filantropen Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Heisann! Eg tenkte eg skulle teste kvinneguiden istedenfor diskusjon.no, så da kommer da min lille historie. Eg er da en ung herremann på 24 år, som har hatt endel omveltninger i livet siste året. Har avsluttet en ingeniør utdannelse før fullført, det vart berre tull av heile greia, det var ikkje noke for meg. Eg er en dagdrømmer, og i desember fant eg ut eg har potensialet og talentet til å oppfylle min aller største drøm. Men for å begynne på den veien, så måtte eg ta eit jobb år først. Da eg fant ut kva eg virkelig ville her i livet, så bestemte eg meg for å ta eit godt tak i livet og prøve å forbedre alle aspekter av livet. På det tidspunktet var eg i eit forhold prega av misforståelser og dårlig kommunikasjon. Kjem tilbake til dette. For rundt en 6år sidan, så møtte eg ei dame, på den tida så tenkte eg at ho var uoppnålig, langt over min standard. Kver gang eg såg ho så svirra ho rundt i hodet mitt i fleire dager før eg klarte å glømme ho. "FRK A" fra no av. På den tida eg møtte min nåverande X, så budde Frk A en anna plass i landet, så ho hadde eg da glømt. Eg og X'n min opplevde love at first sight. Det var match med engang. Vi var ein sinnsjukt god match, og passa perfekt ilag. På det tidspunktet så var ho 16, eg var 20. På eit tidspunkt så begynte ho å komme innpå ein negativ spiral, vekta økte og sjølvtilliten sank til bunn. Ingenting eg sa eller gjorde hjalp. Til slutt så begynte begge to å åpne seg mindre og mindre. Og vi begynte å ha eit slikt berg å dalbane forhold. Gikk fra bunn til topp i hytt og pine. Ho hadde humørsvingninga og kunne begynne å grine uten noke grunn, og da blir eg lei. Det er jo ustabilt. Etter det vart slutt så fortalte ho det var fordi ho følte eg ikkje hørt på ho, og ho hadde så masse inni seg. Vi prøvde pause engang på eitpar mnd, da slutta ho på p-pille, og fikk begynt å trene skikkelig. Ho begynte å bli den dama eg vart forelska i igjen. Så var det supert endel mnd, men ho begynte på p-piller igjen og så begynte ting å gå sakte men sikkert nedover igjen med berg å dalbane stil.. litt over nyttår så vart det litt pause igjen. Begge skulle få tid til å tenke, og føle om det her var verdt å satse på. I denne perioden så møtte eg Frk A i ny og ne, og vi fikk god kontakt. Både henna og mitt forhold var dårligt, men det skjedde ikkje noke anna enn prating, og en god kjemi. Så her kom vel "graset er grønnere på andre sida" på plass. Eg prøvde å lage til endel koslige ting med x'n under pausa. Hadde det endel gøy, men når ho begynte å snakke om forhold og la press på meg så kopla eg litt ut og eg gav inntrykket at eg var likegyldig. Ho begynte å mase, og eg vart lei, så eg reiste heim til ho, og satt meg ned med ho og sa det var heilt slutt. Tilogmed da vi prata under den samtalen så vart eg irritert. Så på det tidspunktet så føltes det riktig. 2 dager etterpå, så fikk eg Frk A med på en liten iskrem date i finværet på en Torsdag, og eg var i himmelen. Det var så gøy, ho var fantastisk morsom å prate med, hadde så bra utstråling, og vi hadde det rett og slett kjempe morro ilag. Vi reiste på fest ilag både fredagen og lørdagen og rota begge kvelder. Men så fikk eg en liten isfront av Frk A, så eg droppa kontakten med ho ei lita stund. Som tilslutt tok kontakt med meg igjen. Det har skjedd 2 ganger. Rota fredag og lørdag i 2 forskjellige helger, men over helga igjen så blir ho annerledes. Men etter eitpar dager så tar ho kontakt igjen. Mens det her pågår så flyr X'n inn og ut av hodet, nesten så det veksler mellom dei to damene her. X'n sendte PM til meg på facebook der ho sa ho savna å vere med meg, ville at vi skulle finne på noke etc. Vi hadde avtalt mens vi var ilag at vi skulle sjå nokre filmer før oppfølgeren kom på kino, som vi og skulle sjå. Kver gang eg og ho møtes så er det noke som skjer. Vi blir så tiltrekt av kverandre, det kribler etter å vere borti kverandre. Vi skulle sjå 4 filmer, endte opp med fleire runder heftig sex på kver film. Seinere så sa ho at ho ikkje hadde følelser for meg lenger, og det var ganske fint. Da kunne vi vere friends with benefits. Da satt eg litt der fortulla, fordi eg hadde lyst å kysse ho. Men det gikk ikkje da. Nokre dager seinare så ringer ho å forteller at ho er blitt forelska i en ny fyr. Og ho sendte LANGE SMS'er etterpå for å få ut ting. Eg gjorde det samme dagen etterpå. Da satt ho gråtkvalt og hadde det vondt. Blir litt rart når ho eitpar dager tidligere sa ho ikkje hadde følelser for meg. Den neste veka så gikk eg med ekkel følelse i magen, har forsont meg med at ho har ny kjæreste. Så det jo greit. Eg veit kem nye typen er, ho kunne fått så mykje bedre, så eg syns det er rart. Når eg skulle møte x'n å gi tilbake nokre ting, skulle berre rett innom jobben henna, så ville ho ta seg en 20min pause sånn at vi kunne prate. Så ho begynte å spør om eg hadde det bra, om eg var sikker bla bla. Eg sa eg hadde det supert. Så begynner ho å spør om korleis det går med meg og Frk