Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 23. august 2009 #1 Del Skrevet 23. august 2009 Hei , noen som vett om noen som selger breton valper ? : ) skal konfirmere meg neste år. Å vurdere å kjøpe meg en hund for penga Å har lyst på en breton valp. ; D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #2 Del Skrevet 23. august 2009 Hmmm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 23. august 2009 #3 Del Skrevet 23. august 2009 Dette kunne du kjapt funnet ut av selv. Raseklubben har oversikt over oppdrettere, nye kull etc. Norsk Breton Klubb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaarin Skrevet 24. august 2009 #4 Del Skrevet 24. august 2009 Hei , noen som vett om noen som selger breton valper ? : ) skal konfirmere meg neste år. Å vurdere å kjøpe meg en hund for penga Å har lyst på en breton valp. ; D Høres ut som du har tenkt nøye gjennom dette ja.... Du vet, den er ikke en "liten og søt valp" i mer enn noen måneder. Får heller ikke inntrykk av at du har tenkt å bruke den på jakt, som den rasen er avlet fram for. Med mindre du lever et usedvanlig aktivt liv med flere lange skogsturer i marka hver eneste uke, synes jeg IKKE du skal kjøpe Breton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 26. august 2009 #5 Del Skrevet 26. august 2009 Høres ut som du har tenkt nøye gjennom dette ja.... Du vet, den er ikke en "liten og søt valp" i mer enn noen måneder. Får heller ikke inntrykk av at du har tenkt å bruke den på jakt, som den rasen er avlet fram for. Med mindre du lever et usedvanlig aktivt liv med flere lange skogsturer i marka hver eneste uke, synes jeg IKKE du skal kjøpe Breton. Vett den det skal brukes til jakt ja. Skal bruk den på fugle jak Så du kan slutte å tru att je ikke har peiling på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 26. august 2009 #6 Del Skrevet 26. august 2009 Vett den det skal brukes til jakt ja. Skal bruk den på fugle jak Så du kan slutte å tru att je ikke har peiling på noe. Breton virker som en spennende rase. Hva fikk deg til å velge denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Breton-eier Skrevet 26. august 2009 #7 Del Skrevet 26. august 2009 Hei! Hyggelig at du ønsker Breton. Jeg er selv en lykkelig Breton-eier. Veldig fornøyd med valg av rase. MEN du skal vite at det er en stri og krevende rase som trenger masse oppfølging, tid og mosjon. Det er en rase full av energi. Jeg kan jo bare snakke ut i fra egne erfaringer, men de har som regel stemt godt overens med andre Breton-eiere. De første månedene var veldig frustrerende på mange måter. Jeg og samboeren min har brukt mye energi og tid for å få den hunden vi har i dag, som er rolig, harmonisk og veldig snill og hengiven. Det er vi ganske stolte over Vi er også veldig fornøyd med henne på jakt, men de første 2-3 årene var hun litt for ivrig, så hun fungerte i begynnelsen mer mot sin hensikt, nå finner hun fugl, og holder standen som bare det. Kjempemorsomt. Jeg tenker bare på alderen din. Hvis du skal konfirmeres neste år så er du vel bare 15-16 år? Det kan hende du er veldig voksen og ansvarsbevisst for alderen. Men jeg vet med meg selv at jeg hadde nok ikke taklet denne hunden da jeg var påå din alder. Selv var jeg 20 år da jeg kjøpte min hund, og selv det var kanskje litt i yngste laget, har jeg tenkt i ettertid. Så bare tenk over, om du kanskje skal velge en annen hund som begynner-hund. Breton er INGEN nybegynnerhund! Kanksje du skal vente noen år til du er litt eldre, og til du kanskje har mer erfaring med det å ha hund? Uansett skal du ha lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 1. september 2009 #8 Del Skrevet 1. september 2009 Hei! Hyggelig at du ønsker Breton. Jeg er selv en lykkelig Breton-eier. Veldig fornøyd med valg av rase. MEN du skal vite at det er en stri og krevende rase som trenger masse oppfølging, tid og mosjon. Det er en rase full av energi. Jeg kan jo bare snakke ut i fra egne erfaringer, men de har som regel stemt godt overens med andre Breton-eiere. De første månedene var veldig frustrerende på mange måter. Jeg og samboeren min har brukt mye energi og tid for å få den hunden vi har i dag, som er rolig, harmonisk og veldig snill og hengiven. Det er vi ganske stolte over Vi er også veldig fornøyd med henne på jakt, men de første 2-3 årene var hun litt for ivrig, så hun fungerte i begynnelsen mer mot sin hensikt, nå finner hun fugl, og holder standen som bare det. Kjempemorsomt. Jeg tenker bare på alderen din. Hvis du skal konfirmeres neste år så er du vel bare 15-16 år? Det kan hende du er veldig voksen og ansvarsbevisst for alderen. Men jeg vet med meg selv at jeg hadde nok ikke taklet denne hunden da jeg var påå din alder. Selv var jeg 20 år da jeg kjøpte min hund, og selv det var kanskje litt i yngste laget, har jeg tenkt i ettertid. Så bare tenk over, om du kanskje skal velge en annen hund som begynner-hund. Breton er INGEN nybegynnerhund! Kanksje du skal vente noen år til du er litt eldre, og til du kanskje har mer erfaring med det å ha hund? Uansett skal du ha lykke til. hm , okei. Du har vell kanksje rett.. Det sto mellom Berton og Flat coated retriver . da flir det nok Flat i stede så får je bare kose meg med besvar sin Berton ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hundeeieren Skrevet 1. september 2009 #9 Del Skrevet 1. september 2009 Nå er heller ikke flat`en en nybegynnerhund etter min mening. Har sett alt for mange flatter som oppfører seg som totalt gale pga manglende oppfølging fra eieren. Dette er også en rase som krever mye tur og mental stimulering for å ha det bra. Min mening er at du bør se på en rase som er litt lettere som førstegangshund. Prøv rasevelgeren inne på canis. Der vil du få en liten pekepinn på hvilken type rase du bør gå for. http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger....mid=126&s=9 (Tenk også igjennom hva du skal gjøre med hunden når du evnt flytter for å utdanne deg/jobbe. Det er svært vanskelig å få leid husrom når man har en hund på slep.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #10 Del Skrevet 2. september 2009 Nå er heller ikke flat`en en nybegynnerhund etter min mening. Har sett alt for mange flatter som oppfører seg som totalt gale pga manglende oppfølging fra eieren. Dette er også en rase som krever mye tur og mental stimulering for å ha det bra. Min mening er at du bør se på en rase som er litt lettere som førstegangshund. Prøv rasevelgeren inne på canis. Der vil du få en liten pekepinn på hvilken type rase du bør gå for. http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger....mid=126&s=9 (Tenk også igjennom hva du skal gjøre med hunden når du evnt flytter for å utdanne deg/jobbe. Det er svært vanskelig å få leid husrom når man har en hund på slep.) Skal bo hjemme : ) jaokei.. Kan ike ha alle typer hunder heller, for far min er allergisk. men det går bra med de to rasene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå