor gode de er? De tre nærmeste har jeg kjent siden jeg var liten. Jeg veit ikke hvorfor jeg skriver dette, men gjorde det nå allikevel Det viktigste er at man føler at en har noken å gå til, noken å fortelle sine djupaste tanker og kjensler. Eit vennskap på eit høgre nivå. Uten det her så trur eg en kanskje blir fort einsam.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Jeg har ikke så mange nære venner. De som jeg har kjent lengst stoler jeg ikke helt 100 % på, så jeg deler liksom ikke alt med dem. Bor i en annen by nå, hvor jeg bare har flere "overfladiske" venner, som henger sammen på skolen og sånn, prater om masse, går på kino og sånn, men ikke så nære at vi har "interne vitser o.l." for å si det på den måten. Jeg har samboeren min, som er min beste venn i tillegg, og trives veldig godt i eget selskap sånn alt i alt. Har alltid noen å ringe til, men skulle ønske jeg hadde det slik som deg av og til ts:) Du er heldig, selv om jeg selv ikke ser på meg selv som mer uheldig, det er jo hver sin smak:)
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Som mann undrer jeg meg på hvor mange kvinner som har en slik Sex og singelliv klikk. Er det mange som har en venninnegjeng som møtes flere ganger i uken og finner på ting og diskuterer partnere og alt og mulig og ikke lar tilfeldige partnere komme mellom dere?
Gjest cee Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Jeg er enig, det er bedre med kvalitet enn kvantitet. Har du bare EN som er din sjelevenn (i den ikke-romantiske betydningen av ordet) som du kan snakke med alt som og som virkelig forstår deg, så er du heldig. Jeg har kanskje 5 selv, men har blitt flinkere til å åpne meg for flere. Etterhvert som jeg har blitt eldre så liker jeg å gå over den grensa fra overfladiske venner til virkelige venner når det er noen mennesker jeg virkelig synes er topp. Det er veldig opp til en selv å bryte denne "muren" og gi av seg selv, så får man mer meningsfulle vennskap tilbake.
The Kitten Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Jeg har også noen venner som er nære venner, og som jeg kan snakke med alt om. Så har jeg noen venner som er gode venner, men ikke nære venner. Dette er venner jeg liker å være med, men aldri ville betrodd en hemmelighet til.
Gal_dame Skrevet 23. august 2009 #7 Skrevet 23. august 2009 Jeg har tre venninner jeg kaller nære og som jeg kan prate med alt om. Jeg har derimot flere andre venninner som jeg omgås og besøker! Jeg har følelsen av at det er mange som har mange nære venninner, så noen ganger føler jeg at jeg har få.. Men poenget er vel ikke hvor mange man har, men hvor gode de er? De tre nærmeste har jeg kjent siden jeg var liten. Jeg veit ikke hvorfor jeg skriver dette, men gjorde det nå allikevel Har bare noen få (vel, egentlig bare 3 stk, sambo og to guttevenner) som eg betegner som nære venner. Disse to guttevennene er da ikkje 100% pålitelige dessverre. Har og søsteren min og mora mi, men søsteren min er såpass ung at eg ikkje kan diskutere alt med ho heller, og enkelte ting vil man helst ikkje snakke om med mora si :gjeiper: Har bare 2 venner som er jenter (eg går ikkje bra sammen med jenter), men har ikkje spesielt godt forhold til noen av de (ho eine er søsteren til sambo, så er liksom "nødt" til å være venn med ho, ho andre har eg nett møtt så vi er litt tilbakeholdne begge to og tar det som det kommer).
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 Tre høres for meg ut som et gjennomsnitt blant de jeg kjenner i hvert fall. Jeg har fire nære venninner selv, men de fleste venninner jeg har som jeg ikke betrakter som veldig nære, men 'bare' hyggelige venninner, har mellom 1 og 4 nære venninner.
Gjest Purple Haze Skrevet 23. august 2009 #9 Skrevet 23. august 2009 Jeg har 3 virkelig nære venner, som har fulgt meg gjennom mange år. Også har jeg en røys med bekjente.