A. Og som endel av dei andre gangane ho ringer meg eller sender sms så drar ho fram nye typen når han ikkje har noke med saken å gjere. Eg spurte kvifor ho gjorde det, da sa ho det var sånn at eg ikkje skulle få noken idèa. Da eg skulle til å gå så fant eg ut at eg skulle vere heilt ærlig med ho, så eg fortalte at tidligere den veka så opplevde eg noke som var veldig stort for meg, når denne hendelsen pågikk så tenkte eg på x'n, og at eg ville dele dette med ho. Ho klarte vel egentlig ikkje å sei noke tilbake. Så ho fikk en klem og eg reiste. Eitpar dager etterpå, så sendte ho melding om at ho beklagde at ho var så kort mot meg på det eg sa, ho visste ikkje kva ho skulle sei, ho vart så overraska over kor ærlig eg var, og at ditta var sånt ho hadde følt før. Nokre dager sida så kommenterte ho en facebook status hos meg, og så ringte ho seinere på dagen for å forsikre seg om at eg ikkje misforstod det ho skreiv. Var egentlig unødvendig, kjenner ho så godt at eg skjønte kva ho ville fram til. Så begynner ho å småprate, igjen om meg og Frk A etc. Lørdags morning så sender ho melding om kvifor eg ikkje var på pub'n på fredag. Eg sa eg var på den andre pub'n, men den egentlige grunnen var at ho og nye typen skulle dit. Så sa ho at det var synd, fordi dama mi var der og refererte til Frk A (som jobber der), men eg gadd ikkje å svare, eg var nettopp sovna etter hard festing. Så ho sendte ny melding å spurte om eg var sur. Eg sa berre nix, og spurte kvifor ho lurer. Så da ringte ho å begynte å fortelle om at ho var så usikker på korleis det ville bli å sjå meg der. Kvifor driver å ho styrer sånn med kva eg tenker og føler om ting ? Ho påstår ho ikkje har følelser for meg, og er forelska i en løk, som ho alltid skal dra fram i samtaler. Er ho ute etter å prøve å gjere meg sjalu eller er det berre idiotisk piss ? Frk A tok eg med på kle shopping forrige veke, og kino, hadde det fantastisk gøy igjen med ho. Når eg er med ho så glømmer eg alt anna. Heh, pure fun! Men det som driver å gneger i hodet mitt: Er eg en eigesjuk tulling som ikkje liker at x'n min har fått seg ny type? Har eg følelser for x'n ? men jakter på den "forbudte frukt" Frk A ? Eller har eg følelser for begge to ? Det her kan vel sies var en "liten" personlig utlevering. Håper noken kanskje kan slå på eit lys eller 10 i hodet mitt
I Grosny Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jeg tror ikke X har glemt deg. Jeg tror hun egentlig elsker deg, men vil vekk fordi du stikker av og går til A. Jeg tror at X ikke tåler P-piller, og at dere hadde vært lykkelige sammen hvis dere brukte kondomer eller evt. lagde barn. Selv om du er fryktelig tiltrekkende, så er du dårlig mann for X. Hun klarer ikke slike som forlater henne. Jeg tror forresten at du har alt og vinne og ingenting å tape på å være presist ærlig med henne. Jeg synes det ser ut som det egentlig er X du elsker, men at du ikke elsker henne nok til å stille opp når hun har dårlige perioder.
filantropen Skrevet 23. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2009 Jeg tror ikke X har glemt deg. Jeg tror hun egentlig elsker deg, men vil vekk fordi du stikker av og går til A. Jeg tror at X ikke tåler P-piller, og at dere hadde vært lykkelige sammen hvis dere brukte kondomer eller evt. lagde barn. Selv om du er fryktelig tiltrekkende, så er du dårlig mann for X. Hun klarer ikke slike som forlater henne. Jeg tror forresten at du har alt og vinne og ingenting å tape på å være presist ærlig med henne. Jeg synes det ser ut som det egentlig er X du elsker, men at du ikke elsker henne nok til å stille opp når hun har dårlige perioder. Takk for svar I Grosny! X tåler ikkje p-piller nei, legen har konstantert det. Ingen av p-pillene som er lovlig på det norske markedet tåler ho. Så eit kopper pessar eller kva det heiter nevnte xn som eit alternativ. Men vi kom aldri så langt. Ho fortalte det den dagen vi tok den siste pausen. Det var knusande for meg å velge. Det verste eg har gjort i mitt liv er å såre ho unødvendig. Det har jo vert en stor erfaring for oss begge det her. Eg har lært masse om meg sjølv. Veldig masse. Eg følte eg ikkje hadde fått "rast" fra meg. Eg har hatt muligheten til å hatt sex med 6 forskjellige kvinner. Men eg har ikkje klart det. Er jo litt ironisk. Eg er redd for at Frk A skal "heimsøke" meg i lang tid, at ho blir den eg aldri fekk. Er skikkelig forvirrande :/ om ca 1 år så flytter eg ganske langt vekk, så ikkje godt å vite kva som kunne skjedd uansett :/
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Ho hadde humørsvingninga og kunne begynne å grine uten noke grunn, og da blir eg lei. Det er jo ustabilt. Etter det vart slutt så fortalte ho det var fordi ho følte eg ikkje hørt på ho, og ho hadde så masse inni seg. Herregud, så mye du skriver...nok til et par terapitimer dette. Du skal vite at kvinner er slik: de er ustabile og har opp og ned i humøret avhengig av når i måneden de er i syklusen. Noen mer, andre mindre. Du bør lære deg å forstå kvinners vesen bedre da...
filantropen Skrevet 23. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2009 Herregud, så mye du skriver...nok til et par terapitimer dette. Du skal vite at kvinner er slik: de er ustabile og har opp og ned i humøret avhengig av når i måneden de er i syklusen. Noen mer, andre mindre. Du bør lære deg å forstå kvinners vesen bedre da... Det her var heilt uavhengi av kortid det var i mnd. Om det var mensen eller ikkje. Som eg skreiv, ho var overfølsom fordi vi ikkje hadde kommunikasjon, at ho hadde så masse ting inni seg som ho ikkje hadde sagt som måtte ut.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Jeg ble helt sliten jeg! Du må reise bort et sted og bli voksen mann. Tror jeg. Gå i skogen og skyt en bjørn, eller noe. Så finner du sikkert en Trine å bli sammen med istedet. Ohaah... *svimmel*
filantropen Skrevet 23. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2009 Jeg ble helt sliten jeg! Du må reise bort et sted og bli voksen mann. Tror jeg. Gå i skogen og skyt en bjørn, eller noe. Så finner du sikkert en Trine å bli sammen med istedet. Ohaah... *svimmel* Vart masse tekst ja, prøvde berre å få med nok info for å kunne få tilbakemeldinger som var bra. Du kan no få konkretisere kvifor du seier det du gjer.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 Vart masse tekst ja, prøvde berre å få med nok info for å kunne få tilbakemeldinger som var bra. Du kan no få konkretisere kvifor du seier det du gjer. Rett og slett dette; Avstand og tid er ofte det som skal til for å sortere ut hodet. Det er ingen her som kan ta avgjørelsen for deg. Eller si hva disse jentene ønsker, tenker og vil. Derfor må du ta time out og finne ut en gang for alle hva DU vil. Og da kan det like gjerne være at du vil til Grønland og fiske istedet. See?
filantropen Skrevet 23. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. august 2009 Rett og slett dette; Avstand og tid er ofte det som skal til for å sortere ut hodet. Det er ingen her som kan ta avgjørelsen for deg. Eller si hva disse jentene ønsker, tenker og vil. Derfor må du ta time out og finne ut en gang for alle hva DU vil. Og da kan det like gjerne være at du vil til Grønland og fiske istedet. See? Det er helt sant. Det var i April eg og xn tok pause. Problemet er jo at eg ikkje veit kor eg skal begynne engang :/
Rosalie Skrevet 23. august 2009 #10 Skrevet 23. august 2009 Det med å dra ut i villmarka og skyte en bjønn var et godt forslag, må jeg si. Det vil si: Skap avstand mellom deg og de to damene. Det vil si null kontakt i en lengre periode.
filantropen Skrevet 23. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2009 Det med å dra ut i villmarka og skyte en bjønn var et godt forslag, må jeg si. Det vil si: Skap avstand mellom deg og de to damene. Det vil si null kontakt i en lengre periode. Null kontakt har eg lurt på ja. X'n sender jo melding i ny og ne og ringer. Bør vel fortelle ho at eg ikkje vil ha noke kontakt på ei stund da. Bedre det enn å ikkje svare.
filantropen Skrevet 23. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. august 2009 fleire som har noken usedvanlig gode råd ?
I Grosny Skrevet 23. august 2009 #13 Skrevet 23. august 2009 fleire som har noken usedvanlig gode råd ? Hvis du vil ha noen som helst framtidig sjangs på damene dine, så må du iallfall være høflig og svare. Men du kan selvfølgelig avtale en taushetsperiode. Med en god begrunnelse.
filantropen Skrevet 23. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 23. august 2009 Hvis du vil ha noen som helst framtidig sjangs på damene dine, så må du iallfall være høflig og svare. Men du kan selvfølgelig avtale en taushetsperiode. Med en god begrunnelse. heh, ja må jo seff svare. Holder på å avtale en taushetsperiode med xn no.
filantropen Skrevet 24. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 24. august 2009 heh, ja må jo seff svare. Holder på å avtale en taushetsperiode med xn no. Pratet litt med xn istad over nettet. Fikk "ok". bestemt seg for å vere likegyldig da altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå