Gå til innhold

Hva når sambo svikter

Anbefalte innlegg

Gjest Sååå klar for nr. 2
Skrevet

Må bare få det ut, er så irritert og forbanna at jeg nesten skjelver!! :sur::angry:

Hadde EL i helga iflg testing, men sambo var ikke nok interessert til :sengekos: på fredag og på lørdag gikk han ut å festet så ble ikke noe da heller.

Skjønner at han nok lider av prestasjonsangst, men føler meg så jævlig hjelpeløs. Klarer jo ikke det av alene, samme hvor mye jeg ønsker to tette.

Er bare så drit kjedelig å vente på ennå en prøveperiode, spesielt da syklusene er så laaange etter fødsel.

Men blir vel ikke noe barn av gå rundt å være flyforbanna på sambo eller, men vet ikke hvordan jeg skal klare å ikke være det. :ironi:

Flere i samme båt? Hvordan evt. bli kvitt prestasjonsangsten hans, eller få han til å klare å ha sex hver dag i EL-perioden? Skjønner bare ikke at det kan være så vanskelig å ha sex tre dager på rad! Sier han vil ha et barn til så er nok ikke det.

Men hjelper vel ikke at jeg blir pottesur når han ikke klarer, men hvordan la være?? Er jo såååå klar for nr. 2 og vil ha de tette, så det haster..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han rett og slett ikke er klar for barn nr 2?

Skrevet

Han sier han er det.

Men klarer ikke "i dag og i morgen skal vi ha sex", da stopper det seg tror jeg.

Jaja, får vel bare ta tiden til hjelp og håpe på griseflaks at vi treffer EL helt tilfeldig. Ikke så stort håp når vi har sex 1-2 ganger i uka, noen ganger mindre..

Skal i hvertfall slutte å teste etter EL, blir jo bare deprimert av det og vite at han kaster bort enda en pp.

Ble litt sutrete, men synes så synd på meg selv. :grine:

Skrevet

Har du prøvd å la være å fortelle ham at du har EL og bare "prøve deg" på ham tilsynelatende uten grunn? Jeg skjønner godt at man ikke blir så veldig tent av at man MÅ ha sex pga. EL.

Skrevet

Sant nok, ingen turn on for han kanskje.

Kan jo prøve det neste periode, har jo noen EL-tester igjen.

Selv om jeg da tror han skjønner det, er som regel han som tar initativ...

Men skader jo ikke prøve, takk for rådet!

Skrevet

Da begynner du å ta initiativet. Ikke bare rundt EL, men ellers. Ikke ha sex for å få barn, ha sex for å nyte han. For gledens skyld. Ikke bare tre dager i måneden, men HELE måneden.

Fokuser på sex, nytelse og morro, ikke på jaget etter "to tette".

Dermed, når du forfører han fordi det kanskje er EL, så føles det ikke klinisk og kaldt ut for han.

Skrevet

Du må for guds skyld IKKE si "nå har jeg EL, vi må ha sex" - det funker IKKE :fnise:

Men kjenner meg litt igjen i at mannen ikke skjønner at nå MÅ vi p***for at det skal bli barn. Samboeren min er mye flinkere til å bare tenke at "har vi sex når vi har lyst så blir det sikkert barn av det også". Jeg er ikke fullt så flink til det, så skjønner litt hvordan du har det. Det handler ikke om at han ikke vil ha flere barn, men det handler om at han ikke vil stresse med å lage dem :)

Skrevet

Er nok mye sant i det ja, at de blir helt stressa av at nå må vi ha sex liksom.

Men er så utrolig kjipt å kaste bort en pp, pluss at vi ikke har sex så ofte da jeg har en mild form for vaginisme som medfører at sex er ubehagelig til tider og sjeldent kun en nytelse.

Derfor veldig greit at de gangene vi har sex så er det rundt EL..

Takker for svar alle sammen!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Synes synd på denne mannen jeg. Han presses til å ha sex mot sin vilje, og når han svikter straffes han dobbelt med å få en sur partner.

Om barn nummer to er så forbanna viktig så fokuser heller på å ha et bra sexliv enn på å få den ungen. (Og ha i bakhodet at det faktisk ikke er alle forundt å få barn ovrhodet). For om dere skal fortsette slik så ender dere opp med å ikke ha hverandre lenger.

• 5 uker senere...
Gjest Gjest_mann
Skrevet
Synes synd på denne mannen jeg. Han presses til å ha sex mot sin vilje, og når han svikter straffes han dobbelt med å få en sur partner.

Om barn nummer to er så forbanna viktig så fokuser heller på å ha et bra sexliv enn på å få den ungen. (Og ha i bakhodet at det faktisk ikke er alle forundt å få barn ovrhodet). For om dere skal fortsette slik så ender dere opp med å ikke ha hverandre lenger.

Sett fra en manns synspunkt - som har hatt sex hver dag i perioder etter klokka: JA, det er sykt turn off med en pottesur samboer med krav om å ha seg hver dag i tillegg. Hvorfor kan dere ikke innse det ? Prestasjonsangsten blir ikke mindre av slikt. Her handler det rett og slett om å bite det i seg og spandere en smil på sin partner.

Når det er sagt - finnes det mer behaglige "jobber" enn å ha seg hver dag i en periode? Jeg må si at det ikke er vanlig for oss ellers (i vårt forhold), vanligvis svært sjeldent i forhold. Men en slik innsats er bare deilig fysisk sett og utrolig spennende i forhold til målet vårt.

Så mitt poeng er bare - hvis begge parter gjør litt ekstra innsats ovenfor hverandre forsvinner stresset og "jobben" blir veldig mye lettere.. hvis ordet jobb kan brukes her..

hilsen en fornøyd "må ha seg hver dag" mann

Skrevet (endret)

Min samboer har stort sett alltid lyst, bortsett fra når jeg hadde EL :roll: Av en eller annen grunn var vi sjelden samstemte akkurat der :fnise: Prøvde å si at det var EL, late som ingen ting, men ikke noe fungerte... Men etter 3 års prøving innså han også til slutt at dette må times. Så da spurte han gjerne selv om det nærmet seg snart. Og når jeg hadde tegn som tydet på EL, så jeg bare at det kunne være lurt å gjøre en innsats. Ikke noe mere enn det, og så fikk han selv velge. Og jeg måtte late som jeg ikke ble skuffet om han ikke var med, men stort sett gikk det fint og han ble med ;) Da jeg til slutt måtte til med pergo, skjønte også han at dette ikke var noe vi ønsket å holde på med i lengden, så da var han faktisk med på pliktsex han også. Og det er ikke så ille sex det heller...

Endret av Eeyore
Skrevet
:ler: Eyore: Samme her, har måtte slutte å si at nå nærmer EL seg, for da sank jo lysten/evnen betraktelig. Men hjalp jaggu ikke det heller sist måned, ved EL så forsvant bare all lyst. Trodde liksom man var mest attraktiv ved eggløsning jeg!
Skrevet

Mannfolk kommer tydeligvis ikke i noen a4 form de heller! Mannen min tar i mot alt han kan få med takk, uansett EL eller ikke. Nå som vi har gått aktiv inn for å prøve passer han til og med på at han ikke legger jobbreiser i disse periodene. Han prøver å holde orden på syklusen min, selv om det er litt vanskelig da den fortsatt er litt uregelmessig etter pille-slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...