Gjest emmeline Skrevet 23. august 2009 #10 Skrevet 23. august 2009 Jeg har 2 virkelig nære venninner. Det holder for meg.
Rosalie Skrevet 23. august 2009 #11 Skrevet 23. august 2009 Jeg har en veldig nær venninne og samboeren min, og en haug gode venner som jeg finner på mye sammen med og snakker mye med, men ikke nødvendigvis om alt. Jeg er ikke glad i å slippe folk tett inn på meg.
MissStiles Skrevet 23. august 2009 #12 Skrevet 23. august 2009 Jeg vil også si at jeg har 3 nære venner. De andre er venner som jeg er sammen med av og til.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #13 Skrevet 24. august 2009 Vil ikke si at 3 nære venner er lite. Det er da heller mange. Om man finner tre stykker en kan stole på, som en går godt overens med, og som en kan si alt til/diskutere alt med, så må da det være kjempe bra. I barndommen hadde jeg en besteveninne som jeg desverre "mistet" på ungdomsskolen. (hun fikk en narkoman kjæreste og skeiet helt ut) På videregående traff jeg kjæresten min, og han er min beste vennen jeg har hatt i hele historien. Så har jeg alltid hatt venner rundt meg som jeg ikke forteller hemmelighetene mine til, og kan heller ikke si alt jeg tenker på til dem. Men vi kommer godt overens og koser oss ilag. I alt vil jeg tro jeg har hatt rundt 3 nære venner gjennom hele livet, men som oftest bare en om gangen. Men min bror har fått seg kjæreste så jeg håper vi snart kan bli nære venner.
Lumina Skrevet 24. august 2009 #14 Skrevet 24. august 2009 jeg har 2 nære venninner og flere gode venninner, det holder for meg:)
Gjest psst Skrevet 24. august 2009 #15 Skrevet 24. august 2009 Jeg har 3 nære veninner, men jeg ser dem ikke så ofte pga avstand og dårlig tid. Disse kan jeg snakke om alt med Men utenom disse har jeg ikke så mange andre jeg føler jeg kan kalle venner... Har folk jeg prater med når jeg treffer de osv, men ikke som kjenner meg spes godt. Jeg kjenner heller ikke dem veldig godt. Så jeg har nok flere nære venner enn "omgangsvenner" jeg da
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #16 Skrevet 24. august 2009 Jeg skjønner ikke at noen kan tro at 3 nære venninner er lite. Og hva er poenget med å måle seg opp mot andre. Skulle det liksom ha noen betydning om andre synes du har for få nære venninner? At du ville føle deg mislykket? Nei, det er faktisk en del mennesker som ikke har en nær venn en gang, så jeg synes du virker rimelig selvopptatt.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #17 Skrevet 24. august 2009 Jeg har INGEN nære venner jeg, og kun EN god venn. Men så har jeg en fantastisk kjæreste da. Jeg har aldri hatt mange venner om gangen, de skiftes alltid ut med jevne mellomrom fordi jeg bli uvenn med dem, vi vokser fra hverandre, eller pga. flytting. Så nå har jeg akkurat hatt en "rengjøring"... Skulle ønske det ikke var så vanskelig å få gode venner, og så lett å miste dem!
Antagonist Skrevet 24. august 2009 #18 Skrevet 24. august 2009 (endret) Har vel 3 nære venninner, men jeg føler at de passer å snakke om ulike ting til. Ikke at jeg ikke kan åpne meg for alle, men at det er enkelte samtaleemner som passer best for noen enn for andre. Feks er det en som ikke interesser seg veldig for politikk, mens en annen gjør det, og en tredje er interessert i mer filosofiske ting. Den jeg kan snakke med mest om er imidlertid samboeren min, som er min absolutt beste venn. Glemte å legge til at jeg ikke ser disse venninnene nevneverdig ofte, kanskje 1-2 ganger annenhver uke. Endret 24. august 2009 av Antagonist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå