estrella Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Vi er så utrolig heldige at vi har fått småfluer på kjøkkenet. Og de vil vi ikke ha der. Har prøvd å spraye dem til døde, men nei, de kommer tilbake. Det er bare så utrolig ekkelt. Hvordan får man dem bort?
hufsa! Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Heia,har du frukt liggende må du bare få det bort.Så ta deg en tur med bøtta og skure så ikke det ligger noe mat eller søl overhode så burde de forsvinne ;-))
Pasjonsblomst Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 sett ut små skåler med eplecidereddik og bittelitt zalo i... fluene dras mot dette og drukner i det. Funker ypperlig som fluefelle!!
HulaHoop Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 sett ut små skåler med eplecidereddik og bittelitt zalo i... fluene dras mot dette og drukner i det. Funker ypperlig som fluefelle!! Da skal jeg rett på butikken i morgen og kjøpe eplecidereddik! Sliter med sånne små banan-flue-lignende udyr jeg også.
Ciara Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Jeg har noen få i hus nå, og slik er det alltid i august. Jeg har et fruktfat, det er det. Tror nesten det bare er en del av sesongen. Jeg har dem aldri ellers på året.
Christal Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 ...bare husk å legge litt plastfolie over glasset/krukken med eplecidereddik/zalo blandingen .. stikk noen små hull i den.. da blir de fanget og klarer ikke å fly ut igjen..
HulaHoop Skrevet 23. august 2009 #7 Skrevet 23. august 2009 Jeg har noen få i hus nå, og slik er det alltid i august. Jeg har et fruktfat, det er det. Tror nesten det bare er en del av sesongen. Jeg har dem aldri ellers på året. Er vel som du sier, for har dem aldri ellers på året jeg heller. Har ikke et fruktfat stående heller jeg. Men disse små fluene kommer vel til hvor som helst, så de storkoser seg vel i matavfallet i kjøkkenbenken.
Roxanny Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Er vel som du sier, for har dem aldri ellers på året jeg heller. Har ikke et fruktfat stående heller jeg. Men disse små fluene kommer vel til hvor som helst, så de storkoser seg vel i matavfallet i kjøkkenbenken. De er enda mer glad i tomme øl/vinflasker så har du noe sånt stående i ett skap eller lignende så få de ut! Kommer alltid i august til oss også, til å bli gal av!! De kalles jo bananfluer og sies å skal komme med frukt, men er ikke helt sikker på at det er tilfellet... Har prøvd eddig/zalo knepet før, men virket dårlig, ble stående ett halvfullt rødvinsglass engang og maken til effektiv fluefanger skal man lete lenge etter, bare glad ingen tok en slurk av glaset:P
estrella Skrevet 25. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2009 alle fluene er døde tok halvparten med zalo og halvparten med eddik(vanlig..) og de drukna alle sammen! Satte ut 3 glass med det på kjøkkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå