Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Heisann. Jeg er ei jente på 17 år som har brunt som orginal hårfarge, men har farget det blondt det siste året. Jeg må si at jeg trives godt som blondine, og vil jeg fortsette med det, men jeg har ett relativt ubehaglig problem med etterveksten som kommer krypende. Jeg er som sagt 17 år og student, og har defor ikke råd til å gå til frisøren hver gang etterveksten popper fram. Det er selvfølgelig veldig synd det, ettersom resultatet blir mye bedre der enn det blir når jeg har gjort det selv. Men har man ikke råd til frisør, må man jo nesten finne en annen løsning, så jeg skulle gjerne hatt litt hjelp angående hjemmefarging. Mitt problem er da at jeg ikke vet hvilken blond farge jeg skal velge til etterveksten min, og dessuten opplever jeg at etterveksten blir ganske oransje. Dette er kanskje pågrunn av at jeg har veldig mørktblondt hår egentlig? Jeg vet ikke, men det ser så utrolig lite lekkert ut å være oransje oppå hodet:( Er det jeg som bruker feil hårfarge, eller ikke lar fargen sitte i lenge nok eller noe annet? Jeg kan da virkelig ikke tro at alle som er blondier farger håret sitt hos frisøren hver måned. Fargene jeg altså har prøvd er: schwarzkopf blonde poly ting, H&M blonde farge ( :gjeiper: ) og Garnier Nutrisse blond (to farger, husker bare den ene, L1+ og en som va litt mindre lys). Er det noen som har noen tips? Takker på forhånd
Gal_dame Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Bleiker sjeldent håret sjøl (bare om eg skal bytte hår-fargen, og vil ha bra resultat) så eg har ikkje så god peiling på det, bruker bare den blondeste eg. Kanskje du kan poppe innom ein frisør salong og spørre dem om råd?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Jo, kanskje jeg kunne det. Blir vel sikkert å bli anbefalt å gjøre det hos frisør uansett? Neida, men takk for svar, skader jo aldeles ikke å prøve. Noen andre som har noen tips å komme med?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 anbefaler deg å stikke innom en frisørskolene hvis du bor i noen av de store byene.. der får du farget etteveksten for en veldig billig penge, like mye som du må kjøpe for i butikken. jeg vet fordi jeg går på frisørskole selv. der er det også en frisørlærere som ser etter at alt går som det skal.
FantasDick Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg synes ikke det kom godt nok fram hva det er du egentlig bruker, så jeg spør; bruker du farge eller bleking? Om du bruker farge er det vel ikke rart om det ikke blir lyst, for man kan ikke farge håret mer enn en-to toner lysere. Skal man ha håret lysere enn dette må man vel bruke blekemiddel.
stella K Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 bedre å stripe håret hvis du skal gjøre det hjemme...spør du meg har gjort det mange ganger, og det blir veldig bra!! ellers finnes det tørr shampoo med farge som du kan spraye i ettervekssten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå